به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۸/۰۱ ساعت ۱۵:۱۷
کد مطلب : ۱۳۸۷۵۲

آمار بالای فرار دختران برای ازدواج

گروه جامعه: مدیر رصد و آمار شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده با استناد به آمارهای موجود گفت: تعداد دخترانی که در شهرستانهای مختلف و در سن پایین ازدواج می کنند، بین دو الی سه نفر هستند و در کل کشور حدود 43 هزار دختر زیر 15 سال ازدواج کرده‌اند.
به گزارش ایسنا، دکتر فرشته روح افزا مدیر رصد و آمار شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده با اشاره به طرح افزایش سن ازدواج در فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: علت اینکه چرا این فراکسیون به دنبال تصویب چنین طرحی است، مشخص نیست زیرا در حال حاضر 13 میلیون جوان در سن ازدواج داریم که موفق به ازدواج نشده اند.وی افزود: در حال حاضر سن ازدواج دختران بالای 24 و سن ازدواج پسران نیز 27 سال است که بیش از پنج میلیون نفر از آنها را دختران و بقیه را پسران تشکیل می‌دهند.
 
مدیر رصد و آمار شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، با تصریح بر اینکه در حال حاضر مشکل ازدواج در میان جوانان وجود دارد، عنوان کرد: بر اساس آمار، تعداد دخترانی که در شهرستان های مختلف، در سن پایین ازدواج می کنند، بین دو الی سه نفر هستند و در کل کشور حدود 43 هزار دختر زیر 15 سال ازدواج کرده‌اند.وی تصریح کرد: قانون باید برای حل مسئله آن 43 هزار نفر قانون بنویسد نه اینکه قانون بنویسیم که تمام جوانان را دچار مشکل کنیم. همچنین بر اساس آمار، طلاق ازدواج های بین 13 تا 18 سال پایین است. با قانونی که فراکسیون زنان در دست اقدام دارد، مانع ازدواج دختر 17 ساله‌ای که قصد ازدواج دارد، می شویم. در حال حاضر دخترانی که مایل به ازدواج بودند و به همین دلیل فرار کردند، بسیار بیشتر است.
 
دکتر عبدالرضا عزیزی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه با اشاره به طرح افزایش سن ازدواج دختران، بیان کرد: متاسفانه سن ازدواج در کشور افزایش پیدا کرده است و به جای اینکه به دنبال کاهش سن ازدواج باشیم، داریم سن ازدواج را بیشتر هم می کنیم.وی با اشاره به ازدواج زودهنگام در برخی از شهرها، تصریح کرد: تعداد چنین دخترانی قلیل است و باید قانون نسبت به این افراد تصمیم بگیرد نه اینکه همه جوانان را درگیر چنین موضوعی کند.رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با ابراز مخالفت از ازدواج زود هنگام، بیان کرد: معتقدم زمان طلایی در نسل حاضر برای ازدواج بین 20 الی 25 سال است در حالی که در گذشته کمتر از آن بود و دلیل این موضوع نیز عدم تربیت درست و صحیح از سوی والدین و محیط اطراف است.