به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۸/۱۵ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب : ۱۳۹۴۵۹

اسرائیل: خلع‌سلاح حزب‌ الله فرارسیده

گروه بين‌الملل: وزیر اطلاعات اسرائیل استعفای نخست وزیر لبنان را نقطه عطفی برای برخورد با حزب‌الله دانست و گفت، زمان کنار گذاشتن، تضعیف و خلع سلاح حزب‌الله فرا رسیده است.
یسرائیل کاتس، در صفحه توئیتر خود نوشت: اکنون زمان مناسبی برای تحت فشار گذاشتن حزب‌الله است. پیشتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل درباره استعفای سعد حریری، نخست وزیر لبنان گفته بود: استعفای حریری دعوت به بیداری جامعه بین‌الملل است تا اقداماتی را علیه ایران اتخاذ کنند. همچنین آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ اسرائیل در این باره گفت، ارتش این رژیم آماده است تا با همپیمان ایران به مقابله بپردازد.

روز شنبه حریری در حالی که در ریاض حضور داشت، با ادعای اینکه توطئه‌ای در لبنان جانش را تهدید می‌کند و با حمله شدید به ایران و حزب‌الله، استعفای خود را اعلام کرد. حریری گفت: فضای کنونی لبنان مشابه زمان پیش از ترور پدرش، رفیق الحریری، نخست وزیر پیشین لبنان است. وزیران حزب‌الله و هم پیمانانش در سال ۲۰۱۱ در حالی که حریری در واشنگتن و در دیدار با باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا حضور داشت، با استعفای دست جمعی نخستین کابینه حریری را برانداختند.