به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۸/۰۳ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب : ۱۳۸۸۹۰

الجبیر: مسائل مهمتر از قطر داریم

گروه بین الملل: وزیر خارجه عربستان با بیان اینکه کشورش مسائل مهمتری دارد که باید روی آنها متمرکز کند، گفت، قطر نه تنها دیگر هیچ موضوعیتی برای عربستان ندارد بلکه به یک مساله پیش پا افتاده برای این کشور بدل شده است.
الجبیر: مسائل مهمتر از قطر داریم
به گزارش سایت شبکه العربیه، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در کنفرانس روابط بین‌الملل در انگلیس گفت: مسائل بزرگتری از جمله مسائل مربوط به ایران، سوریه و یمن وجود دارند که باید عربستان به آنها بپردازد. وی همچنین از دوحه خواست خط مشی خود را تغییر دهد و مدعی شد: اگر تغییر رفتاری از دوحه ببینیم ما نیز شورای همکاری کشورهای خلیج فارس را برای مقابله با ایران و تروریسم تقویت می‌کنیم!

الجبیر در ادامه با بیان اینکه رفتارهای دوحه همه دروغ است به ویژه آنچه که رسانه‌های طرف‌دار این کشور منتشر می‌کنند، گفت: توجیهات برخی از تریبون‌های رسانه‌ای یا عدم محکومیت قطر به انفجارهای تروریستی غیرقابل قبول است. وی گفت: قطر پیش از هر چیز باید اعتراف کند که مشکل دارد و سپس به حل آن اقدام کند. وزیر خارجه عربستان درباره ایران مدعی شد، رفتار ایران غیرقابل قبول است و عواقبی برای آن در پی خواهد داشت. الجبیر در ادامه افزود از موضع دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره ایران حمایت می‌کند. وی تصریح کرد، توافق هسته‌ای کاستی‌هایی دارد و با نظر ترامپ که معتقد است "ایران ثبات را برهم می‌زند و سازمان‌های افراط‌گرا را تامین مالی می‌کند"، موافق است.
مرجع : ایسنا