به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۸/۱۳ ساعت ۱۹:۰۷
کد مطلب : ۱۳۹۳۸۶

رسانه‌ها نیاز به پوست‌اندازی جدی دارند

گروه هنری: امید نعمتی، خواننده و آهنگساز جوانی است که در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات حضور یافت و ضمن بازدید از غرفه روزنامه «بهار» دلایل  نیاز به پوست اندازی و به‌روز شدن رسانه‌ها را مطرح کرد.
امید نعمتی در پاسخ به این سؤال که برگزاری نمایشگاه مطبوعات چه اثری در سطح جامعه دارد، گفت: در این زمینه صاحب نظر نیستم ولی برداشتم این است که دور هم جمع شدن رسانه‌ها هم مثل دیگر حوزه‌ها واجب است. همان اتفاقی که در فستیوال‌هاي هنری مثل جشنواره فیلم و موسیقی و امثال آن مي‌افتد. درباره تاثیرگذاری‌اش نمي‌توانم نظر بدهم ولی به شخصه علاقه مندم به این نمایشگاه بیایم و با رسانه‌ها و مطبوعات مختلف ارتباط بگیرم. حضور در این نمایشگاه به نوعی معاشرت کردن بین رسانه‌ها با هم و همین طور با مردم، هنرمندان و مسئولان است که برای من جذاب است.
وی با تایید روزآمد نشدن نمایشگاه مطبوعات عنوان کرد: فکر مي‌کنم نسبت به سطح جامعه اجرای این نمایشگاه عقب است. فکر مي‌کنم فضایی بر مطبوعات حاکم است که قالبی قدیمی، کلاسیک و حتی مودب دارد به طور مثال یک خبرنگار باید در نوشتن و گفت‌وگو کردن خیلی جسور باشد یا روزنامه‌ها برای جلب مخاطب به گرافیک خوب توجه کنند اما این ویژگی‌ها کمتر مورد توجه رسانه‌ها است. فکر مي‌کنم رسانه‌ها نیاز به یک پوست اندازی جدی دارند.
خواننده گروه «پالت» از تهیه کار جدیدی که مجزا از گروه پیش مي‌برد، گفت و ادامه داد: همچنان با این گروه همکاری دارم اما سعی دارم به طور شخصی هم فعالیت کنم. به نظرم گروه‌هاي موسیقی باید در دوره‌هايي فعال‌تر و در دوره‌هايي منتظر بازخوردها باشند. در حال حاضر سعی داریم گروه «پالت» آزادتر باشد و هر کسی کارهای شخصی خود را پیگیری کند و بعد دوباره برای مجموعه ای جدید دور هم جمع خواهیم شد.
وی در پاسخ به این سؤال که موسیقی و متن گروه «پالت» خیلی هم آهنگ با شرایط جامعه و نسل جوان است، ابراز خوشحالی کرد و گفت: ما هم در همین جامعه زندگی مي‌کنیم و نسبت به آن حساس هستیم. انتقادی که خود من به برخی هنرمندان داشته‌ام این بوده که چرا با مردم جامعه ارتباط نمي‌گیرند و جدا از آن زندگی مي‌کنند. زندگی آنها در ارتباط با دوستان شان یا رسیدگی به علایق شخصی شان خلاصه مي‌شود در نتیجه دور از فضای فکری جامعه هستند. من از آن دسته افرادی بوده‌ام که سعی کردم ارتباطم با شهر و مردم را حفظ کنم و سعی کردم از اتوبوس و تاکسی گرفته تا موارد دیگر استفاده کنم. من همین طوری زندگی کرده‌ام و حالا اگر بخواهم جدای از این‌ها زندگی کنم، احساس مي‌کنم چیزی در زندگی‌ام کم شده است. من اگر اتوبوس سوار نشوم یا در کوچه پس کوچه‌هاي تهران راه نروم، چیزی کم خواهم داشت. این زندگی ما هست و همین را هم در کارمان ارائه مي‌دهیم و امیدوارم به دل مخاطبان هم بنشیند. نعمتی در پایان افزود: موسیقی و متن تلفیقی از بطن جامعه مي‌آید و به همین دلیل شبیه آن هم است. در صورتی که موسیقی پاپ خیلی این طور نیست و درباره هیجاناتی حرف مي‌زند و اگر آن را دنبال کنی، به چیزی نمي‌رسی.