به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۲۸ ساعت ۱۷:۱۶
کد مطلب : ۱۳۸۵۳۱

کاهش دادوستد در بازار طلا و سکه

گروه اقتصادی: رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران به تشریح بازار سکه و طلا در هفته گذشته پرداخت و تصریح کرد که کاهش تقاضا و داد و ستد را در بازار شاهد هستیم.
محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایسنا، ‌اظهار کرد: هفته گذشته قیمت جهانی طلا روند نزولی پیدا کرد. علت این روند نزولی هم تا حدودی بهتر شدن ارزش دلار بود و کاهش تنش‌های سیاسی  که باعث شد قیمت جهانی طلا رو به کاهش برود.وی ادامه داد: در بازار داخلی هم قیمت ارز تا حدودی از ثبات برخوردار بود و قیمت سکه هم حدود ۴۰۰۰ تومان در نوسان بود. یعنی قیمت سکه تمام طرح جدید حداکثر یک میلیون و ۳۱۵ هزار تومان و حداقل یک میلیون و ۳۱۱ هزار تومان فروخته شد.رئیس اتحادیه طلا و جواهر افزود: قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار حدودا ۱۵۰۰ تومان نوسان داشت و به طور کلی طلا، سکه و ارز هفته آرامی را پشت سر گذاشتند و نوسان کمی را طی کردند و ثبات‌شان بیشتر بود. این در حالی است که همچنان کاهش تقاضا و کاهش داد و ستد را در بازار شاهد هستیم و بازار آرامی را پشت سر می‌گذاریم.
 
گفتنی است، در میان انواع ارز در ابتدای هفته‌ای که گذشت دلار آمریکا ۴۰۱۴ تومان، یورو ۴۷۸۵ تومان، پوند انگلستان ۵۳۶۳ تومان، ‌لیر ترکیه ۱۱۴۲ تومان، یوان چین ۶۴۸ تومان، ‌ درهم امارات ۱۱۲۰ تومان بود. اما در آخر هفته دلار آمریکا ۴۰۱۹ تومان، یورو ۴۷۹۰ تومان، ‌ پوند انگلستان ۵۳۵۱ تومان، ‌ لیر ترکیه ۱۱۲۸ تومان، یوان چین ۴۳۹ تومان و درهم امارات ۱۱۱۹ تومان عرضه شد.همچنین در بازار سکه در ابتدای هفته سکه تمام طرح جدید یک میلیون و ۳۱۴ هزار تومان و در آخر هفته یک میلیون و ۳۰۹ هزار تومان قیمت داشت. نیم سکه ابتدای هفته ۶۶۶ هزار تومان و در آخر هفته ۶۵۷ هزار تومان فروخته شد و ربع سکه در ابتدای هفته ۳۸۶ هزار تومان و در آخر هفته ۳۷۵ هزار تومان قیمت داشت.در بازار طلا نیز هر گرم طلای ۱۸ عیار در اول هفته ۱۲۴ هزار و ۶۶۷ تومان و در آخر هفته ۱۲۳ هزار و ۳۲۸ تومان قیمت داشت. هر مثقال طلا هم ابتدای هفته ۵۴۰ هزار تومان و در آخر هفته ۵۳۳ هزار و ۸۰۰ تومان عرضه شد. همچنین هر اونس طلای جهانی ابتدای هفته ۱۳۰۴ دلار و ۳۰ سنت و در آخر هفته ۱۲۸۳ دلار و ۲۰ سنت داد و ستد شد.
برچسب ها: طلا سکه بازار طلا