به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۸/۱۱ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب : ۱۳۹۲۹۴
نرخ بهره در آمریکا بدون تغییر ماند

وام بدون سود مي‌خواهيد برويد آمريكا!

گروه اقتصادي: رویترز اعلام کرد: پس از جلسه بررسی، بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در این کشور افزایش نداد، این بانک رشد اقتصادی و تورم را برای افزایش نرخ بهره کافی ندانست.
جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد اقتصاد این کشور هنوز گرایش رو به بالا را آنطور که انتظار دارم پیدا نکرده است اما بازار کار تا حدودی تقویت شده  و این نشانه‌ای است مبنی بر اینکه هزینه تقاضای پول دوباره در ماه دسامبر افزایش می‌یابد. براساس این گزارش؛ اگرچه سرمایه‌گذاران انتظار افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی این کشور را داشتند اما بیشتر توجهات روی اینکه رئیس جدید فدرال رزرو آمریکا چه کسی می‌شود، متمرکز شده بود.
کمیته تعیین نرخ فدرال رزرو در بیانیه‌ای اعلام کرد: دونالد ترامپ قرار است امروز بعد از ظهر انتخاب خود را اعلام کند. این کمیته همچنین اضافه کرد: بازار کار به روند تقویتی خود ادامه داده و فعالیت‌های اقتصادی در یک نرخ ثابتی افزایش یافته است. سیاست‌مداران بانک مرکزی با لحن ترغیبی تأیید کردند که تورم وضعیت آرامی دارد اما انتظار افزایش قیمت برای بالا بردن نرخ بهره را دارند. نرخ بهره در آمریکا حدود 8 سال در محدوده صفر بود.