به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۳۰ ساعت ۱۴:۴۲
کد مطلب : ۱۳۸۶۷۶

نظریه پزشکی قانونی در پرونده «اهورا»

گروه جامعه: مدیرکل روابط عمومی پزشکی قانونی کشور از صدور نظریه پزشکی قانونی در پرونده «اهورا» خبر داد.
نظریه پزشکی قانونی در پرونده «اهورا»
ناصر بلیغ گفت: پزشکی قانونی این پرونده را بررسی کرده و نتیجه به قاضی پرونده اعلام شد. وی درباره اینکه آیا موضوع آزار و اذیت جنسی در پرونده اهورا تایید شده است؟ گفت: ما مجاز به بیان این موضوع نیستیم. آن را به قاضی پرونده اعلام کردیم و اگر مقام قضایی صلاح بداند اعلام می کند. حجت‌الاسلام علی مصطفوی‌نیا دادستان رشت روز گذشته در گفت‌وگو با ایسنا درباره پرونده اهورا، گفت: متهم این پرونده دستگیر  و با صدور قرار بازداشت موقت اکنون در زندان است. متهم اقرار و اعتراف کرده که بعد از آزار و اذیت کودک، مجبور شده کودک را به قتل برساند. متهم اکنون اظهار ندامت و پشیمانی می ‌کند.

دادستان رشت با بیان اینکه این پرونده از حساسیت بالایی برخوردار است، تاکید کرد که به این پرونده به سرعت رسیدگی می‌شود. ان‌شاءالله با پیگیری هایی که انجام می شود، پرونده سریع‌تر به نتیجه رسیده و آن را به دادگاه کیفری یک استان گیلان ارسال می کنیم تا مانند پرونده های دیگر، رای آن صادر و اجرای حکم به سرعت انجام شود.

دادستان عمومی و انقلاب رشت درباره اینکه آیا پزشکی قانونی موضوع آزار و اذیت جنسی در این پرونده را تایید کرده است؟ گفت: این موضوع از سوی پزشکی قانونی در حال بررسی است. نمونه برداری انجام شده و باید منتظر نظر این سازمان درباره موضوع تجاوز جنسی در این پرونده باشیم.

مصطفوی نیا گفت: پزشکی قانونی علت مرگ را خونریزی مغزی عنوان کرده است. کودک آزاری شخص جانی در این پرونده به این صورت بوده که با آتش سیگار انگشت دست چپ کودک را سوزانده و سوختگی قدیمی هم در پای کودک وجود داشته است. وی درباره اینکه مطرح شده متهم مقابل مادر اهورا دست کودک را با آتش سیگار سوزانده است، گفت: مادراهورا راجع به این موضوع اظهار بی اطلاعی کرده و گفته زمانی که علت سوختگی را جویا شدم، این فرد گفته که دست کودک به دیگ داغ خورده است.

مصطفوی نیا درباره صدور کیفرخواست در این پرونده گفت: ما فعلا منتظر نظر نهایی پزشکی قانونی هستیم، اما ناگفته نماند که بازسازی صحنه را به سرعت انجام دادیم و دغدغه مان این است که هر چه سریع تر پرونده در دادسرا نهایی شود و آن را به دادگاه کیفری یک ارسال کنیم. وی در پایان گفت: ما برای این پرونده وقت زیادی گذاشته و می گذاریم؛ زیرا وظیفه مان این است و از این جهت جای نگرانی نیست هر چند که از این اتفاق بسیار متاثر و ناراحت شدیم.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: اهورا کودک آزاری