به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۵۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۸/۰۷ ساعت ۱۶:۰۲
کد مطلب : ۱۳۹۱۱۷
سازمان سینمایی سرمایه‌های سینما را نابود می‌کند

شرایط اکران در سینما تاسف‌بار است

گروه فرهنگی: کارگردان فیلم "دوران سرطانی" گفت: حل مشکلات اکران نگاه ریشه‌ای و عملی سیاست‌گذاران سینما را می‌طلبد. متاسفانه سرمایه‌های عظیمی در سینما با این برنامه‌ریزی و سیاست‌های اشتباه و غلط مسئولین فرهنگی هرساله نابود می‌شود.
حسین شهابی، درخصوص وضعیت اکران و فروش پایین فیلم "آزاد به قید شرط" گفت: این فیلم در زمان خوبی اکران می‌شود و من با تاریخ اکران آن مشکلی ندارم اما مشکل از آنجا شکل می‌گیرد که تعداد زیادی از آثار به یکباره اکران شده و بسیاری از فیلم‌ها در این میان قربانی می‌شوند.وی در همین راستا افزود: این روزها عرضه و تقاضا در سینمای ایران یکسان نیست و همین باعث فیلمسوزی شده است. هیچکس هم در این میان دلسوز ما نیست و مسئولین فرهنگی در شش ماهه دوم سال فیلم‌ها را به صورت فله‌ای در چرخه اکران گذاشته اند.کارگردان فیلم "دوران سرطانی" لزوم ایجاد برنامه ‌ای منظم را قطعی دانست و تاکید کرد: شورای صنفی نمایش و سازمان سینمایی باید به این مسئله و ورشکستگی سینماگران اهمیت دهند. وقتی آنها می‌دانند که سالانه چه تعداد فیلم ساخته می‌شود باید برای اکران آن برنامه درستی ارائه کنند.

وی با اشاره به شکست مالی بسیاری از پروژه‌های سینمایی تصریح کرد: حل این مشکلات نگاه ریشه‌ای و عملی سیاست‌گذاران سینما را می‌طلبد. متاسفانه سرمایه‌های عظیمی در سینما با این برنامه‌ریزی و سیاست‌های اشتباه و غلط مسئولین فرهنگی هرساله نابود می‌شود.این کارگردان سینما با امید به فروش بهتر فیلم "آزاد به قید شرط" افزود: فیلم "آزاد به قید شرط" خوشبختانه بعد از یک هفته اکران به تازگی بر سر زبان‌ها افتاده و مردم بیشتری را به سالن می‌کشاند. البته امیدوارم این فیلم بیشتر روی پرده بماند تا بتوانیم فروش بهتری را در گیشه تجربه کنیم.وی با اشاره به اکران فیلم "دوران سرطانی" خاطرنشان کرد: فیلم دوم من که در سال گذشته ساختم با نام "دوران سرطانی" در بخش هنر و تجربه اکران می‌شود و خوشبختانه در آنجا از این مشکلات خبری نیست. وضعیت اکران سینمای بدنه تاسف‌بار است و خوشحالم که دومین فیلمم در هنر و تجربه اکران می‌شود.شهابی درخصوص ساخت فیلم جدید خود خاطرنشان کرد: در حال نگارش فیلمنامه "عاشق" بودم و می‌خواستم آن را برای فجر ارسال کنم اما فعلاً با اکران دو فیلم مواجه شده ‌ام و به احتمال فراوان در فجر امسال حضور نخواهم داشت.