به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۳۰ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب : ۱۳۸۶۵۸
مازنی:

برخوردها با شخصیت‌ها وحدت شکن است

گروه سیاسی: نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اقداماتی که در جهت ایجاد محدودیت برای شخصیت‌های مورد احترام ملت ایران به عنوان یک شهروند اعمال می‌شود، مایه وهن نظام و وحدت‌شکن است همچنین برخورد غلطی که با نمایندگان مجلس شورای اسلامی توسط برخی عناصر افراطی به بهانه امضای یک نامه در دفاع از حقوق یک شهروند محترم صورت می‌گیرد، با هیچ توجیحی قابل دفاع نیست.
برخوردها با شخصیت‌ها وحدت شکن است
حجت‌الاسلام احمد مازنی در تذکر شفاهی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی، گفت: یک سال قبل در چنین روزهایی طرح گفت‌وگوی ملی را در پارلمان مطرح کردم و طی این مدت با ۳۰ شخصیت از جناح‌های مختلف گفت‌وگو کردم، از فراکسیون‌های مجلس و هیات رییسه مجلس می‌خواهم برای عملی شدن آن، گام عملی بردارند. این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: در شرایطی که برای حل مشکلات کشور نیازمند گفت‌وگو هستیم و رییس‌جمهور تازه به دوران رسیده آمریکا عربده کشی می‌کند و در شرایطی که همه گرایش‌ها و جناح‌ها از ایران عزیز، خلیج همیشه فارس و سپاه پاسداران یک صدا حمایت کرده‌اند، انجام رفتارهای وحدت‌شکن از سوی عناصر مشکوک شائبه‌برانگیز است.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی در برابر تمام ملت مسئول هستند و حق دارند در همه مسائل داخلی و خارجی کشور اظهار نظر کنند و براساس همین اصل کسی نباید آنان را به دلیل اظهارات‌شان مورد تعقیب قرار دهد. مازنی از لاریجانی و روحانی، پرسید: آقای رییس مجلس چرا از شئون و جایگاه نمایندگان دفاع نمی‌کنید؟ آقای رییس‌جمهور و وزیر دفاع چرا با عوامل غیرمسئول که حق دخالت در مسائل سیاسی را ندارند اما به دلیل امضای نماینده او را مورد تعرض قرار می‌دهند، برخورد نمی‌کنید؟ عقلای قوم را به گفت‌وگو و تعامل دعوت می‌کنم.
مرجع : ایسنا