به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۸/۱۳ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب : ۱۳۹۳۶۳

درخواست ترامپ برای بازجویی از کلینتون

گروه بین الملل: یک سال پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، حالا ترامپ به دنبال اعمال فشار بر وزارت دادگستری برای بازجویی از هیلاری کلینتون است.
درخواست ترامپ برای بازجویی از کلینتون
به نوشته روزنامه گاردین، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه در یکسری از توئیت‌هایش از اداره تحقیقات فدرال (اف.بی.آی) خواست تا آنچه را که درست و مناسب است با انجام بازجویی و تحقیق کیفری درباره برخی موارد مناقشه آمیز در رابطه با هیلاری کلینتون، وزیر خارجه پیشین آمریکا و رقیب دموکراتش در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ این کشور انجام دهد. یکی از موارد مهم و مورد بحث از سوی ترامپ برای بررسی ادعای کلینتون درباره تقلب انتخاباتی است.

تاکید ترامپ مبنی براینکه اف.بی.آی از کلینتون درباره ادعایش باید تحقیق کند، تلاشی از سوی رئیس جمهوری است که می‌خواهد در این اداره تحقیقاتی که مستقل عمل می‌کند، دخالت کند. این مساله همچنین بازخوانی تهدید غیرمنتظره هیلاری کلینتون از سوی ترامپ است که در مناظره ریاست جمهوری اکتبر گذشته میلادی آن را مطرح کرده بود.

ترامپ در یکی از توئیت‌هایش نوشت:‌ ایمیل‌های پاک شده، اورانیوم، پودستا، سرور و چیزهای دیگر که مردم را عصبانی کردند، چه شد؟ وزارت دادگستری و اف.بی.آی باید آنچه را که درست و مناسب است، انجام دهند. مردم آمریکا منتظر چنین رویکردی هستند.

توئیت‌های ترامپ در حالی منتشر شدند که رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده ارتباط ترامپ با روسیه تحقیقات فدرال را درباره تبانی احتمالی میان کمپین ترامپ با مسکو روز دوشنبه با اعلام جرم علیه دو تن از مقام‌های سابق کمپین و اقرار به جرم توسط نفر سوم مرتبط با این پرونده تسریع بخشیده است. به نظر می‌رسد که توئیت‌های ترامپ تلاشی برای منحرف کردن روند تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا و تمرکز بر کلینتون و کمیته ملی دموکراتیک باشد.

ترامپ و کاخ سفید تلاش کرده‌اند تا با تغییر مسیر توجهات به سمت استفاده کلینتون از سرور شخصی ایمیل‌ها در زمان تصدی وزارت خارجه آمریکا و ادعای غلط مبنی براینکه کلینتون به روس‌ها ۲۰ درصد از اورانیوم آمریکا را داده، ذهن‌ها را از دخالت روسیه در روند انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا منحرف کنند.
مرجع : ایسنا