به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۲۹ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب : ۱۳۸۶۰۴

جام‌جهانی و خواب خرگوشی فدراسیون

گروه ورزشی: در حالی که تیم های بزرگ آسیایی دست به کار شده‌اند و بازی‌های دوستانه خوبی تدارک دیده‌اند، به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال ایران هنوز حریف مناسبی برای تیم ملی پیدا نکرده است.
جام‌جهانی و خواب خرگوشی فدراسیون
تقریبا ۸ ماه تا جام جهانی فوتبال زمان باقی است و تیم ملی ایران که رقابت‌های انتخابی را پشت سر گذاشته حالا باید به فکر یک رویداد بزرگ باشد چرا که اینجا پای اعتبار فوتبال ایران نیز در میان است.  
فوتبال ایران بعد از چند حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ و  انجام بازی‌های خوب در برزیل، اکنون یک چالش بزرگ پیش روی خود دارد و آن هم صعود به دور دوم جام جهانی است. این همان انتظاری است که مردم از تیم ملی فوتبال کشورشان دارند و سران فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم ملی ایران نیز به آن واقف هستند. موضوعی که تحقق آن در گرو انجام بازی‌های تدارکاتی موثر و سازنده با تیم‌هاتی مطرح و نامدار جهان است.

فدراسیون فوتبال ایران ۸ ماه فرصت حمایت از تیم ملی دارد و برای سربلندی تیم ملی ایران در جام جهانی نباید این زمان حیاتی را از دست بدهد. تیم ملی ایران در انتخابی جام جهانی عملکرد خوبی داشت و نتایج خوبی کسب کرد ولی کیفیت تیم ها در جام جهانی با انتخابی فرق می‌کند و ایران در جام جهانی با حریفان بسیار قدرتمندتری نسبت به رقابت‌های انتخابی روبرو می‌شود. علیرغم دشواری‌های اقتصادی و سیاسی برای انجام دیدارهای دوستانه با تیم‌های نامدار، به نظر می‌رسد در حالی که تیم‌های آسیایی ضعیف‌تر از ایران از همین حالا برنامه خود را برای حضور قدرتمند در جام جهانی آماده کرده‌اند، تیم ملی ایران شرایط چندان مساعدی در تدارک بازی‌های دوستانه ندارد. باز هم همان مشکل همیشگی یعنی پیدا کردن تیم برای بازی‌های دوستانه به مشکل اصلی این روزهای‌ فدراسیون تبدیل شده است.

ماه آینده بازی‌های دوستانه ملی برگزار می‌شود و هر تیمی می‌تواند ۲ دیدار دوستانه داشته باشد اما فدراسیون فوتبال ایران هنوز انجام هیچ بازی دوستانه مهمی را تایید نکرده و تنها فدراسیون فوتبال پاناما بوده که از بازی با ایران سخن گفته است.

* برزیل و ژاپن سنگ محک سامورایی ها
تیم ملی ژاپن ماه آینده در دو دیدار دوستانه برابر برزیل و بلژیک به میدان خواهد رفت. دو تیم برزیل و بلژیک دو تیم سید یک جام جهانی هستند که بازی با این دو تیم می‌تواند خیلی به سود فوتبال ژاپن باشد. سامورایی‌ها از همین الان به فکر بازی‌های دوستانه چند ماه بعد خود نیز هستند و مذاکراتی با تیم های قدرتمند دیگر داشتند تا بتوانند با تیم های خوبی قبل از جام جهانی روبرو شوند. 

* دو دیدار دوستانه قوی برای کره‌ای ها در خانه
تیم ملی کره جنوبی نیز دو تیم قدرتمند و صاحب سبک به نام کلمبیا و صربستان را به خانه دعوت کرده است تا در آبان ماه برابر این دو تیم به میدان برود. کره‌ای‌ها بعد از این دو دیدار در تورنمنت شرق آسیا شرکت می‌کنند و می‌توانند برابر ژاپن و چین هم به میدان بروند. 

* مصاف عربستان با کریس رونالدو و یارانش
تیم ملی فوتبال عربستان نیز قرار است در دیدار دوستانه برابر پرتغال قهرمان یورو ۲۰۱۶ به میدان برود. تقابل با کریستیانو رونالدو می تواند جنبه تبلیغاتی زیادی برای فوتبال عربستان داشته باشد.
با یان اوصاف، امید است فدراسیون فوتبال ایران نیز از خواب خرگوشی بیدار شده و با تکیه بر حمایت‌های وزارت ورزش و تلاش شبانه روزی مدیرانش، بتواند حریفان دوستانه خوبی برای ایران فراهم کند تا ملی پوشان ایران نیز بتوانند اردوهای خوبی قبل از جام جهانی داشته باشند و با آمادگی کامل پا به رقایت‌های روسیه ۲۰۱۸ بگذارند.
مرجع : ایسنا