به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۲۶ ساعت ۱۶:۴۳
کد مطلب : ۱۳۸۴۵۲

آزار جنسی ستاره بازی تاج و تخت

گروه فرهنگی: تاکنون بیش از ۴۰ زن از جمله مشهورترین ستارگان هالیوود آقای واینستین، یکی از بزرگ‌ترین تهیه‌کنندگان سینمای آمریکا را به آزار و اذیت جنسی یا تجاوز متهم کرده‌اند.
 
آزار جنسی ستاره سریال
 
لینا هیدی در توییتر از تجربه برخوردش با هاروی واینستین نوشته است
لینا هیدی، هنرپیشه بریتانیایی نقش سرسی لنیستر در سریال 'بازی تاج و تخت ' به جمع زنانی پیوسته که هاروی واینستین، تهیه‌کننده هالیوود را به آزار جنسی متهم کرده‌اند.خانم هیدی در یک رشته توییت گفت که این تهیه‌کننده مشهور از مقاومت او در برابر آزار جنسی خشمگین شده است.تا کنون بیش از ۴۰ زن از جمله مشهورترین ستارگان هالیوود آقای واینستین، یکی از بزرگ‌ترین تهیه‌کنندگان سینمای آمریکا را به آزار و اذیت جنسی یا تجاوز متهم کرده‌اند.آقای واینستین که از ریاست شرکتی که خودش تاسیس کرده برکنار شده است، بخشی از اقدامات خود را در طی سه دهه گذشته پذیرفته اما اتهام تجاوز را رد کرده است.
آزار جنسی ستاره سریال
 هاروی واینستین در کنار همسرش
لینا هیدی در توییترش از زمانی گفته که آقای واینستین او را برای خواندن یک فیلمنامه به اتاقش در هتل دعوت کرده بود.خانم هیدی نوشته است: "در آسانسور به هاروی گفتم 'من به هیچ چیز دیگری غیر از کار علاقه‌مند نیستم، لطفا فکر نکن که من به دلیل دیگری اینجا هستم. هیچ اتفاقی قرار نیست بیفتد '".ستاره بازی تاج و تخت ( Game of Thrones) در ادامه نوشته "نمی‌دانم چه شد که در آن لحظه اینها را گفتم، حسی قوی در من بود که او نباید به من نزدیک شود."خانم هیدی می‌گوید "او بعد از حرف‌های من ساکت بود و خشمگین... پشت دستم را گرفت و در حالی که محکم فشار می‌د‌اد مرا به داخل آسانسور برگرداند". خانم هیدی نوشت که در آن لحظه "کاملا عاجز" بوده است.او مدعی شده که آقای واینستین در گوشش زمزمه کرده که نباید درباره این برخورد با هیچ کس صحبت کند. این بازیگر نوشته بعد از بیرون آمدن از ساختمان سوار ماشینش شده و گریه کرده است.
 
آزار جنسی ستاره سریال
ماجرای آقای واینستین باعث شده است که زنان بسیاری، نه تنها در صنعت سینما بلکه در حوزه‌های مختلف اجتماعی از تجربه خود درباره آزار و اذیت جنسی به ویژه در محیط ‌های کاری صحبت کنند.میلیون‌ها نفر از کاربران شبکه‌های اجتماعی با هشتگ Metoo (من‌هم) درباره این موضوع صحبت کرده‌اند و از دیگران هم خواسته‌اند که در برابر آزار و اذیت جنسی سکوت نکنند.