به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۴۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۲۹ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب : ۱۳۸۵۶۵
دیلی تلگراف:

ایران بزرگ‌ترین مقصداسکی‌بازی بکر دنیا

گروه جامعه: روزنامه دیلی تلگراف در گزارشی اعلام کرد: شرکت انگلیسی 'اسنوورکس' قصد دارد تا با برگزاری دوره‌های آموزش اسکی در ایران، پرده از زمین های بکر اسکی بازی در این کشور بردارد.
ایران بزرگ‌ترین مقصداسکی‌بازی بکر دنیا
به گزارش ایرنا، دیلی تلگراف نوشت: بسیاری از اسکی‌بازان، زمانی که صحبت از بهشت اسکی می‌شود به یاد قله‌های شکوهمند آلاسکا و یا زمین‌های افسانه‌ای ژاپن می‌افتند، اما از کوه‌های ایران غافل هستند.این روزنامه انگلیسی افزود: 'اسنوورکس' (Snoworks) به عنوان یکی از شرکت های ارائه‌دهنده دوره‌های آموزش اسکی در جهان اعلام کرده است که از ماه مارس (اسفند - فروردین) آینده دوره‌های جدید آموزش اسکی خود را با همکاری شرکت گردشگری 'ماونتین هونز' در ایران برگزار خواهد کرد.

دیلی تلگراف نوشت: نیک ویلیام مدیرعامل شرکت گردشگری 'ماونتین هونز' (به معنای کوه‌های بهشتی) ماه مارس سال گذشته میلادی به ایران سفرکرده و تحت تأثیر زمین‌های اسکی، غذا، مردم خون گرم و کافی‌ شاپ‌های رویایی کوهستان‌های ایران قرارگرفته است.این روزنامه انگلیسی افزود: دوره‌های آموزشی شرکت 'اسنوورکس' قرار است در پیست‌های دیزین، دربندسر، شمشک و توچال برگزار شود؛ تمام این مناطق برای اسکی‌بازی بکر است و این در حالی است که احتمالاً اسم این مناطق تابه‌حال به گوش اسکی‌بازان نخورده است.

دیلی تلگراف نوشت: علاوه بر این، شرکت 'ماونتین هونز' در نظر دارد تا به‌صورت جداگانه تورهای گردشگری به این مناطق را نیز ارائه دهد.دیلی تلگراف در ادامه نوشت: رشته‌کوه البرز در شمال ایران از مرزهای آذربایجان تا غرب و مناطق جنوبی دریای خزر کشیده شده است و پیست‌های یادشده در میان رشته‌کوه البرز، واقع در شمال تهران، پایتخت ایران قرار دارد.این روزنامه انگلیسی همچنین به قیاس ارتفاع پیست‌های اسکی ایران پرداخت و نوشت: ارتفاع پیست‌های اسکی در این مناطق به حدی است که حتی از ارتفاع پیست‌های رشته‌کوه آلپ نیز تجاوز می‌کند.

دیلی تلگراف نوشت: 'فیل اسمیت' مدیر شرکت 'اسنوورکس' می‌گوید: اسکی‌بازی در ایران یک حس ماجراجویی را به انسان القا می‌کند که در ادغام بافرهنگ این کشور، تجربه فراموش‌نشدنی به‌حساب می‌آید.این روزنامه به نقل از وی افزود: ما قرار است ابتدا به تهران سفر می‌کنیم و پس از توقف در آنجا، به سمت بلندی‌های رشته‌کوه البرز در شمال تهران حرکت خواهیم کرد. اسکی در ایران کمتر در خارج شناخته‌شده اما این کشور کوه‌های وسیعی دارد که دست‌نخورده و بکر است.

به نوشته این روزنامه انگلیسی، اولین دوره آموزشی شرکت اسنوورکس از 10 تا 18 مارس 2018 (19 تا 27 اسفند) برگزار خواهد شد و هزینه آن برای هر نفر 2 هزار و 545 پوند معادل 3357 دلار است. دیلی تلگراف نوشت: این هزینه شامل تهیه ویزا، بلیت، محل اقامت، صبحانه ، شام و بازدید از مکان‌های دیدنی تهران خواهد بود.این روزنامه انگلیسی افزود: شرکت 'ماونتین هونز' نیز تور گردشگری خود از این مناطق را از 3 تا 12مارس 2018 (12تا 21 اسفند) برگزار خواهد کرد و هزینه آن برای هر نفر، یک هزار و 300 پوند معادل یک هزار و 715 دلار خواهد بود.
برچسب ها: ایران انگلیس اسکی