به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۲۷ ساعت ۲۱:۲۵
کد مطلب : ۱۳۸۴۹۵
زور شاگردان دایی به فولاد ۱۰ نفره نرسید

پيكان صدرنشين جديد ليگ برتر

گروه ورزشي: روز دوم از هفته دهم لیگ برتر فوتبال با انجام 5 بازی پیگیری شد که تیم‌های پیکان، سپیدرود و صنعت نفت مقابل حریفان پیروز شدند و تیم های سپاهان و سایپا مقابل حریفان خود متوقف شدند و پیکان تهران با کسب ششمین برد پیاپی موفق شد به صدر جدول لیگ برتر فوتبال ایران صعود کند.
پيكان صدرنشين جديد ليگ برتر
تیم‌های پیکان و تراکتورسازی تبریز  در ورزشگاه شهدای شهر قدس به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با نتیجه 2 بر یک به سود پیکان پایان رسید. گل‌های پیکان در دقیقه 15 با گل به‌خودی عجیب فرزین گروسیان، و در دقیقه 90 توسط امیر روستان به ثمر رسید. امیر نصرآزادانی نیز در دقیقه 64 برای تراکتورسازی گلزنی کرد.
با این نتیجه پیکان به ششمین پیروزی متوالی خود رسید تا 20 امتیازی شود و بالاتر از پارس جنوبی و پرسپولیس به صدر جدول رسید. تراکتورسازی هم در حالی باخت که بازیکنان این تیم پیش از گل دوم پیکان چندین فرصت گلزنی را از دست داده بودند. وحید کاظمی کار قضاوت این دیدار را برعهده داشت. او به محمدرضا مهدی‌زاده از تراکتورسازی کارت زرد نشان داد.
 
زور شاگردان دایی به فولاد ۱۰ نفره نرسید
تیم فولاد خوزستان  از ساعت 18 امروز (پنجشنبه) در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف سایپا رفت که این مسابقه با تساوی یک - یک خاتمه یافت. این چهارمین تساوی متوالی سایپا و سومین تساوی پیاپی فولاد خوزستان بود. فرشاد جانفزا در دقیقه 60 برای فولاد گلزنی کرد و محمد عباس‌زاده هم در دقیقه 71 از روی نقطه پنالتی، گل تساوی شاگردان علی دایی را به ثمر رساند. همچنین رضا مهدوی داور مسابقه در نیمه اول، یک پنالتی به سود سایپا اعلام کرد که پس از مشورت با کمک داور، این تصمیم را لغو کرد.
 
با این نتیجه، فولاد با 16 امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به پدیده، در جایگاه پنجم و سایپا با 14 امتیاز در رده ششم جدول جای گرفتند. سایپا آخرین برد خود را در هفته چهارم و دیدار مقابل استقلال به دست آورده است. مهدوی در این مسابقه، چهار مرتبه برای جریمه بازیکنان دو تیم از کارت‌های خود استفاده کرد. داور بازی، میلاد بدرقه و علی‌اصغر عاشوری از فولاد و امید خالدی از فولاد را با کارت زرد و پیمان شیرزادی را با کارت قرمز جریمه کرد. شیرزادی در دقیقه 70 از زمین اخراج شد.
 
سیاه‌جامگان با مرزبان هم شکست خورد
تیم‌های سیاه‌جامگان مشهد و صنعت نفت آبادان از ساعت 16:15 امروز (پنجشنبه) در ورزشگاه امام رضا (ع) به مصاف هم رفتند که این دیدار با یک گل به سود نفت به پایان رسید. شیمبا در دقیقه 82 از روی نقطه پنالتی تک گل تیمش را به ثمر رساند. سیاه‌جامگان که در این دیدار علیرضا مرزبان را به جای اکبر میثاقیان روی نیمکت می‌دید، در دقیقه 1+45 می‌توانست توسط حسین بادامکی کاپیتان خود به گل برسد، اما ضربه پنالتی این بازیکن به بیرون رفت. اواخر بازی، نفت آبادان در حالی صاحب پنالتی شد که سیاه‌جامگانی‌ها اعتقاد داشتند خطا بیرون از محوطه جریمه اتفاق افتاده است.
 
قضاوت این دیدار را یاسر همرنگ برعهده داشت و مصطفی احمدی بازیکن سیاه‌جامگان را در دقیقه 75 با دادن دومین کارت زرد اخراج کرد. این داور پنالتی مشکوکی هم به سود نفت گرفت تا جو ورزشگاه به شدت علیه‌اش شود. سیاه‌جامگان با این شکست هفت امتیازی باقی ماند و در رده پانزدهم جدول باقی ماند و نفت با کسب این سه امتیاز 13 امتیازی شد و با یک بازی کمتر موقتاً در رده ششم جدول قرار گرفت. با توجه به اینکه، برای نخستین بار بازی‌های لیگ برتر در ورزشگاه تازه تأسیس امام رضا (ع) برگزار می‌شد، هواداران مشهدی از این دیدار استقبال خوبی کرده بودند.
 
پیروزی خانگی سپیدرود مقابل پدیده
 دیدار تیم‌های سپیدرود رشت و پدیده خراسان  از ساعت 16 امروز (پنجشنبه) در ورزشگاه سردار جنگل رشت آغاز شد که در پایان این دیدار تیم سپیدرود موفق شد با نتیجه 2 بر یک از سد میهمان خود بگذرد.
در این دیدار محمد قاضی در دقیقه 9 ابتدا تیم پدیده را پیش انداخت، اما در ادامه سیدهادی موسوی در دقیقه 32 و پویا نزهتی در دقیقه 57 دو بار برای سپیدرود گلزنی کردند تا شاگردان علی نظرمحمدی در خانه دست به کار بزرگی بزنند و تیم پدیده که در این فصل توانسته بود نتایج خوبی را کسب کند، با شکست بدرقه کنند. تیم سپیدرود با این پیروزی 12 امتیاز شد و با چهار پله صعود به رده هشتم جدول رده‌بندی لیگ برتر صعود کرد. پیام حیدری قضاوت دیدار سپیدرود رشت - پدیده خراسان را بر عهده داشت. او در این مسابقه به میثم تهیدست از تیم سپیدرود و اکبر ایمانی و محمد خانزاده از تیم پدیده کارت زرد نشان داد.
 
 اولین امتیاز فیروزخان با آبی‌وزردپوشان
 تیم‌های گسترش فولاد تبریز و سپاهان از ساعت 15 امروز (پنجشنبه) در ورزشگاه بنیان دیزل به مصاف هم رفتند که این مسابقه با تساوی بدون گل پایان یافت تا فیروز کریمی اولین امتیاز خود را در دومین تجربه خود روی نیمکت گسترش فولاد در لیگ برتر کسب کند. با این نتیجه، گسترش فولاد 8 امتیازی شد و موقتاً به رده چهاردهم جدول صعود کرد. استقلال خوزستانِ 7 امتیازی که این هفته مقابل نفت طلاییه شکست خورد، با تفاضل گل کمتر نسبت به سیاه‌جامگان به قعر جدول سقوط کرد. سپاهان هم موقتاً به جایگاه دهم جدول صعود کرد. کوپال کاظمی داور این دیدار بازی، هیچ بازیکنی را با  کارت زرد یا قرمز جریمه نکرد.