به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۲۷ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : ۱۳۸۴۶۹
مرکز نوآوری "IBM Hursley" پیش‌بینی کرد؛

ظهور "ابر انسان‌ها" طی 20 سال آینده

گروه علمی: نانو ربات‌های هوش مصنوعی که در بدن کاشته می‌شوند می‌توانند ظرف 20 سال آتی موجب ایجاد ابر انسان‌ها شوند.
ظهور "ابر انسان‌ها" طی 20 سال آینده
به گزارش ایسنا و به نقل از تک تایمز، هوش مصنوعی در آینده نزدیک بسیار پیشرفت خواهد کرد. نانوربات‌هایی که به داخل بدن وارد می‌شوند، ممکن است انسان‌ها را دارای قدرت‌های ابر انسانی کند.
این تکنولوژی همچنین می‌تواند انسان‌ها را قادر به کنترل اشیای محیط اطراف خود تنها با استفاده از مغز کند.
یک مخترع ارشد در مرکز نوآوری "IBM Hursley" پیش‌بینی کرد که نانوماشین‌های هوش مصنوعی به زودی طی دو دهه آینده به منظور تعمیر و تقویت سلول‌ها، استخوان‌ها و عضلات بدن وارد بدن انسان می‌شوند.نانو ربات‌ها ماشین‌های بسیار کوچک هستند. هزاران نانو ربات می‌تواند به اندازه قطر موهای یک انسان باشد.
محققان مطالعاتی در مورد پتانسیل این ربات‌های کوچک در بهبود سلامت انسان انجام داده‌اند. آنها در یک مطالعه که در مجله Nature در 30 اوت منتشر شده است، دریافتند که نانو ربات‌هایی که در مناطق تحت تاثیر سرطان کار گذاشته می‌شوند، می‌توانند سلول‌های سرطانی را تنها در یک دقیقه از بین ببرند.

"ویکتور گارسیا لوپز"، پژوهشگر موسسه شیمی دانشگاه "رایس" در هیوستون تگزاس آمریکا و همکارانش در مطالعه خود نوشتند: ما نشان می‌دهیم که ماشین‌های مولکولی می‌توانند از طریق دولایه‌های سلولی با استفاده از عملکردهای مقیاس مولکولی خود، بویژه اقدام نانومکانیکی، وارد بدن شوند.در حال حاضر آزمایش‌هایی در حال انجام است که در نهایت می‌تواند به آزمایشات بالینی مربوط به انسان منجر شود و ممکن است راه را برای نجات جان بیماران مبتلا به سرطان هموار کند.نانو ربات‌ها در بدن انسان کار گذاشته می‌شوند و ممکن است حتی قدرت ابر انسانی و توانایی کنترل اشیا با ذهن را در آینده به ارمغان آورند.

"جان مک‌نامارا" از مرکز نوآوری "IBM Hursley" گفت که فناوری هوش مصنوعی ممکن است ظرف 20 سال آینده تا حدی پیشرفت کند که انسان‌ها و ماشین‌ها بتوانند به طور موثر به صورت ترکیبی با هم عمل کنند.مک‌نامارا گفت که این نانوماشین‌های هوش مصنوعی وارد بدن انسان می‌شوند و مزایای پزشکی فراوانی را شامل می‌شوند که می‌توانند سلول‌ها و اندام‌های آسیب دیده را بهبود بخشند و احتمالا حتی آنها را تقویت کنند.وی افزود که این فناوری زمانی که در انسان و در محیط اطرافش جاسازی شود، انسان‌ها را قادر خواهد ساخت تا تنها با فکر و حرکات خود همه چیز را کنترل کنند.مک‌نامارا گفت: ما شاهد ایجاد یک فناوری هستیم که می‌تواند با تکنولوژی بیولوژیکی ادغام شود و بنابراین بتواند توانایی شناختی انسان را به طور مستقیم افزایش دهد.با این حال برخی از مسئولین در مورد پیامدهای ناخواسته هوش مصنوعی نگران هستند. برای مثال یک انسان ممکن است تصمیمات ماشین را بیشتر از خودش بپذیرد.فیزیکدان نظریه پرداز، "استیون هاوکینگ" هشدار داده است که توسعه بیش از حد هوش مصنوعی ممکن است منجر به نابودی نژاد بشر شود.