به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۴۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۲۵ ساعت ۱۶:۰۵
کد مطلب : ۱۳۸۳۹۳

هشدار برای طوفان احتمالی تهران

گروه جامعه: رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به پیش بینی وزش باد شدید در تهران از آماده باش پلیس راهور در معابر خبر داد و هشدارهایی را به شهروندان ارائه کرد.
هشدار برای طوفان احتمالی تهران
سرهنگ علی شریفی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی در خصوص وزش باد شدید در تهران از عصر امروز اظهار کرد: در این روز مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی در آماده باش هستند و نسبت به مدیریت ترافیک و روانسازی آن اقدام خواهند کرد. وی با بیان اینکه پدیده‌هایی همچون طوفان تاثیر زیادی بر رانندگی و به ویژه عابران پیاده و موتورسواران دارد، گفت: در همین راستا از تمامی شهروندان می‌خواهیم که از ترددهای غیرضروری در سطح شهر تهران به ویژه به شکل پیاده یا با موتورسیکلت پرهیز کنند. رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به تاثیرات طوفان بر روی موتورسیکلت سواران اظهار کرد: با توجه به وزن کم موتور و همچنین نداشتن حفاظی در برابر باد موتورسیکلت‌سواران از آسیب پذیرترین قشرهای ترافیکی در چنین پدیده‌هایی هستند. بنابراین با توجه به اینکه ممکن است هنگام بروز طوفان سرعت زیاد باد سبب تغییر مسیر موتورسیکلت‌ها یا وارد شدن گرد و غبار به چشمان موتورسیکلت سواران شود، توصیه می‌کنیم که حتما از راندن موتورسیکلت در حین باد پرهیز کرده و در نقطه امن از مسیر متوقف شوند.

شریفی افزود: عابران پیاده نیز باید با هوشیاری بیشتری در معابر تردد کنند، چرا که ممکن است وزش باد سبب ورود گرد و غبار به چشمانشان شده و دیدشان را کاهش دهد و از سوی دیگر ممکن است کاهش دید دیگر رانندگان نیز سبب برخورد خودروها با عابران پیاده شود.وی به رانندگان نیز توصیه کرد که حتما با سرعت مطمئنه در بزرگراه‌ها رانندگی کرده و توجه کافی را به مسیر مقابلشان، عابران پیاده و همچنین موتورسیکلت‌سواران داشته باشند.شریفی همچنین از رانندگان خواست که از متوقف کردن خودرویشان در مقابل و مجاور ساختمان‌های در حال ساخت به ویژه ساختمان‌های دارای داربست پرهیز کنند. همچنین دقت داشته باشند که خودروی خود را مقابل درختان فرسوده و خشکیده متوقف نکنند.