به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۲۹ ساعت ۱۴:۱۲
کد مطلب : ۱۳۸۶۰۶
عضو هیأت مدیره انجمن انبوه سازان مطرح کرد:

هنوز مصرف کردن را بلد نیستیم

گروه جامعه: میزان مصرف انرژی در کشور ایران 4 برابر میانگین جهانی است و سهم ساختمان‌ها از این بریز و بپاش بیش از 40 درصد است. سال گذشته محمد کاظم ولی زاده رییس گروه مهندسی مرکز ملی آموزش مدیریت انرژی در نخستین همایش ناب سازی مصرف انرژی مدعی شد: 40 درصدی انرژی تولیدی کشور در بخش ساختمان مصرف می‌شود.
هنوز مصرف کردن را بلد نیستیم
میزان مصرف انرژی در کشور ایران 4 برابر میانگین جهانی است و سهم ساختمان‌ها از این بریز و بپاش بیش از 40 درصد است. سال گذشته محمد کاظم ولی زاده رییس گروه مهندسی مرکز ملی آموزش مدیریت انرژی در نخستین همایش ناب سازی مصرف انرژی مدعی شد: 40 درصدی انرژی تولیدی کشور در بخش ساختمان مصرف می‌شود. شاید همین هشدارهایی که کما بیش داده می‌شود باعث شد حامد مظاهریان معاون وزیر راه و شهرسازی بهمن ماه سال گذشته خبر از اجباری شدن دریافت برچسب انرژی ساختمان‌ها داده و تاکید کند: در صورت اجرایی شدن این طرح، ساختمان‌هایی که برچسب انرژی نداشته باشند تا دو هزینه مصرف انرژی خود برابر جریمه می‌شوند. 

محمدعلی پورشیرازی عضو هیأت مدیره انجمن شرکت‌های ساختمانی در این باره گفت: اینکه مبحث 19 ام در ساختمان‌های کشور به درستی رعایت نمی‌شود و ساختمان‌ها دچار اتلاف انرژی هستند یک موضوع، و اینکه فرهنگ و درک درستی از بهینه‌سازی و صرفه‌جویی بین مردم ما وجود ندارد، موضوع دیگری است. شیرازی معتقد است نه فقط سازنده‌ها بلکه خود مردم هم در این اتلاف عجیب و غریب نقش دارند. فرهنگ مصرف در هیچ کدام از امور خود را نداریم. این اتلاف به حوزه ساختمانی خلاصه نمی‌شود در مصرف برق و آب هم با همین مشکل در ایران مواجه هستیم. گاهی 16 چراغ برای 20 نفر مهمان در خانه روشن و به این روشنایی افتخار می‌کنیم. اتومبیل می‌خریم و راه درست مصرف سوخت را نمی‌دانیم.
مرجع : پول نیوز
برچسب ها: انرژی مصرف آب