به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۰۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۲۹ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۱۳۸۵۸۷

توضيح نماینده‌سمنان درباره فيلم‌منتشره

گروه سياسي: نماینده سمنان در مجلس درباره حواشی به وجود آمده در مراسم دانشگاه سمنان و فيلم منتشره در اين باره، اظهار داشت: از آنجایی که بنده از خانواده شهدا و جانباز هستم حدالامکان در مراسم‌های گرامیداشت یاد شهدا و خانواده شهدا شرکت می‌کنم اما در اغلب این مراسم‌ها، جریانی افراطی با دست گرفتن مدیریت مراسم، با سخنان نامربوط از نام شهدا سوء استفاده می‌کنند.
توضيح نماینده‌سمنان درباره فيلم‌منتشره
احمد همتی افزود: در جریان مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم، جریان افراطی که مسئولیت سخنرانی مراسم را برعهده داشت به شدت به توهین علیه نهادهای حکومتی همچون دولت، مجلس و. . . پرداخت. به طور مثال سخنران اعلام کرد که آیا در میان بهارستانی‌ها یک شهید حججی وجود دارد؟ گویی حتی یک فرد انقلابی در میان نماینده‌های مجلس و یا در میان دولتمردان نیست. همتی با بیان اینکه سوءاستفاده از نام شهدا در مراسم‌های مربوط به آنها توسط عده قلیلی افراطی مسبوق به سابقه است تصریح کرد: سخنران روز گذشته مراسم شهید حججی جملاتی را به کار برد که در واقع تمامی نهادهای حکومتی را تحت الشعاع قرار می‌داد این در حالی است که تخریب نهادهای حاکمیتی، در واقع همان تخریب نظام است و تخریب نظام همان چیزی است که‌ترامپ و امثال آن دنبال می‌کنند.

همتی بیان داشت: نکته دیگر در این مراسم سخنان مجری برنامه پیرامون آموزش و پرورش تشبیه آن به خرمشهر بود به این معنا که امروز آموزش و پرورش همچون خرمشهر به دست صدامیان افتاده است. سوال اینجاست آیا معلمان عزیز ما که با کمترین حقوق برای آموزش و پرورش تلاش و در مسیر آن خدمت می‌کنند از آمریکا و اسرائیل آمده اند؟ که انها را به صدامیان تشبیه می‌کنید؟ فرهنگیان عزیز کشور نیز از خانواده شهدا و ایثارگر هستند، آیا این گونه صحبت کردن درباره آن‌ها درست است؟ آیا شهدا خواهان مطرح کردن چنین مطالبی در مراسم‌های مربوط به خودشان بودند؟

نماینده مردم سمنان افزود: جالب این است که پس از دو ساعت سخنرانی آقایان زمانی که خواستار تنها پنج دقیقه فرصت برای ارائه صحبت هایم بودم، این زمان در اختیار بنده قرار داده نشد و از آنجایی که پیش از این در دیگر مراسم‌ها شاهد چنین رویه‌ای بودم، ایستادم و گفتم که باید بدانید بیش از ۵۰ درصد نمایندگان مجلس شورای اسلامی از خانواده شهدا، ایثارگر و جانباز هستند و شما امروز در این مراسم با چنین گفته هایی از نام شهدا سوء استفاده می‌کنید. وی خاطرنشان کرد: جالب اینجا است که این افراد بلافاصله در فضای مجازی به دروغ‌پردازی‌ پرداختند و اعلام کردند که بنده از لفظ داعش و آمریکایی استفاده کرده‌ام این در حالی است که صوت اعتراضات بنده در آن مراسم که این گفته‌های دروغ را تکذیب می‌کند موجود است.