به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۲۹ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب : ۱۳۸۵۶۹
کره شمالی به فعالیت‌های اتمی خود ادامه می‌دهیم

آمریکا باید با برنامه اتمی ما کنار بیاید

گروه بین الملل: یکی از دیپلمات‌های ارشد کره شمالی با اعلام اینکه داشتن تسلیحات اتمی مساله مرگ و زندگی برای کشورش است، گفت: پیونگ یانگ قصدی برای انجام مذاکرات درباره برنامه اتمی‌اش با آمریکا ندارد.
آمریکا باید با برنامه اتمی ما کنار بیاید
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، تنش در شبه جزیره کره در پی یکسری آزمایشات تسلیحاتی توسط کره شمالی و تبادل لفاظی‌ها میان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی شدت یافته است.ترامپ در سخنرانی ماه گذشته خود در سازمان ملل تهدید کرد که "اگر ضرورت داشته باشد آمریکا از خود و متحدانش دفاع کند، کره شمالی را کاملا نابود می‌کند."چو سون هوئی، مدیرکل دپارتمان آمریکای شمالی در وزارت خارجه کره شمالی در کنفرانس منع گسترش تسلیحات کشتار جمعی در مسکو گفت: واشنگتن باید با موضع اتمی کره شمالی کنار بیاید.

وی ادامه داد: این مساله مرگ و زندگی برای ماست. اوضاع کنونی به تفاهم و درک ما مبنی بر این مساله بستگی دارد که ما برای مقابله با هرگونه حمله احتمالی نیازمند تسلیحات اتمی هستیم. ما آتش را با آتش پاسخ می‌دهیم.
او گفت: جمهوری دموکراتیک خلق کره قصدی برای انجام مذاکرات درباره برنامه‌های اتمی خود با آمریکا ندارد و ایالات متحده باید با این مساله کنار بیاید. موضع اتمی کره شمالی برای تضمین ثبات و امنیت در شبه جزیره کره و همچنین شمال شرق آسیا به صورت گسترده‌تر لازم و ضروری است.وی ادامه داد: کره شمالی هدف تهدیدهای دائم اتمی از جانب آمریکا قرار دارد. هفته گذشته رزمایش‌های غیرمنتظره‌ای در منطقه و با حضور ناوهای هواپیمابر و بمب‌افکن‌های استراتژیک آمریکا صورت گرفت. رهبری کره شمالی موضع ما را کاملا مشخص کرده است. کره شمالی تسلیحات اتمی و موشک‌های بالستیک در اختیار دارد اما در صورتی که تهدید شود از آنها استفاده می‌کند. تسلیحات ما برای حفاظت از کشورمان در مقابل تهدیدهای اتمی دائم آمریکا طراحی شده‌اند.

دبیرکل دپارتمان آمریکای شمالی در وزارت خارجه کره شمالی ادامه داد: پیونگ یانگ برای طرف‌های ثالث تسلیحات اتمی تامین نمی‌کند و با وجود اینکه از معاهده منع گسترش تسلیحات اتمی خارج شده است به ایده منع گسترش تسلیحات اتمی پایبند است. پاسخ اتمی پیونگ یانگ تنها آمریکا را هدف قرار می‌دهد چون واشنگتن تنها تهدید اتمی دائمی و همیشگی برای کره شمالی است. ما به کشورهای دیگر کاری نداریم.سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز اوایل روز جمعه در سخنرانی خود در کنفرانس مسکو به قدرت‌های جهان تاکید کرد تا به خط‌ مشی مشترک اعلام شده از سوی چین و روسیه برای از میان برداشتن بحران در شبه جزیره کره توجه کنند.
برچسب ها: کره شمالی آمریکا