به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۲۸ ساعت ۱۷:۰۲
کد مطلب : ۱۳۸۵۳۳

چرا برخی افراد هرگز سرما نمی‌خورند؟

گروه سلامت: برخی افراد فصل سرماخوردگی را بدون حتی یک عطسه سپری می کنند آنان در هواپیماها، دفاتر و مکان های شلوغ سرشار از ویروس بدون کوچکترین مشکلی رفت و آمد می کنند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، برخی افراد فصل سرماخوردگی را بدون حتی یک عطسه سپری می کنند. آنان در هواپیماها، دفاتر و مکان های شلوغ سرشار از ویروس بدون کوچکترین مشکلی رفت و آمد می کنند.آیا شما هم آرزو داشتید مانند یکی از این افراد باشید که هیچگاه سرما نمی خورند؟ پس بهتر است با رعایت نکات زیر شما نیز به جمع این افراد بپیوندید:

ماساژ گرفتن
بیشتر تحقیقات حاکی از آن است که ماساژ موجب کاهش اضطراب، فشار خون و ضربان قلب می شود. کاهش این موارد سبب استرس نداشتن و نهایتا حفظ قدرت سیستم ایمنی بدن می شود. هر نوع ماساژی تا زمانی که با فشار ملایمی همراه باشد خوب است. فشاری که ماساژور وارد می کند می بایست به اندازه کافی شدت داشته باشد، اما نباید موجب بروز درد شود.هر چند وقت یکبار می بایست بدن را ماساژ داد؟ حقیقت علمی در این خصوص وجود ندارد، اما متخصصان معتقدند یکبار در ماه زمان مناسبی است.

دوش آب سرد
طرفداران این نوع حمام معتقدند، دوش آب سرد در زمان کمبود انرژی، میگرن و درد بسیار موثر است. هرچند اثبات علمی در این خصوص وجود ندارد، اما به زعم کارشناسان امتحان کردن آن نیز ضرری در پی نخواهد داشت.با دوزهای اندک شروع کنید. هرچند در تابستان یک دوش آب سرد 10 دقیقه ای هم قابل تحمل است، اما در زمستان حتی 1 دقیقه پس از آب گرم هم بسیار سخت و دشوار است. بهتر است اگر دارای مشکلات قلبی عروقی هستید ابتدا با پزشک خود مشورت کنید زیرا سرمای ناگهانی ممکن است موجب تغییرات در فشار خون شود.

خوردن زنجبیل
قرن هاست زنجبیل به عنوان یکی از داروهای مشکلات گوارشی به صورت وسیع تجویز می شود. محققان بر این باورند ترکیبات آن موجب تحریک ترشحات، آرامش عضلات روده و کمک به حرکت غذا در دستگاه گوارش می گردد.زنجبیل تازه که با چای یا مستقیما مصرف می شود بهترین است. هرچند زنجبیل در اشکال دیگری چون خشک، پودر و پخته هم موثر است.

شستشوی دست ها
طبق گزارش سازمان پیشگیری و کنترل بیماری های امریکا، شستن دست ها اولین عملی است که می بایست برای مقابله با ویروس ها و البته باکتری ها انجام داد.برای این کار دستان خود را برای مدت حداقل 20 ثانیه با صابون معمولی و آب گرم بشویید. تمام قسمت های دستانتان را با فشار به یکدیگر مالیده و حتی زیر ناخن های خود را نیز فراموش نکنید. سپس آنها را با حوله کاغذی یا حوله شخصی خود خشک کنید.

مصرف ویتامین ث و روی
اگرچه تاثیر ویتامین ث و روی بر پیشگیری از سرماخوردگی همچنان بحث انگیز است، اما برخی از تحقیقات نشاندهنده اثر مثبت ویتامین ث خصوصا روی افرادی که تحت فشارهای استرسی شدید قرار دارند است. همچنین طبق تحقیقات، روی می تواند در پیشگیری از تکثیر ویروس ها کارساز باشد.