به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۲۸ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب : ۱۳۸۵۲۳
شرط پرداخت وجوه کلان

آخرین وضیعت سپرده‌گذاران آرمان

گروه اقتصادی: بر اساس تازه‌ترین گزارش اعلامی از تعیین وضعیت سپرده‌گذاران تعاونی منحله وحدت(آرمان)، تاکنون عملیات بانکی سپرده‌گذاران تا سقف سه میلیون تومانی که مراجعه کرده‌اند انجام شده است. تعیین تکلیف سپرده‌گذاران سقف‌های بالاتر نیز با توجه به شناسایی میزانی از دارایی‌های این تعاونی و هماهنگی‌های انجام شده با دریافت خط اعتباری بانک مرکزی و تایید مراجع ذی‌صلاح در آینده انجام می‌شود اما زمان آن مشخص نیست.
آخرین وضیعت سپرده‌گذاران آرمان
از ۱۲ مهرماه سال جاری موسسه ملل به عنوان مسئول تعهدات و دارایی‌ها و بدهی‌های تعاونی منحله وحدت طی فرآیندی مرحله‌ای تعیین تکلیف سپرده‌گذاران این تعاونی را آغاز کرد و در مرحله اول سپرده‌گذاران تا سقف سه میلیون تومان که البته مانده حساب آنها تا ۳۱ فروردین ماه امسال به این رقم می رسید در دستور کار قرار داد.

براساس گزارشی که موسسه ملل از روند طی شده از تعیین تکلیف سپرده‌گذاران آرمان اعلام کرده از این حکایت دارد که تاکنون در فاصله چند روز مانده به اتمام زمان‌بندی مرحله اول که اول آبان ماه اعلام شده بود، سپرده‌گذاران تا سقف تعیین شده که به شعب مراجعه و احراز هویت شده بودند، توانسته‌اند ملل کارت دریافت کنند و موجودی حساب آنها به کارت منتقل و امکان دریافت وجوه از شبکه بانکی و خرید از پایانه‌های فروشگاهی فراهم شده است.

اما برخی سپرده‌گذاران ممکن است به دلیل ازدحام جمعیت یا بسته بودن شعب تعاونی منحله وحدت یا دلایل دیگری نتوانسته باشند تا این زمان نسبت به احراز هویت و یا دریافت ملل کارت اقدام کرده باشند. از این رو این زمان برای آنها فراهم شده که بتوانند در تاریخ‌های دوم، سوم و چهارم آبان‌ماه به شعب تعاونی وحدت مراجعه و با ارائه مدارک لازم احراز هویت شده  و ملل کارت خود را دریافت کنند.

در مورد سپرده‌گذاران بیش از سه میلیون تومان نیز وعده داده شده که تعیین تکلیف آنها نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت. چرا که با توجه به شناسایی میزان دارایی‌های تعاونی وحدت و همچنین هماهنگی‌هایی که با مراجعه ذیصلاح انجام شده، با انجام فرآیند لازم در این مورد به سپرده‌گذاران اطلاع‌رسانی شده و ارقام بالاتر نیز در دستور کار قرار خواهند گرفت.

این در حالی است که به هر صورت کار شناسایی و حل مشکلات حقوقی، سقفی، شهرداری، رفع تصرف و ... از سایر دارایی‌های تعاونی وحدت از سوی موسسه ملل در حال پیگیری بوده که به محض به دست آوردن نتایج لازم از دریافت خط اعتباری از بانک مرکزی و اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف سایر سپرده‌گذاران انجام می‌شود.

تعاونی وحدت (آرمان) یکی از تعاونی‌هایی است که در مردادماه و در جریان ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی برای انجام تعهدات به موسسه ملل واگذار شد. در این جریان بانک مرکزی مسئولیت تعاونی افضل توس را به بانک آینده و همچنین البرز ایرانیان را به بانک تجارت واگذار کرده است.
مرجع : ایسنا