به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۸/۱۳ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب : ۱۳۹۳۳۲

فراکسیون حقوق شهروندی برای اقوام

گروه سیاسی: فراکسیون حقوق شهروندی مجلس برای پیگیری مسائل مربوط به حقوق زنان، کودکان، اقوام، مذاهب، اصحاب رسانه و فعالان سیاسی اعلام موجودیت کرد.
فراکسیون حقوق شهروندی برای اقوام
عبدالکریم حسین‌زاده گفت: پس از عضویت ۵۰  نفر از نمایندگان مجلس در فراکسیون حقوق شهروندی، انتخابات هیات رئیسه این فراکسیون برگزار شد که براساس آن من به عنوان رییس، قاسم میرزایی نکو و فاطمه سعیدی به عنوان نواب رییس، پروانه سلحشوری و محمد کاظمی به عنوان دبیران فراکسیون و بهرام پارسایی به عنوان سخنگو انتخاب شدیم. همچنین محمد جواد فتحی، رضا انصاری و محمد نعیم امینی فرد و جمع دیگری از نمایندگان هم به عضویت این فراکسیون درآمدند.

وی افزود: حقوق شهروندی، وظایف شهروندی، ارتباط حاکمیت با مردم و مردم با حاکمیت، وظایف و مسئولیت‌های هر یک از اینها در قبال هم، ظرفیت های قانون اساسی خصوصا در فصل سوم، همه و همه مواردی هستند که می باید مجلس با نگاهی دقیق در راستای وظیفه نظارتی و تقنینی خود نسبت به آن اقدام کند.

حسین زاده ادامه داد: دولت تدبیر و امید در فصل اول فعالیت خود یعنی دولت یازدهم اقدام به تدوین‌ منشور حقوق شهروندی کرد و اکنون در فصل دوم و پایانی فعالیتش با راهبری دکتر روحانی باید همت خود را بر عملیاتی سازی این منشور قرار دهد.

رییس فراکسیون حقوق شهروندی تصریح کرد: ما نمایندگان مجلس به منظور عملیاتی سازی منشور حقوق شهروندی و تحقق مطالبات ملت، اقدام به تشکیل فراکسیون حقوق شهروندی کردیم تا از این رهگذر ضمن اعمال ابزار نظارتی خود، در صورت لزوم اقدامات تقنینی لازم را نیز انجام دهیم.

به گفته وی فراکسیون حقوق شهروندی در زمینه‌های حقوق زنان، کودکان، اقوام، مذاهب، اصحاب رسانه و فعالان سیاسی و مدنی فعالیت خواهد کرد و ضمن برگزاری جلسات هم اندیشی با دستیار ویژه حقوق شهروندی، ‌موارد مربوط به حقوق شهروندی را از هر یک از وزرا پیگیری خواهد کرد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: حقوق اقوام