به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۰۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۲۶ ساعت ۲۳:۲۲
کد مطلب : ۱۳۸۴۶۳

تدبیر و امیدی‌ها دیگر در دسترس نیستند!

تدبیر و امیدی‌ها دیگر در دسترس نیستند!
گروه سیاسی: خبرها حاکیست که امروز ماموران امنیتی به حجت‌الاسلام سیدمحمد خاتمی اجازه خروج از خانه‌اش را نداده‌اند.

اخیرا برخی مقامات قضایی به ایجاد محدودیت‌هایی برای رییس‌جمهور دوره اصلاحات که توسط شورای امنیت کشور صادر شده اشاره کرده‌اند ولی علی شمخانی دبیر این شورا که منصوب رییس‌جمهور است همچون ۵ سال اخیر درباره همه تنگناهای سیاست داخلی کشور همچون موضوع حصر؛ ممنوع التصویری و ممنوع الخروجی و ممنوع الکاری و ...  روزه سکوت گرفته که این امر نشان می‌‌دهد اظهارات مسوولان قضایی مستند بوده و مسوولان دولت تدبیر و امید! حرفی برای گفتن ندارند و این تصمیمات در شورای امنیت کشور به ریاست روحانی و دبیری شمخانی به تصویب رسیده‌اند اما به نظر می رسد دولتی‌ها از طرح آنها به دلیل مطالبات طیف‌هایی که به او رای داده‌اند خودداری می‌کنند!

گفتنی اینکه حسن روحانی که حدود ۵ سال است وعده‌‌هایش برای رفع حصر دو کاندیدای ریاست‌جمهوری سال ۸۸ عملا به نتیجه نرسیده؛ حالا باید پاسخگوی وضعیت شبه حصری باشند که برای خاتمی ایجاده شده است. گرچه به نظر می‌رسد با گذار از دوره انتخاباتی دور دوم ریاست‌جمهوری خود و نزدیک شدن به طیف اصولگرایان و جامعه روحانیت مبارز منبعد باید شاهد سکوت بیشتر او و اطرافیانش درباره موضوعات سیاسی داخلی باشیم.

درباره چنین موضوعاتی (سیاست داخلی) آنان دیگر و تا پایان دوره دوم ریاستشان در دسترس نیستند!! به خصوص اینکه حالا دوره آشتی با اصولگرایان را هم آغاز کرده‌ و مشغول ساماندهی و حل اختلافات اندک موجود بین خود هستند. اصلاح‌طلبان هم تکلیفشان از نگاه اصولگرایان معتدل!! روشن است. آنها فقط برای سیاهی لشکر دوره چند ماهه انتخاباتی و جمع‌آوری رای مناسب هستند و پس از آن؛ باید تشریف ببرند منازل خود و اسباب زحمت مدیران تدبیر و امید نباشند!!

رهبرانشان هم تکلیف مشخص‌تری دارند‌. تا شرایط برد-برد فراهم نشود همچنان باید در حصر قرار گرفته و حتی محدودیت‌های مضاعفی درباره آنان اتخاذ گردد! همانگونه که درباره خاتمی اتخاذ تصمیم شد!! حالا عده‌ای از خوشبینان و تحلیل‌گران اصلاح‌طلب همچنان منتظر معجزه‌های دولت محبوبشان باشند. این امیدها و خوش‌بینی‌ها هم عمدتا و صرفا به درد ستون روزنامه‌های اصلاح‌طلب با تیراژهای ۴-۵ هزار نسخه! می‌خورد!

حبیب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۷/۲۶ ۲۳:۲۷
واقعا درسته. دلم خنک شد این دولت بی عمل نیست. دولت اشتباهی است. ما ۵ ساله سرکاریم. رایم حرامتان باد تدبیر و امیدی ها که با احساساتمان اینگونه برای ادامه قدرت بازی کردید. (355933)
سیّد.م.
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۷/۲۶ ۲۳:۵۴
آقای شیخ حسن! این محافظه کاران اقتدارگرا، همچنان حضرتعالی را جزء خواص ساکت به حساب می آورند!
به قول علی مطهری، هرکه در این موارد سکوت کند، همین بلا سرش خواهد آمد!!؟ (355934)
۱۳۹۶/۰۷/۲۷ ۰۶:۱۱
لعنت به این دولت بیکاری و بیکاری و بیکاری (355937)
۱۳۹۶/۰۷/۲۷ ۰۶:۱۴
آقا واقعا چطور به روحانی که یک عمر نون نظام و خورده بود و برای منافع خودش علیه نظام اون طور بی محابا حرف میزد اعتماد کردید. اصلاً مگر آدم دروغگو قابل اعتماده. (355938)
محمد حاتمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۷/۲۷ ۰۷:۴۴
متاسفانه گویا برخی تا ...از پل رد میشه دیگه فراموش میکنند حامیان اصلی و رای اور خود را و...
بنظر من اصلاح طلبان برای بقای روح اصلاح طلبی هم که شده باید از 98 از اعتدالیون جدا شوند وقتی از اعتدال منفعت و ...نصیب اصلاحات نمیشه و در مجلس پشت دکتر عارف یا انتخاب مهندس بیطرف خالی میشه!
دکتر روحانی نمیدونه فشار بیشتر بر سید اصلاحات را؟ و...کجا رفت وعده های ایشان هنگام انتخابات و...؟ (355940)
داماو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۷/۲۷ ۱۰:۵۰
خدایا فقط یک چیز می خواهم . ملت ما نه گرسنه هستند و نه بیکار !! ملت ما نه نان می خواهند نه آب !! فقط کمی عقل به ما بده الباقی پیشکش . . . (355944)
۱۳۹۶/۰۷/۲۷ ۱۱:۳۰
واقعا که یعنی شما فرق شورای امنیت کشور رو با شورای عالی امنیت ملی نمی دونین. شورای امنیت زیر نظر وزیر کشوره صرفا جهت اطلاع خبرگزاری بهار (355945)