به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۸/۰۵ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب : ۱۳۸۹۶۹
سلحشوری: توضیحات دکتر غلامی قانع کننده نبود

از روحانی انتظار بیشتری می رفت

از روحانی انتظار بیشتری می رفت
گروه سیاسی: پروانه سلحشوری نماینده تهران و عضو فراکسیون امید درباره گزینه وزارت علوم (دکتر غلامی) در کانال تلگرامی خود نوشت: در كميسيون فرهنگي مجلس، ميزبان جناب آقاي دكتر غلامي وزير پيشنهادي علوم بوديم. گرچه متاسفانه مدت جلسه كوتاه بود ليكن از آقاي دكتر غلامي به عنوان كسي كه دو دوره در زمان وزارت آقاي دكتر معين و دولت اصلاحات، و همينطور يك دوره در دولت اقاي روحاني رياست دانشگاه را برعهده داشته، انتظار بيشتري داشتم.

 متاسفانه پاسخ هاي ايشان به سوالات و توضيحات ايشان اصلا قانع كننده نبود و در قامت يك وزير، آن هم وزارتخانه اي به اهميت وزارت علوم ظاهر نشدند. در فراكسيون اميد، كميته ارزيابي و مجمع عمومي فراكسيون جلساتي را برگزار كرده اند اما هنوز جلسه نهايي برگزار نشده است.

  اگر چه ملاك اصلاح طلبي براي ما مهم است و گروهي از دوستان هم ايشان را اصلاح طلب مي دانند، اما اين فقط يكي از شاخص هاي فراكسيون اميد است و در كنار اين شاخص، شاخص هايي چون توانمندي اجرايي و مديريتي، برنامه ريزي و سياست گذاري از اهميت ويژه اي برخوردار هستند.

 از آقاي روحاني انتظار مي رفت به وزارتخانه اي كه بدنه آن پايگاه راي ايشان بوده است اهميت بيشتري مي دادند و كسي را پيشنهاد مي كردند كه در بين عناصر اصلي تشكيل دهنده ي دانشگاه مانند استادان، كارمندان و دانشجويان از اعتبار، مقبوليت و محبوبيت بيشتري برخورد باشند.

 اين نكته كه دانشجويان را قبل از انتخابات آگاه ناميده و بعد از انتخابات آنان را احساساتي خطاب كنيم، نه اخلاقي است و نه سياسي.  آقاي دكتر غلامي بايد پاسخ افكار عمومي را مستدل و قانع كننده بدهند و مستنداتي كه به دست نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي رسيده است را پاسخ دهند. پاسخي كه بتواند نمايندگان مردم را قانع نمايد.