به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۸/۱۹ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۱۳۹۶۲۳
ایران 2- پاناما 1

ادامه شکست‌ناپذیری تيم ملي كيروش

گروه ورزشي: ملی‌پوشان فوتبال ایران در يك ديدار تداركاتي مقابل تيم ملي پاناما موفق شدند با گل‌های اشکان دژاگه و سامان قدوس در مقابل تک گل تورس به برتری برسند.
ادامه شکست‌ناپذیری تيم ملي كيروش
به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران بعد از صعود مقتدرانه به جام جهانی 2018 با برگزاری مسابقات دوستانه و اردوهای برنامه‌ریزی شده به دنبال حضور پُر قدرت در این رقابت‌هاست؛ شاگردان کی‌روش بعد از اتمام مسابقات انتخابی جام جهانی دو دیدار تدارکاتی با تیم‌های ملی توگو و روسیه برگزار کردند که به یک برد و یک تساوی به دست آوردند و امشب هم که به مصاف پاناما رفتند توانستند برابر بازیکنان سر سخت این تیم که نمایش درگیرانه‌ای ارائه می‌کردند با گل‌های اشکان دژاگه(پنالتی) و سامان قدوس در دقایق 15 و 18 در مقابل تک گل گابریل تورس(پنالتی) در دقیقه 39 به پیروزی دست پیدا کنند.
پاناما به‌عنوان سومین تیم کونکاکاف برای نخستین بار جواز حضور در جام جهانی را کسب کرده که بازی مقابل این تیم در راه آماده‌سازی بهتر شاگردان کی‌روش موثر بود؛ ملی‌پوشان ایران دوشنبه هفته آینده در دومین دیدار تدارکاتی مقابل ونزوئلا قرار می‌گیرند.
 
ساعت: 22؛ تاریخ: 96/08/18
استادیوم: مرکور آرنا گراتس اتریش/
 
تیم ملی ایران
علیرضا بیرانوند، روزبه چشمی، مرتضی پورعلی‌گنجی(68- سید جلال حسینی)، وریا غفوری(رامین رضائیان 59)، سعید آقایی، احمد عبدالله‌زاده، سعید عزت‌اللهی(علی  کریمی 59)، سامان قدوس(وحید امیری 78)، اشکان دژاگه(68- علیرضا جهانبخش)، مهدی طارمی(59- سردار آزمون) و کریم انصاری‌فرد
سرمربی: کارلوس کی‌روش
 
تیم ملی پاناما
خوسه کالدرون، روبرتو چن، خوان کارلوس وارگاس(46- فیدل اسکوبار)،  لسلی هرلادس، اریک دیویس، مانوئل وارگاس، مارکوس سانچز(36- میشل موریلو)، خوسیل نونس(46- اسماعیل دیاز)، آرماندو کوپر، ریکاردو آویلا(81- آلفردو استفنس) و گابریل تورس
سرمربی: هرنان گومز
 
اخطار

آرماندو کوپر(15) -روبرتو چن(27) از پاناما
 
 
شرح گل‌ها
 
ایران 1 - پاناما 0 (دقیقه 15: اشکان دژاگه): در حالی که کالدرون، دروازه‌بان پاناما به سمت راست دروازه شیرجه زده بود، دژاگه پنالتی را به مرکز دروازه زد تا ایران با یک گل پیش بیافتد.
ایران 2 - پاناما 0 (دقیقه 18: سامان قدوس): سامان قدوس با حرکت تکنیکی انصاری‌فرد را صاحب توپ کرد که او جواب پاس هم‌تیمی خود را داد تا قدوس در موقعیت تک به تک با ضربه پای چپ دروازه پاناما را برای دومین بار باز کند.
 
ایران 2 - پاناما 1 (دقیقه 39: گابریل تورس): پاناما هم مثل ایران از فرصت پنالتی بهترین استفاده را کرد و ضربه گابریل تورس به سمت راست دروازه با عبور از مقابل دست بیرانوند تبدیل به گل شد.
 
