به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۲۵ ساعت ۲۱:۴۶
کد مطلب : ۱۳۸۴۰۶
پایان کار پرسپولیس، خداحافظی با آسیا

حسرت فوتبال ایران 25 ساله شد

گروه ورزشی: دیدار پرسپولیس و الهلال با نتیجه تساوی به پایان رسید تا نماینده عربستان به فینال لیگ قهرمانان راه یابد تا حسرت فوتبال باشگاهی ایران برای قهرمانی در آسیا 25 ساله شد.
حسرت فوتبال ایران 25 ساله شد
تیم‌های پرسپولیس و الهلال عربستان از ساعت 19:30 امشب (سه‌شنبه) در دیدار برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا به میزبانی ورزشگاه سلطان قابوس مسقط مقابل یکدیگر قرار گرفتند که این بازی با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید تا پرسپولیس با توجه به شکست 4 بر صفر در بازی رفت در مجموع 6 بر 2 حذف شود و الهلال به فینال این مسابقات راه یابد. گل‌های پرسپولیس را گادوین منشا در دقایق 17 و 61 به ثمر رساند و در سوی مقابل عمر خریبین 30 (پنالتی) و 75 برای الهلال گلزنی کرد. بدین ترتیب حسرت فوتبال ایران برای قهرمانی در آسیا 25 ساله شد.
 
ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی (کاپیتان)، محمد انصاری، شجاع خلیل‌زاده، صادق محرمی، محسن ربیع‌خواه، کمال کامیابی‌نیا (86- احمد نوراللهی)، محسن مسلمان (65 - بشار رسن)، وحید امیری، گادوین منشا و علی علیپور (2+90 - سیامک نعمتی)

شرح گل ها
 پرسپولیس 1 الهلال 0( گادوین منشا، دقیقه 17): ارسال وحید امیری برای گادوین منشا با ضربه سر محکم این بازیکن گل اول پرسپولیس را رقم زد.
 

 
پرسپولیس 1 الهلال 1: ( دقیقه 29، عمر خریبین): مهاجم سوری الهلال ضربه پنالتی مشکوک تیمش را به شکل چیپ وارد دروازه بیرانوند کرد تا نتیجه را به تساوی بکشد.
 

 
پرسپولیس 2 الهلال 1: ( دقیقه 61): ارسال زمینی انصاری با کاشت توپ از سوی علی علیپور برای منشا با ضربه تمام کننده‌ی این بازیکن همراه شد که گل دوم سرخپوشان رقم خورد.
پرسپولیس 2 الهلال 2: ( دقیقه 73، عمر خربین): اشتباه اول از شجاع خلیل زاده و در ادامه صادق محرمی باعث شد تا خربین درون شش قدم با چرخش خود و ضربه زمینی بیرانوند را هم تسلیم کند.
 
 
شرح نیمه اول:

پرسپولیس که برای جبران  شکست4 گله دور رفت باید با شرایطی هجومی مقابل الهلال قرار می‌گرفت به خوبی در دقایق ابتدایی توانست این شرایط را ایجاد کند.
آنها روی فشار همه جانبه موقعیت‌های خوبی در 20 دقیقه ابتدایی شکل دادند و توپ و میدان را در اختیار داشتند تا در نهایت با ارسال دیدنی وحید امیری و ضربه سر تمام کننده گادوین منشا گل اول را به ثمر برسانند. منشا که امید اول پرسپولیس محسوب می‌شد دقایقی بعد فرصت خوبی برای گلزنی داشت که این‌بار ضربه سرش با اختلاف کمی راهی اوت شد. در شرایطی که پرسپولیس برای ثبت گل‌های بعدی خود به آب و آتش می‌زد، تصمیمات اشتباه داوری آغاز شد؛ ابتدا تکل صحیح محمد انصاری ضمن اعلام خطا برای الهلال یک کارت زرد نصیب مدافع چپ سرخپوشان کرد و در ادامه نیز در دقایقی بعد نیز شارژ این بازیکن پشت محوطه جریمه با تصمیمی جنجالی و یک طرفه با اعلام پنالتی همراه شد تا ضربه خریبین شرایط را کاملا به ضرر پرسپولیس کند.
پرسپولیس با این گل از نظر روحی روانی در دقایق باقیمانده نیمه اول کاملا به هم ریخت و نتوانست حملات منسجمی روی دروازه حریف داشته باشد. اکنون 45 دقیقه دیگر باقی‌مانده و باید امیدوار بود پرسپولیس 5 گل بزند و داور هم نسبت به آنها بی‌مهری نداشته باشد.
 

 
اتفاق ویژه
سوت های اشتباه داور عمانی یکی از عوامل ثبت این نتیجه بود. پرسپولیس شاید توانایی تغییر شکست 4 گله بازی رفت را نداشت اما مسلما اگر با بی مهری داور مواجه نمی‌شد حداقل به پیروزی التیام بخش در این جدال دست پیدا می‌کرد. پنالتی عجیب برای الهلال برای به تساوی کشاندن بازی و ندیدن حداقل یک پنالتی برای پرسپولیس باعث شد تا شاگردان برانکو در جدالی که حداقل استحقاق پیروزی را داشت با تساوی به کار خود در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان خاتمه دهد.
 
بازیکن برتر
 دو بازیکن خارجی دو تیم با دبل خود در این بازی سهم عمده‌ای در نتیجه آن داشتند. گادوین منشا که زیر فشار انتقادات قرار داشت با عملکردی خیره کننده و ثبت دو گل دیدنی توانست پرسپولیس را در شرایط امیدوارکننده‌ای قرار دهد اما عمر خریبین سوریایی نیز در سمت مقابل بعد از هت تریک در بازی رفت اینبار با دبل خود مانع از شکل گیری رویای پرسپولیس شد و توانست همچنان به کری خود با تیم ایرانی ادامه دهد.