به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۸/۰۱ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب : ۱۳۸۷۲۸

با وزیر پیشنهادی مخالفیم اما...

با وزیر پیشنهادی مخالفیم اما...
روزنامه بهار: با نگاهی به اعتراضات به معرفی منصور غلامی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم شاهد آن هستیم که انتظار کسر قابل توجهی از جامعه دانشگاهی از دولت اعتدال در این زمینه برآورده نشده و رییس‌جمهور روحانی بر خلاف آن چه تصور می‌شد عمل کرده است. دانشگاهیان این انتظار را داشتند که با توجه به تغییرات رخ داده در مجلس و همینطور افزایش حمایت‌های مردمی از روحانی در انتخابات اخیر شاهد انتخابی از جنس رضا فرجی دانا در وزارت علوم باشیم اما حالا به هر دلیل و فشاری این اتفاق رخ نداده است و باید منتظر ماند و دید که روحانی در جلسه دفاع از وزیر پیشنهادی اش و یا فرصت‌های دیگر چه دلایلی را در توجیه این اقدام بیان خواهد کرد. مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم در چند روز اخیر سبب آن شده است که شاهد برخی بی انصافی‌ها نیز باشیم که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، با این توضیح بدیهی که دعوت به رعایت انصاف لزوما به معنای موافقت با وزیری که گزینه هایی بهتر از او در دسترس بوده‌اند نیست.

1ـ انتشار بخشی تقطیع شده از گفته‌های منصور غلامی در سالگرد 9دی چند سال پیش در چند روز اخیر که نام او برای وزارت علوم مطرح شده سبب آن شده است که برخی گمان کنند غلامی با نگاه تندروها به وقایع88 همراه است. اما واقعیت چیست؟ هنگامی که به جملات پیش و پس از این بخش تقطیع شده نگاهی می‌اندازیم شاهد آن هستیم که غلامی در برابر افراطیونی که خواهان مجازات سنگین برای محصورین هستند و در تلاش بودند که از او نیز سخنی تایید آمیز برای چنین نگاهی بگیرند پاسخ می‌دهد: «در کشوری که مبنای قضاوت، شرع مقدس بوده و رهبر معظم انقلاب به مسائل احاطه کامل دارند؛ تصمیم‌گیری قطعی در این موضوع باید به مراجع ذیربط قضایی واگذار شده و اظهارنظرهای شخصی بپرهیزیم. هر فردی که خلاف نظر مقام معظم رهبری سخن بگوید وارد فضای فتنه شده است.»همانطور که روشن است پاسخ رییس دانشگاه بوعلی همدان ناظر بر نکته‌ای است که برخی تندروها آن را تبلیغ می‌کنند و آن اعدام افرادی است که در حصر به سر می‌برند و فرصتی لحظه‌ای دفاع از خود را نداشته اند.

2ـ در میان این اعتراضات به معرفی غلامی برای وزارت علوم فضا به گونه‌ای پیش می‌رود که گویی وزیر پیشنهادی از محمد فرهادی که پس از دوران کوتاه فرجی دانا پا به وزارت علوم گذاشت و با رفتاری انفعالی سبب نارضایتی‌های گسترده‌ای در دانشگاه‌ها شد هم گزینه ضعیف‌تری است و یا حتی برخی بی انصافی را به حدی رسانده‌اند که معتقدند برگزیدن رقیب روحانی در انتخابات نیز نتیجه‌ای جز انتخاب امثال غلامی برای وزارت علوم در پی نداشت. بیان این نوع مطالب که ریشه‌ای در واقعیات ندارد تنها سبب آن خواهد شد که انتقادات واقعی نسبت به این انتخاب نیز مورد توجه قرار نگیرد.

۱۳۹۶/۰۸/۰۱ ۱۲:۱۹
ممنون از نقد منصفانه
متاسفانه انچه از طرقف برخی دانشجویان همدان و ملایر سبیان شده است دروغ محض است هیچ نقد منصفانه به کارنامه خوب ایشان نداشته اند فقط کافی است شما رتبه این دانشجویان را زیر ذره بین ببرید واقعیات برایتان اشکار میشود
دکتر غلامی یک اصلاح طلب واقعی است و متاسفانه خیلی افراد که خود را اصلاح طلبن می نامند منفعت طلب هستند که با امدن ایشان ممکن است جایگاه فعلی خود را از دست بدهند (355993)
۱۳۹۶/۰۸/۰۱ ۱۲:۴۹
فاتحه وزارت علوم از زمان بعد از آقای خاتمی خوانده شده (355994)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۸/۰۱ ۱۳:۰۷
این قدر اسم فرجی دانا را نیاورید او محافظه کار بود .مجلس ششم به درستی به او رای اعتماد نداد .امثال مصطفی معین و توفیقی باید وزیر علوم باشند. (355995)
توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۸/۰۱ ۱۶:۲۹
کاش فردی قویتر از بین اصلاح طلبان معتدل برا و.علوم معرفی میشد (355997)