 شرح بازی
 در لحظات ابتدایی بازی هر دو تیم با گردش توپ در یک سوم میانی زمین به دنبال شناخت از سیستم و تاکتیک بازی هم بودند اما به مرور زمان شاگردان کی‌روش با پاس‌های پیاپی نمایش هجومی‌تری ارائه دادند و حملاتی شکل دادند که نتیجه آن به دست آمدن یک پنالتی توسط انصاری‌فرد در دقیقه 14 و گل شدن آن با ضربه دژاگه بود؛ دامنه حملات ایران ادامه پیدا کرد و ملی‌پوشان در دقیقه 18 دومین گل را توسط سامان قدوس به ثمر رساندند تا خیلی زود به هدفشان برسند؛ پس از این گل پاس‌هایی که در میانه زمین داده می‌شد و پرسینگی که تا قبل از گل دوم انجام می‌گرفت کمتر و کمتر شد تا پاناما جلوتر بیاید و صاحب موقعیت‌هایی شود و در دقیقه 39 روی خطای چشمی و ضربه پنالتی تورس اختلاف را به حداقل برساند؛ البته ایران هم تا پایان نیمه اول فرصت‌هایی به دست آورد که بی‌دقتی بازیکنان اجازه نداد به گل سوم دست پیدا کنند و با برتری 2 بر یک به رختکن بروند.
هرنان گومز، سرمربی پاناما با انجام دو تغییر در شروع نیمه دوم شکل هجومی به تیمش داد که نتیجه آن یک حمله جدی در همان ثانیه‌های ابتدایی بود اما بی‌دقتی کوپر آنها را در رسیدن به گل دوم ناکام گذاشت؛ در ادامه و خلاف نیمه اول، مالکیت توپ و نمایش بهتر برای فوتبالیست‌های پر قدرت پانامایی بود اما آنها در زدن ضربات آخر دقت لازم را نداشتند و نتوانستند گلزنی کنند؛ پاناما تا پایان مسابقه یک تغییر دیگر در ترکیب داشت ولی کی‌روش با 6 تعویض سعی داشت علاوه بر فرصت به دیگر بازیکنان، نیروی تازه‌ای به ترکیب بدهد ولی نفرات تازه وارد هم در ایجاد کردن حملات خطرناک چندان موفق نبودند تا این دیدار با پیروزی 2 بر یک ایران به اتمام برسد.
 
 
بهترین بازیکن
 
سامان قدوس علاوه بر پایه‌گذاری چند حمله، با پاس به انصاری‌فرد که منجر به پنالتی و گل اول ایران شد و همچنین زدن گل دوم روی یک حرکت تمرین شده نمایش درخشانی در سومین بازی ملی خود داشت و نشان داد می‌تواند در ترکیب تیم ملی مثمر ثمر ظاهر شود.

اتفاق ویژه
 تداوم شکست‌ناپذیری ایران اتفاق تکراری در هر بازی ملی‌پوشان فوتبال است اما در کنار آن باید به نخستین گل ملی سامان قدوس اشاره کرد؛ همچنین با وجود اینکه پاناما با تیم اول خود مقابل ایران قرار نگرفته بود اما با این حال ملی‌پوشان توانستند برد ارزشمندی در راه آماده‌سازی جام جهانی داشته باشند.
 
