کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ترامپ: کره شمالی سعی نکند قدرت آمریکا را امتحان کند

17 آبان 1396 ساعت 10:04

گروه‌ بين‌الملل: رییس‌جمهور آمریکا در سخناني در پارلمان کره جنوبی به رژيم کره شمالی هشدار داد و گفت: پیونگ یانگ ما را دست کم نگیرد و سعی نکند قدرت ما را بیازماید.


دونالد ترامپ روز چهارشنبه با اشاره به اینکه جهنم سزاوار هیچکس نیست، خواستار خلع سلاح کامل هسته ای کره شمالی شد. وی در مورد وضعیت سلاح های هسته ای کره شمالی گفت: هر چه بیشتر صبر کنیم تا خطر بیشتر شود گزینه های انتخابی ما برای مقابله با آن کمتر خواهند شد. ترامپ افزود: کره شمالی با شکنجه 'اتو وارمبیر' دانشجویی آمریکایی، عامل مرگ او است. رییس جمهوری آمریکا با اشاره به اینکه مردم کره شمالی از نظر معیشت در وضعیت بدی هستند، گفت: دولت این کشور برای منحرف کردن اذهان از ناتوانی های داخلی خود به دنبال جنگ افروزی در خارج از کشور است.
 

ترامپ با اشاره به اینکه مساله هسته ای کره شمالی یک مساله بین المللی است، گفت: ما می خواهیم از طریق قدرت به صلح برسیم. سخنرانی دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده در پارلمان کره جنوبی اولین سخنرانی یک رئیس جمهور آمریکا در 25 سال گذشته در پارلمان بود. حدود 550 نفر از جمله قانونگذاران کره جنوبی، دیپلمات های خارجی و کسانی که از سوی واشنگتن دعوت شده بودند، در این سخنرانی حضور داشتند. از سال 1960 تا کنون در مجموع پنج رئیس جمهور آمریکا از جمله بیل کلینتون در سال 1993 در پارلمان کره جنوبی سخنرانی کرده اند. دیدار ترامپ از کره جنوبی، دومین مرحله از سفر دوره ای او به شرق آسیاست. وی قبل از سفر به سئول به مدت دو روز از ژاپن دیدار کرده بود.


کد مطلب: 139545

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/139545/ترامپ-کره-شمالی-سعی-نکند-قدرت-آمریکا-امتحان-کند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir