به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۸/۱۷ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۱۳۹۵۴۹
سیدمهدی طباطبایی:دینی که به حکومت وصل بوده تظاهری شده است

در زمان ما با ریش، تیغ می‎زنند

در زمان ما با ریش، تیغ می‎زنند
 گروه سیاسی: عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت و گویی درباره شان و جایگاه روحانیت و میزان ضریب نفوذ آنان در افکار عمومی،گفت: یک جایی با نظر روحانیت کارهای احساسی اجتماعی انجام می دهند و یک وقتی هم انجام نمی دهند. در هر جا دین در اثر دینداری تابع نظریه حاکمان نیست مردم کارشان را خوب انجام می دهند، هر جا تابع نظر حاکمان است تظاهر می کنند.

حجت الاسلام سیدمهدی طباطبایی در گفت و گو با خبرآنلاین، با بیان اینکه «نمی توانم بگویم دینداری کمتر شده است»، افزود: ممکن است به برخی از دستورات دین عمل نکنند. همیشه همینطور بوده زمان شاه هم داشتیم. ما جاهایی می رفتیم که خانم ها همه سر باز بودند ولی وقت نماز همه چادر سفید سر می کردند نماز می خوانند. همین الان کسی را داریم که چادر و مقنعه دارد ولی نماز نمی خواند. عقیده چیز دیگری دارد.

وی افزود: دینی که به حکومت وصل بوده تظاهری شده است. دینی که جدا از حکومت بوده تظاهری نیست. مثل روزه گرفتن. اما چیزهایی مثل ریش و حجاب را رعایت نمی‌کنند. یک کلمه من یک روزی در تلویزیون گفتم. گفتم یک روزی مردم ریش را تیغ می زدند ولی در زمان ما با ریش تیغ می زنند.
مرجع : خبرآنلاین

توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۸/۱۷ ۱۷:۳۱
باعث تاسف و تاثر است وجود چنین ریاکاران درون مایه ضعف و سستی ایمان و...و تظاهر به همه خوبیها حاج اقا ممنون که صادقانه گفتید (356175)
۱۳۹۶/۰۸/۱۷ ۲۱:۲۰
احسن بر روحانی آگاه به مسائل و مشکلات (356176)