 
لحظات حساس
 دقیقه 2: اشتباه چشمی برای دریافت پاس موجب شد تا تورس با توپ‌ربایی از میانه زمین به جناح چپ برود ولی ارسال کم دقت او موجب شد چشمی در تیرک اول توپ را دفع کند.
دقیقه 4: پاس خوب طارمی را انصاری‌فرد با شوت پای چپ زد که توپ او راهی به دروازه پاناما پیدا نکرد و به اوت رفت.
دقیقه 14: انصاری‌فرد با فرار از سمت چپ محوطه جریمه نفوذ سریعی انجام داد که وارگاس با تکل بلند او را متوقف کرد تا یک پنالتی نصیب ایران شود.
دقیقه 16: قدوس با ارسال پای چپ به مقابل دروازه پاناما موقعیت خطرناکی ترتیب داد که نزدیک بود با اشتباه مدافع این تیم وارد دروازه شود اما توسط دیگر بازیکنان پاناما دور شد.
دقیقه 20: ضربه آکروباتیک عزت‌اللهی پس از دفع کرنر ایران راهی اوت شد.
دقیقه 26: حرکت در عرض و شوت پای چپ نونس با اختلاف کمی از کنار دروازه ایران به اوت رفت.
دقیقه 27: شوت انصاری‌فرد از پشت محوطه جریمه دقت لازم را نداشت تا توپ به بیرون برود.
دقیقه 35: دژاگه با پاس در عمق عالی موقعیت خوبی برای انصاری‌فرد فراهم کرد که شوت زمینی او بعد از یک دریبل با فاصله کمی از کنار تیرک عمودی دروازه پاناما به اوت رفت.
دقیقه 38: آرماندو کوپر حرکتی از سمت چپ محوطه جریمه داشت که چشمی با خطای بی‌مورد یک پنالتی به پاناما هدیه کرد.
دقیقه 41: شوت روی پای ناگهانی عبدالله‌زاده به شکل خطرناکی از بالای دروازه پاناما به اوت رفت.
دقیقه 45: پاس عزت‌اللهی و شوت راه دور طارمی با اختلاف زیادی از دروازه پاناما به بیرون رفت.
دقیقه 46: کوپر بهترین فرصت را داشت تا روی پاس دیاز دومین گل پاناما را بزند اما ضربه او با کمترین اختلاف از کنار دروازه ایران راهی اوت شد.
دقیقه 52: ارسال کوتاه آویلا از جناح چپ زمین را تورس نتوانست در مقابل دروازه استفاده کند تا دومین گل پاناما به ثمر نرسد.
دقیقه 53: ضربه قیچی برگردان طارمی با اختلاف زیادی به اوت رفت.
دقیقه 61: پاس در عمق رضاییان به آزمون رسید که او بعد از دریبل اسکوبار قصد داشت با پاس به مقابل دروازه پاناما انصاری‌فرد را صاحب فرصت گلزنی کند که پیش از او موریلو توپ را به کرنر زد.
دقیقه 63: شوت ریکاردو آویلا از فاصله 25 متری با اختلاف کمی از روی دروازه ایران به بیرون رفت.
دقیقه 64: ارسال خطرناک رضاییان از سمت راست زمین را کالدرون جمع کرد.
دقیقه 67: سانتر دژاگه از روی کرنر را پورعلی‌گنجی با ضربه سر زد که توپ او روی تور دروازه پاناما فرود آمد.
دقیقه 72: شوت محکم روی پای تورس از داخل محوطه جریمه در موقعیت مشکوک به پنالتی با چشمی برخورد داشت و دور شد.
دقیقه 73: ضربه آزاد پاناما را اسکوبار با شوت روی پا زد که توپ بعد از برخورد به آقایی راهی کرنر شد.
 
در حاشیه
* حضور علیرضا جهانبخش، رضا قوچان‌نژاد، احسان حاج‌صفی، سردار آزمون، رضا قوچان‌نژاد، سید جلال حسینی، رامین رضاییان، امید ابراهیمی و ... روی نیمکت ایران از نکات قابل توجه ترکیب این تیم است.
* کی‌روش دوباره به چشمی و عبدالله‌زاده در خط دفاع و هافبک دفاعی اعتماد کرده و با انتخاب غفوری و آقایی در سمت راست و چپ دفاع ایران نیز به نوعی قصد ایجاد تغییرات در ترکیب داشته است.
* سامان قدوس که در اردوی قبل تیم ایران شماره 14 را بر تن داشت، امشب برابر پاناما شماره پیراهن 7 که در گذشته متعلق به مسعود شجاعی بود را بر تن کرده است.
* تماشاگران ایرانی قبل از شروع مسابقه از دژاگه، کاپیتان ایران درخواست داشتند بازیکنان را به سمت آنها ببرد.
* هواداران ایرانی از لحظات ابتدایی مسابقه مشغول به تشویق تیم ملی هستند.
* دژاگه بعد از تعویض بازوبند را به سید جلال حسینی تحویل داد.