به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۸/۰۱ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب : ۱۳۸۷۳۵

غرفه‌های متفاوت نمایشگاه مطبوعات

گروه فرهنگ و هنر: به غیر از برپایی غرفه‌های رسانه‌ها که امری معمول در نمایشگاه‌ مطبوعات است، غرفه‌های دیگری هم حضور دارند که حال و هوای رسانه‌ای نمایشگاه را برای بازدیدکنندگان کمی متنوع می‌کنند.
غرفه‌های متفاوت نمایشگاه مطبوعات
هر سال روزنامه‌ها، مجلات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری با حضور در نمایشگاه مطبوعات تلاش می‌کنند تا بدون واسطه قلم با مخاطبان خودشان رو در رو ارتباط برقرار کنند. در این میان تغییر در فضای رسانه‌ای نمایشگاه مطبوعات بر عهده غرفه‌های دیگری است که ضمن تلاش برای انتقال پیام به بازدیدکنندگان، حال و هوای متفاوت‌تری دارند.

برگزاری نمایشگاه‌های عکس در نمایشگاه‌ مطبوعات به عادتی هر ساله تبدیل شده که امسال نیز تکرار می‌شود. قرار است در نمایشگاه بیست و سوم چهار نمایشگاه عکس ملی و بین‌المللی برگزار شود که از این میان می‌توان به نمایشگاه‌های عکس «میانمار» و «قرن بیستم» اشاره کرد. همچنین نمایشگاه عکس «جاده ابریشم» تصاویر متخب خبرگزاری‌های ایرنا و شینهوا را ارائه می‌کند.

غرفه «گنجینه مطبوعات ایران» نیز با ارائه و فروش نسخه‌هایی از نشریات دوره قاجار تا امروز و به نوعی روایت‌گر سرگذشت مطبوعات خواهد بود. این غرفه با هدف معرفی برخی از نشریات دوره قاجار تا به امروز، مرور تاریخ مطبوعات و تاکید بر اهمیت نشریات به عنوان منابع تحقیقی در نمایشگاه مطبوعات حضور خواهد داشت. همچنین سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران با ارائه نسخه‌های اصلی اسناد و کتب تاریخی در نمایشگاه بیست و سوم مطبوعات حضور دارد.

انجمن پیشکسوتان مطبوعات که سال گذشته نیز برای اولین بار در نمایشگاه مطبوعات شرکت کرده بودند، در نمایشگاه بیست و سوم نیز حضور خواهند داشت. هوشنگ اعلم، روزنامه‌نگار قدیمی و از اعضای این انجمن پیشتر در گفت‌ و گویی حضور انجمن پیشکسوتان مطبوعات را در نمایشگاه مطبوعات برای آشنایی بیشتر پیشکسوتان عرصه رسانه با این انجمن بسیار موثر دانست و اظهار کرد: بسیاری از دوستان و همکاران قدیمی ما به دلایل سن و سالی که دارند، یا دلایل دیگر، به شبکه‌های اجتماعی و پایگاه‌های خبری سر نمی‌زنند، از این انجمن خبر ندارند؛ اما با حضور در نمایشگاه از وجود این انجمن آگاه شدند و این باعث خوشحالی ماست. امیدوارم آذرماه همراه همین دوستان بتوانیم مجمع عمومی انجمن را تشکیل دهیم.

قرار است در نمایشگاه مطبوعات امسال یاد شهدای مدافع حرم با دو غرفه در شبستان مصلی امام خمینی (ره) زنده نگه داشته شود. این دو غرفه برنامه‌هایی برای معرفی شهدای حرم در نظر گرفته‌اند.

انجمن روزنامه‌نگاران دفاع مقدس نیز ار دیگر انجمن‌هایی محسوب می‌شود که در نمایشگاه امسال حضور خواهد داشت. انجمن روزنامه‌نگاران دفاع مقدس در نمایشگاه بیست وسوم با غرفه «معبر ۲۳» حضور خواهند داشت و برنامه‌هایی متناسب با اهداف و ساختار خودشان را طراحی کرده‌اند. همچنین قرار است وازرت امور خارجه، وزارت نیرو و وزارت ارتباطات با غرفه‌هایی مجزا در نمایشگاه مطبوعات امسال حضور داشته باشند. جمعیت جوانان هلال احمر نیز با غرفه «پایگاه سلامت» در نمایشگاه حضور خواهد داشت. بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات در ۱۰ گروه اصلی و ۵ گروه فرعی در مساحتی بالغ بر ۱۳ هزار متر مربع از ۵ تا ۱۲ آبان ماه ‏در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.‏
مرجع : ایسنا