به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۸/۱۳ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب : ۱۳۹۳۵۸

زندان و پرداخت دیه مجازات اسید پاش

گروه حوادث: مرد جوانی که برای انتقامجویی نقـشــه اسیدپاشی طرح کرده بود، با حکم دادگاه به زندان و پرداخت دیه محکوم شد.
سال 93 مرد جوانی در یکی از خیابان های شیراز ناگهان با فردي با صورتي پوشيده رو به رو شد. فرد ناشناس يك بطري در دست داشت و در يك چشم برهم زدن محتويات آن را روي سر و صورت جوان ريخت و گريخت. محتويات بطري چيزي نبود جز اسيد. مرد جوان درحاليكه از شدت درد و سوختگي بهخود ميپيچيد، از رهگذران و كسبههاي محل درخواست كمك كرد و لحظاتي بعد توسط آنها به بيمارستان منتقل شد.
شكايت
هنوز مشخص نبود كه عامل اين اسيدپاشي چهكسي بوده تا اينكه مأموران در بيمارستان حاضر شده و به تحقيق از مرد جوان پرداختند.او گفت كه اسيدپاش صورتش را پوشانده و وي نتوانسته شناسايياش كند. اما وقتي مأموران از او پرسيدند كه آيا با كسي خصومت دارد، جوان مصدوم چنين گفت: از مدت ها قبل با مردی اختلاف داشتم و مرا تهدید کرده بود به نظرم این کار از سوی او انجام شده است.وي گفت: او حتي چندينبار پيغام داده بود كه بالاخره زهرش را ميريزد و از من انتقام ميگيرد. البته همين كار را هم كرد. فكر ميكنم از من هم با اسيدپاشي انتقام گرفت.
يك سرنخ
اظهارات شاكي پرونده كافي بود تا مأموران اداره آگاهي تحقیقات خود را پیرامون این موضوع متمرکز کرده و با بررسی موضوع متوجه شوند که از زمان اسیدپاشی تنها مظنون این جنایت متواری شده است. با فرار این مرد ، ظن ماموران به یقین تبدیل شد و مشخص شد که این مرد در اسیدپاشی نقش داشته است. از این رو ماموران تحقیقات خود را برای دستگیری تنها مظنون به اسیدپاشی آغاز کرده و پی بردند که وی از زمان اسیدپاشی متواری شده است. با انجام اقدامات گسترده سرنخ های دیگری در اختیار ماموران قرار گرفت و فاش شد که پس از این ماجرا مرد اسیدپاش از شیراز فرار کرده است.این پرونده به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و دستورات لازم از سوی بازپرس برای ردیابی این متهم صادر شد تا اینکه پس از گذشت مدتی از این ماجرا در حالی سرنخ هایی به دست آمد كه هنوز وضعیت جسمانی قربانی اسیدپاشی مناسب نبود.
دستگیری متهم
با انجام تحقیقات پلیسی مشخص شد که مرد اسیدپاش به شیراز برگشته از این رو ماموران برای دستگیری وی وارد عمل شدند و او را دستگیر کردند.
اعتراف به اسيدپاشي
متهم اسيدپاشي براي انجام تحقيق در اختیار ماموران قرار گرفت. وی گفت: ما از مدتها قبل با هم سر مسائلی اختلاف داشتیم، از این رو دنبال فرصت مناسبی بودم که از او انتقام بگیرم.روز حادثه با قصد و نیت قبلی در خيابان بر روی او اسید پاشیده و بعدمتواری شدم. بدین ترتیب پرونده وی با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال و شاکی خواستار قصاص متهم شد. متهم نزد قضات پرونده به بزه ارتکابی اعتراف کرد. کارشناسان پزشکی قانونی اعلام کردند در صورت قصاص وی امکان دارد آسیب بیشتری ببیند از این رو هیات قضایی شعبه سوم کیفری یک وی را به زندان و پرداخت دیه محکوم کردند که این حکم در دیوانعالی کشور تایید شد.
برچسب ها: حوادث اسیدپاشی