به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۸/۰۱ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب : ۱۳۸۷۶۳

روسیه و پاکستان از طالبان حمایت می‌کنند

گروه بین الملل: اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان، روسیه و پاکستان را به حمایت از گروه طالبانی که به گفته او با حملات انتحاری به تقاضای دولتش برای صلح پاسخ داده‌اند،متهم کرد.
روسیه و پاکستان از طالبان حمایت می‌کنند
به گزارش خبرگزاری پژواک، اشرف غنی در یک کنفرانس خبری در جریان سفرش به استان تکتیا گفت که اگرچه او دستش را برای صلح و گفت‌وگوی بین افغان‌ها به سمت طالبان دراز کرده بود اما این شبه‌نظامیان با حملات تروریستی پاسخ او را دادند. همچنین رئیس‌جمهور افغانستان، پاکستان و روسیه را متهم به حمایت از طالبان با تامین سلاح، آموزش و پول آنها کرد.

وی افزود: هر شبه‌نظامی طالبان و هر یک از مردم باید از طالبان این سوال اساسی را بپرسند که یک مشکل را نشان دهند که قابل حل از طریق گفت‌وگو نباشد. طالبان پذیرای سلاح از جانب کسانی است که دستشان به خون یک و نیم میلیون شهروند افغان آغشته است. اشرف غنی گفت: نیروهای کماندوی افغان دو برابر شده‌اند و تعداد نیروهای نیروی هوایی نیز سه برابر خواهد شد و وضعیت امنیت افغانستان تحت کنترل قرار خواهد گرفت.

او همچنین گفت که هماهنگی میان نیروهای ارتش، پلیس و سازمان اطلاعات بهبود پیدا کرده است. رئیس‌جمهور افغانستان همچنین تاکید کرد: دولتش همچنان در را به روی مذاکرات صلح بازخواهد گذاشت زیرا این خواسته مردم است. وی افزود: معارضان مسلح و حامیانشان چه در "اندار "چه در "معروف" و یا "گردز" باید بدانند که نمی‌توانند در این جنگ پیروز شوند بنابراین مشکل باید از طریق عقلانیت حل شود. غنی با اشاره به اقدام پاکستان در استقرار حصار در مرز دوراند گفت: هر تلاشی برای چند پاره کردن کشور شکست خواهد خورد. کسانی که فکر می‌کنند می‌توانند مردم را با سیم خاردار جدا کنند باید از نو فکر کنند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: روسیه طالبان