به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۸/۰۷ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب : ۱۳۹۰۸۱

مانور گسترده تخلیه شهرها در کره شمالی

گروه بین الملل: رسانه‌های کره شمالی گزارش دادند، این کشور مانور گسترده تخلیه سکنه از شهرهای سراسر کره شمالی را که احتمالا آمادگی برای جنگ است، انجام داده است.
مانور گسترده تخلیه شهرها در کره شمالی
 به نوشته روزنامه دیلی میل، منابع مطلع در کره شمالی گزارش دادند که مانورهای بی سابقه‌ای در شهرهای بزرگ و کوچک در سراسر این کشور انجام شده است. البته گزارشی درباره انجام چنین مانوری در پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی منتشر نشده است. شبکه خبری NK کره شمالی گزارش داد که مانورهای جدیدی موسوم به "خاموشی" در سراسر این شهرها انجام شده و همه منازل و ساختمان‌ها در هنگام شب در خاموشی به سر بردند تا از حملات دشمن فرضی در امان بمانند.

یکی از افسران سابق ارتش کره جنوبی در این باره گفت: من هرگز چنین مانوری را در کره شمالی تا پیش از این ندیده بودم. آنها حتما به این نتیجه رسیدند که اوضاع چقدر جدی است. شبکه خبری NK کره شمالی از قول منبعی که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که آخرین مانور در چنین مقیاسی مربوط به سال 2003 است؛ زمانیکه کره شمالی رزمایش حمله هوایی انجام داد. اخبار منتشر شده در رسانه‌های کره شمالی درباره برگزاری چنین مانوری در پی تنش بیش از حد میان این کشور با غرب صورت گرفته است. جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا روز شنبه به کره شمالی هشدار داده بود که این کشور نمی‌تواند به ائتلاف چندین دهه‌ای کره جنوبی و آمریکا خدشه‌ای وارد کند.
مرجع : ایسنا