به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۳۰ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : ۱۳۸۶۳۷
عدم تطابق حقوق بازنشستگی با هزینه‌های زندگی

25 درصد سالمندان نیازمند هستند

گروه جامعه: رئیس دبیرخانه شورای عالی سالمندان گفت: مسئله‌ای که عموم سالمندان با آن درگیر هستند عدم تطابق دریافتی و حقوق بازنشستگی با میزان هزینه‌ها است زیرا با وجود افزایش هر ساله حقوق بازنشستگان، اما درآمدها به حدی نیست که کفایت کند.
25 درصد سالمندان نیازمند هستند
به گزارش ایسنا، دکتر محسن سلمان نژاد با اشاره به تعداد سالمندانی که در آسایشگاه‌ها نگهداری می شوند افزود: بر اساس آمارهای مرکز آمار در سال ۹۵ ، هفت میلیون و ۵۰۰ هزار سالمند در کشور داریم که از این تعداد حدود ۲۵ هزار سالمند در مراکز سالمندی و آسایشگاه ها نگهداری می شوند. البته کل سالمندانی که از سازمان بهزیستی سرویس می گیرند، بالغ بر ۶۰۰ هزار نفر است.وی افزود: البته نباید این موضوع را فراموش کرد که حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از سالمندان تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند یعنی بالغ بر ۲۵ درصد از سالمندان کشور، نیازمند هستند.

رئیس دبیرخانه شورای عالی سالمندان درباره دیگر بازنشستگان کشور نیز اظهار کرد: مسئله ای که عموم سالمندان با آن درگیر هستند عدم تطابق دریافتی و حقوق بازنشستگی با میزان هزینه ها است زیرا با وجود افزایش هر ساله حقوق بازنشستگان، اما در آمدها به حدی نیست که کفایت کند.وی گفت: پیمایش سالمندی شاه کلید برنامه ریزی برای سالمندان است و امروز شاهد هستیم پیمایش سالمندی در کشورهای پیشرفته بین سه تا پنج سال انجام می‌شود. خوشبختانه در کشور از حدود ۹ ماه پیش مطالعات اولیه پیمایش سالمندی انجام و کمیته‌های مربوطه نیز تشکیل شده است. همچنین بودجه آن نیز تخصیص داده شده و به زودی شاهد اجرای آن در کشور خواهیم بود.


وی اضافه کرد: تصور این است بعد از انجام مطالعات اولیه، در حوزه سیاست گذاری سالمندان بسیار دقیق عمل می کنیم. پیمایش سالمندی اساسا کار سختی است زیرا کسب اطلاعات همه هفت میلیون نفر تقریبا غیر ممکن است. پرسش نامه هایی که برای پیمایش در نظر گرفته می شود دارای سوالات زیادی است که نیازمند آموزش های زیادی هم است.سلمان نژاد با بیان اینکه اطلاع پیمایش باید توسط مرکز آمار انجام شود، عنوان کرد: وقتی مرکز آمار این پیمایش را انجام دهد، از نظر بین المللی نیز این اطلاعات بسیار ارزشمند می شود، البته این پیمایش نیازمند آموزش های مخصوص خود است و افراد پرسشگر با کمک مرکز آمار و دانشگاه ها مورد آموزش قرار گیرند.