به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۸/۱۲ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب : ۱۳۹۳۱۸

مرکل همچنان قدرتمندترین زن دنیا

گروه بین الملل: صدر اعظم آلمان برای هفتمین بار متوالی از طرف نشریه فوربس آمریکا به عنوان قدرتمندترین زن دنیا انتخاب شد.
مرکل همچنان قدرتمندترین زن دنیا
به گزارش هفته نامه اشپیگل، مجله فوربس آمریکا برای هفتمین بار متوالی آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان را به عنوان قدرتمندترین زن سیاستمدار سال انتخاب کرد. فوربس در توجیه انتخاب مجدد مرکل به عنوان قدرتمندترین زن دنیا نوشت: آلمان چهارمین اقتصاد قدرتمند دنیا بر اساس تولید ناخالص ملی و بزرگترین اقتصاد دنیا است که توسط یک زن رهبری می شود.

به نوشته این نشریه آمریکایی مرکل این جایگاه خود را به دلیل پیروزی بعد از یک مبارزات انتخاباتی سخت در آلمان حفظ کرده است. ترزا می، نخست وزیر انگلیس در لیست قدرتمندترین سیاستمداران زن دنیا در جایگاه دوم قرار گرفت. سال گذشته این جایگاه از آن هیلاری کلینتون، وزیر خارجه پیشین آمریکا و رقیب دونالد ترامپ در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود که در لیست امسال فوربس به جایگاه 63 سقوط کرد.

ایوانکا ترامپ دختر، ترامپ در لیست قدرتمندترین زنان دنیا در جایگاه 19 و سفیر آمریکا در سازمان ملل نیز در جایگاه 43 این لیست قرار گرفت. در لیست قدرتمندترین زنان دنیا "ملیندا گیتس"، از بنیانگذاران موسسه بزرگ "بیل و ملیندا گیتس" در جایگاه سوم قرار گرفت. شریل سندبرگ، که در کنار مارک زاکربرگ، موسس و مدیر عامل فیس بوک است نیز در جایگاه چهارم این لیست قرار گرفت. ماری بارا ، رئیس بزرگترین شرکت خودروساز آمریکا، جنرال موتورز نیز در لیست فوربس در جایگاه پنجم قرار گرفت.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: آنگلا مرکل