به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۸/۰۹ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : ۱۳۹۲۲۱

مانند پلاسکو بازهم داریم

گروه جامعه: یک حقوقدان و وکیل دادگستری می گوید کافی نبودن بودجه شهرداری‌ها و مشکلاتی که در احراز مالکیت کارگاه‌ها وجود دارد موجب شده تا نتوان بافت‌های فرسوده آنها را نوسازی کرد.
مانند پلاسکو بازهم داریم
نعمت احمدی حقوقدان و وکیل دادگستری اظهار داشت: کافی نبودن بودجه شهرداری‌ها و مشکلاتی که در احراز حقوقی مالکیت کارگاه‌ها وجود دارد، باعث شده است تا نتوان برای بازسازی و ایمن سازی محیط‌های شغلی که در بافت‌های فرسوده قرار دارند، اقدام کرد.

وی افزود: در نتیجه شاهد هستیم که پس از گذشت نزدیک به یک سال از حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو، مالک ساختمان نمیتواند برای بازسازی آن اقدامی انجام دهد، البته نمونه‌های فراونی همچون ساختمان پلاسکو در شهر تهران وجود دارد که اگر فکری به حال آنها نکنیم بازهم این اتفاق تکرار می‌شود.

احمدی با بیان اینکه وقت زیادی نداریم و جان انسان‌ها درخطر است گفت: بافت‌های فرسوده استان تهران تبدیل به کارگاه یا واحدهای تجاری شده‌اند و چون چند دهه پیش ساخته شده‌اند وضعیت مالکیت آنها نامشخص است و هیچکس هم مسئولیت  نوسازی آنها را برعهده نمی‌گیرد.

وی در پایان افزود: از طرفی شهرداری‌ها به سادگی می توانند با متخلفان برخورد کنند اما شرایط به گونه‌ای است که اگر این اماکن تعطیل شوند کارگران و کسبه بیکار می‌شوند از همین جهت شهرداری‌ها با قدرت وارد نمی‌شوند و از تمام ابزار‌های موجود استفاده نمی‌کنند اما باید توجه داشته باشیم که تکرار پلاسکو فاجعه‌بار خواهد بود.
مرجع : ایلنا