به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۸/۰۵ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب : ۱۳۸۹۵۹

نمایشگاه مطبوعات افتتاح شد

گروه سياسي: بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات گشایش یافت و به مدت هشت روز در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) میزبان علاقمندان و اهالی رسانه خواهد بود.
نمایشگاه مطبوعات افتتاح شد
به گزارش ایرنا، بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات از امروز تا دوازدهم آبان ماه میزبان 940 رسانه در قالب 600 غرفه است. پیش ثبت نام، ثبت نام و جانمایی در این نمایشگاه بصورت الکترونیکی و غیرحضوری انجام شده است. این نمایشگاه فردا ششم آبان 96 باحضور معاون اول ریس جمهوری،وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس نمایشگاه مطبوعات و معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، شماری ازمسئولان کشوری و فرهنگی و هنری، مدیران و دست اندرکاران رسانه های کشور بطور رسمی افتتاح خواهد شد.

امسال در این رویداد بزرگ رسانه ای 10 گروه اصلی و ۵ گروه فرعی در مساحتی بیش از ۱۳ هزار متر مربع برپا خواهد شد.  همچنین در نمایشگاه امسال ۱۰۰ ماهنامه، ۵۴ هفته‌نامه، ۳۰ دوهفته‌نامه، ۲۰ دوماهنامه، ۵۲ فصلنامه، بیش از ۱۱۵ رسانه برخط (خبرگزاری و پایگاه خبری)،۷۰ رسانه غیرسراسری (محلی، منطقه‌ای و استانی) و بیش از ۶۰ روزنامه و موسسه مطبوعاتی حضور دارند. بیش از ۸۰ رسانه در گروه سیاسی و اقتصادی، ۸۰ رسانه فرهنگی و هنری، بیش از ۸۰ غرفه در گروه تخصصی، ۳۰ غرفه در گروه خانواده و ۲۰ غرفه در گروه دین و اندیشه نیز در رویداد فرهنگی حضور دارند.

در روزهای برگزاری این نمایشگاه نشست ها و سخنرانی هایی نیز با حضور میهمان و اساتید علوم ارتباطات و میهمانان و روزنامه نگاران خارجی برگزار خواهد شد. در حاشیه، چهار نمایشگاه عکس نیز برگزار خواهد شد که از آن جمله می توان به نمایشگاه «ایران، سلام» با 70 تصویر منتخب عکاسان خبری کشور با محوریت حضور مردم در رویدادهای مهم یکسال گذشته ، نمایشگاه مشترک ایرنا و شین هوا با موضوع «جاده ابریشم» اشاره کرد. برخی نشست های تخصصی نیز در طول برپایی نمایشگاه توسط دفتر مطالعات رسانه وزارت ارشاد، اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی و مراکز رسانه ای و مطبوعاتی برگزار می شود.

علاوه بر ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها و برخی خانه‌های مطبوعات، بیش از 55 رسانه استانی، منطقه‌ای و محلی با مساحتی حدود هزار متر مربع در این نمایشگاه حضور یافته اند. با تدابیر اتخاذ شده به بازدیدکنندگان خدمات وتسهیلات ویژه ای نظیر اینترنت رایگان «پابلیک وای فای»ارایه خواهد شد. مجمع پیشکسوتان مطبوعات ایران نیز در این نمایشگاه غرفه ویژه دایر کرده و همه روزه با حضور شماری از آنها میزبان مخاطبان خواهند بود. 120 غرفه این نمایشگاه توسط رسانه‌ها ساخته ‌شده و 430 غرفه آن نیز بصورت «پیش ساخته» تحویل ‌شده است. موسسه خانه کتاب نیز امسال در بخش فرهنگی-هنری با مجموعه نشریات تخصصی و خبرگزاری کتاب در نمایشگاه حاضر ‌شده است.