به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۸/۲۰ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب : ۱۳۹۶۳۹
اتحادیه اروپا:

همه به تعهدات برجامی خود عمل کنند

گروه سياسي: نماینده اتحادیه اروپا در سازمان ملل متحد بر حفاظت از برجام تاکید کرد و از همه طرف ها خواست به تعهدات برجامی خود به طور کامل عمل کنند.
همه به تعهدات برجامی خود عمل کنند
به گزارش  ایرنا، 'گییوم دی بویی' روز جمعه به وقت محلی در نشست مربوط به گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی در هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، افزود: برجام توافقنامه ای است که در قطعنامه 2231 سال 2015 شورای امنیت سازمان ملل متحد تایید شده است. یک ستون کلیدی و عملی از معماری منع گسترش سلاح های هسته ای است که حفظ آن در شرایط تهدیدهای حاد اتمی کنونی، بسیار اهمیت دارد.نماینده اتحادیه اروپا ادامه داد: اتحادیه اروپا بار دیگر تاکید می کند آژانس بین المللی انرژی اتمی، هشت بار اجرای تعهدات برجامی ایران را تحت شدیدترین و گسترده ترین بازرسی ها تایید کرده است.دی بویی اضافه کرد: اتحادیه اروپا همراه با جامعه جهانی به صراحت بر اجرای تعهدات برجامی تاکید می کند و از همه طرف های این توافق می خواهد به طور کامل و موثر تعهدات خود را در این زمینه انجام دهند.

وی اظهار کرد: اتحادیه اروپا خواستار ادامه حمایت ایران از تمام تعهدات هسته ای و همکاری کامل و به موقع با آژانس بین المللی انرژی اتمی همچون پیاده سازی جامع پادمان و پروتکل الحاقی و فراهم کردن تمامی دسترسی های درخواست شده از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی است که برای رسیدن به جمع بندی کلی، کلیدی است.نماینده اتحادیه اروپا تصریح کرد: همراه با اجرای کامل و پایدار برجام، دستیابی به این جمع بندی برای کمک به ایجاد اعتماد بین المللی به ماهیت صرفا صلح آمیز برنامه هسته ای ایران ضروری است. در این راستا، تصویب سریعتر پروتکل الحاقی در ایران ضرورت دارد.
دی بویی خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا از ماموریت بلند مدت آژانس بین المللی انرژی اتمی برای تایید و نظارت بر اجرای تعهدات هسته ای ایران تحت برجام حمایت می کند و اهمیت ابزارهای اطمینان بخش مورد نیاز برای انجام نقش آژانس را یادآور می شود.یوکیا آمانو صبح جمعه به وقت محلی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گزارشی از اقدامات این آژانس در طول یکسال ارائه کرد.او در این گزارش، بار دیگر پایبندی ایران را به تعهدات توافق هسته ای با گروه 1+5 تایید کرد.