به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۸/۰۵ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : ۱۳۸۹۷۳
پارسایی: تجربه خوبی از پرونده‌های احمدی‌نژاد نداریم

گزارش تخلفات احمدی‌نژاد دیرهنگام بود

گروه سیاسی: یک عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از انتشار دیر هنگام گزارش دیوان محاسبات از تخلفات نفتی دولت قبل انتقاد کرد و آن را تخلف دانست.
گزارش تخلفات احمدی‌نژاد دیرهنگام بود
بهرام پارسایی اظهار کرد: انتشار گزارش دیوان محاسبات از تخلفات نفتی دولت گذشته آن هم بعد از گذشته بیش از 4 سال از پایان آن دولت جای تعجب دارد. به نظر میرسد دیوان محاسبات باید زودتر این گزارش را ارائه می داد. همچنان که طبق قانون موظف است سال به سال هزینه‌کرد دستگاه‌ها را به مجلس گزارش دهد. به اعتقاد من ارائه دیر هنگام این گزارش تخلف است.

وی افزود: مهم‌تر از گزارش ارائه شده این است که مجلس می خواهد درباره این تخلفات چه کاری انجام دهد؟ صرف خواندن این گزارش که پیش از این رسانه‌ای شده گره‌گشا نیست و به نظر بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد. موضوع مهمتر این است که مجلس و قوه‌قضائیه می خواهند چه کاری انجام دهند.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: دیوان محاسبات ابزار نظارت و برخورد مجلس است و باید بعد از اعلام تخلف به آن رسیدگی شود. ضمن اینکه بنا نیست تا کسانی در قدرت هستند هر تخلفی می خواهند بکنند و به آن رسیدگی نشود. سوال این است که چرا این تخلفات زودتر اعلام نشده. به نظر میرسد فضای کشور به شدت سیاسی است و کار نظارت هم سیاسی شده یعنی یا نظارت وجود ندارد یا اگر هم هست روی آن سرپوش گذاشته می شود و بعدا که آن افراد از قدرت خارج شدند، یادشان می افتد با تخلفات برخورد کنند.

این عضو کمیسیون اصل 90 مجلس یادآور شد: امیدوارم حالا که دیوان محاسبات این گزارش را ارائه کرده نتیجه برخورد و احکام صادره هم اعلام شود و قوه‌قضائیه هم به صورت جدی به این موضوع ورود کند. البته ما تجربه خوبی از پرونده های آقای احمدی نژاد نداریم. مواردی از تخلفات ایشان در کمیسیون اصل 90 بررسی و به قوه‌قضائیه ارجاع شده اما نتیجه‌ای نداده و به آن رسیدگی نشده است. پارسایی در پایان گفت: امیدواریم این گزارش دیوان محاسبات باعث شود قوه‌قضائیه در زمانی کوتاه به این پرونده ورود کند و به آن رسیدگی کند.
مرجع : ایسنا