به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۸/۲۰ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب : ۱۳۹۶۵۵

تيتر كيهان بد بود، اظهارات روحاني خوب؟

گروه سياسي: در حاليكه حسن روحانی با فراموشي بسياري از شعارها و وعده‌هاي انتخاباتي خود خصوصا در حوزه‌هاي سياسي و فرهنگي عملا به طرف جناح اصلي خويش يعني اصولگرايان گردش به راست كرده،‌ رسانه‌هاي اصولگرا نيز با استقبال از اين تغيير رويكرد، اين روزها، تيترها و عكس‌هاي اولشان را به سخنراني‌هاي غليظ ضد آمريكايي و ضد سعودي رييس‌جمهور اعتدال! اختصاص مي‌دهند.
تيتر كيهان بد بود، اظهارات روحاني خوب؟
روحاني دو هفته پيش هم كه براي معرفي دو وزير كابينه‌اش (وزيران علوم و نيرو) در مجلس سخنراني مي كرد، به جاي معرفي آنان و طرح موضوعات اقتصادي و دانشگاهي، عمدتا به طرح موضوعات بين‌المللي!! پرداخت كه با احسنت احسنت نمايندگان اصولگرا مواجه شد. وي روز پنجشنبه هم با دفاع صريح از پرتاب موشك از يمن به عربستان، به شدت عليه حكومت عربستان موضوع‌گيري كرد و اين در حاليست كه شوراي عالي امنيت ملي از روزنامه كيهان بخاطر يك تيتر عليه عربستان اعلام شكايت كرده كه منجر به توقيف دو روزه آن گرديد! تناقضي عجيب در عرصه سياسي ايران كه در مواضع رسانه‌هاي داخلي كشور هم بخوبي به چشم مي‌خورد. براي مثال صفحه اول شماره امروز روزنامه جوان، نزديك به سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را در رابطه با مواضع ضد سعودي روحاني مي‌بينيد.

جالب اينكه همين روزنامه (جوان) در شماره امروز خود همزمان، از مواضع ضد سعودي روزنامه كيهان هم دفاع كرده و نوشت:« واکنش‌ها در نقد توقیف دو روزه کیهان به خاطر تیتر «شلیک موشک انصارالله به یمن؛ هدف بعدی، دوبی» همچنان ادامه دارد. کیهان روز دو‌شنبه تیتر یک و گزارش اصلی خود را به حمله موشکی از یمن به عربستان سعودی اختصاص داد و با توجه به جمله سخنگوی انصارالله که «بار‌ها تأکید کرده‌ایم که پایتخت‌های دشمنان در تیررس موشک‌های بالستیک ما قرار دارند» تیتر مذکور را انتخاب کرده بود. تفسیری که از این تیتر شد، گرا دادن کیهان برای حمله بود. این تفسیر البته خنده‌دار می‌نمود؛ چه آنکه مطلب کیهان استنباط از نقل قول یمنی‌ها بود و نه تحلیل شخصی؛ و از سویی آیا انصارالله تصمیمات نظامی اش را با خواندن کیهان می‌گیرد؟!...»

در واقع، اينجا هم تيتر كيهان خوب بود، هم اظهارات روحاني خوب. اما در اتخاذ تصميم عليه كيهان، تيتر كيهان بد بود، اظهارات روحاني خوب! به عبارتي صريح‌تر، اگر تيتر نقل قولي كيهان درباره پرتاب موشك به عربستان و امارات، مستحق مجازات توقيف 2 روزه است، چرا سخنان روحاني به عنوان رييس‌جمهور كشور، عليه سعودي و حتي حمايت صريح از پرتاب موشك‌هاي انصارالله يمن، قابل توجيه و حمايت باشد؟ آيا شما از اين همه تناقض، حيران نمي‌شويد؟