کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آینده‌ام بستگی به پیشنهاد باشگاه دارد

برانکو: آن باخت 4-0، روز بد ما بود

21 آبان 1396 ساعت 11:39

گروه ورزشی: سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید بازیکنان خاطی تیمش را پیش از دیدار برابر الاهلی جریمه و در ادامه بخشیده است.


 برانکو ایوانکوویچ در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط این روزهای باشگاه پرسپولیس و همین طور حذف تیمش از لیگ قهرمانان آسیا به صحبت پرداخت. در این گفت‌وگو سرمربی پرسپولیس اشاره‌ای هم به وضعیت تمدید قراردادش و البته استعفای علی اکبر طاهری داشت. نکته جالب گفت‌وگوی برانکو تایید خبر ایسنا مبنی بر خوشگذرانی بازیکنان پرسپولیس پیش از دیدار برابر الاهلی بود. در این باره سرمربی پرسپولیس گفت: بازیکنان خاطی را جریمه کردم اما پس از اینکه تیم بازی خوبی برابر تیم عربستانی انجام دادند و به پیروزی رسیدیم این جریمه را بخشیدم. در ادامه گفت‌وگوی خبرنگار ایسنا را با برانکو ایوانکوویچ می‌خوانید.
* ابتدا می‌خواهیم درباره لیگ قهرمانان آسیا صحبت کنیم. پرسپولیس در شرایط سختی از گروهش صعود کرد و در نهایت کار به جایی رسید که تیم به جمع ۴ تیم برتر آسیا رسید. ارزیابی‌ کلی‌تان از حضور پرسپولیس در آسیا چیست؟
بابت نتایجی که کسب کردیم واقعا خوشحالم. زیرا توانستیم هواداران‌مان را شاد کنیم. همین که پرسپولیس قدم رو به جلو نه در فوتبال داخلی بلکه در سطح آسیا برداشت راضی کننده است. اگر یادتان باشد وقتی قرعه‌کشی انجام شد و تیم‌ها مشخص شدند همان موقع گفتم که سخت‌ترین گروه را داریم چرا که الهلال در گروه ما بود و فینالیست شد. الریان هم تیم قهرمان قطر بود. الوحده هم تیم قهرمان جام حذفی کشورش بود. خیلی سخت توانستیم به دور بعد راه پیدا کنیم و در ادامه برابر لخویا قرار گرفتیم که بازی بسیار سختی بود. طبیعتا همین بازی‌ها بود که نشان دادیم کیفیت و دانش عبور از این مراحل را داریم. مهم‌ترین مسئله‌ای که باعث خوشحالی مضاعف بنده شد این بود که این موفقیت را با بازیکنان بومی به دست آوردیم. در ۱۲ بازی که انجام دادیم فقط سه بازی خانگی بود. از این جنبه هم فقدان بزرگی داشتیم. همین طور با دومین تیم عربستان یعنی الاهلی بازی کردیم که بازی اول ۲ بر صفر عقب بودیم که بازی ۲ بر ۲ مساوی شد. یعنی یک بازی کاملا قهرمانانه انجام دادیم که عملا ۷۰ دقیقه ما با یک بازیکن کمتر بازی کردیم. در همان بازی هم ۳ بر یک الاهلی را شکست دادیم. تیم الهلال ۴ بار برابر ما قرار گرفت که در دو بازی ما بهتر بودیم. یک بازی هم ۵۰-۵۰ بود و در یک بازی هم ۴ بر صفر شکست خوردیم کاملا ضعیف بودیم. البته این شکست دلایل خاصی داشت. در آن دیدار بدون ۴ ملی‌پوش‌مان بازی کردیم. سیدجلال حسینی مصدوم بود. محمد انصاری محروم بود. کمال کامیابی نیا هم به دلیل محرومیت حضور نداشت. ۲ روز قبل از آن بازی هم مهدی طارمی را محروم کردند. حالا من نمی‌دانم کدام تیم بدون ۴ بازیکن اصلی‌اش می‌توانست روی برد حساب کند. تازه باید این را اضافه کنیم که گل اول را که دریافت کردیم همه چیز دست به دست هم داد تا آن بازی را واگذار کنیم اما خب طبیعتا این‌ها همه تجربه است و مهم‌ترین مسئله این است که بازیکنانم ببینند می‌توانند با بهترین تیم آسیا بازی کنند و خوب عمل کنند. من به آن‌ها تبریک می‌گویم چرا که آن‌ها استحقاق این موفقیت را داشتند.
* در بازی با الهلال، پرسپولیس به دنبال زدن گل بود که ۴ گل دریافت کرد. یعنی اگر با یک گل خورده از بازی خارج می‌شدیم بهتر نبود؟
طبیعتا اگر با یک گل خورده بیرون می‌آمدیم بهتر بود اما عرض کردم ما بدون ۴ بازیکن اصلی برابر آن‌ها بازی کردیم. مصلح را هم اگر به بازیکنان محروم و مصدوم اضافه کنیم او هم آماده نبود چرا که سه روز قبل از بازی از ناحیه ران پا سوختگی داشت و نتوانست خوب کار کند. طبیعتا در چنین موقعیتی وضعیت‌مان واقعا سخت بود. این را هم باید بدانیم زمانی که در برابر الهلال ۲ بر صفر عقب بودیم یک بازیکن هم بیشتر داشتیم اما بازیکنان به خاطر تجربه آن واکنشی که انتظارش را داشتیم نداشتند. گل اول آن‌ها آفساید بود و دو گل هم از فاصله بیست و چند متری دریافت کردیم. همه چیز دست به دست هم داد که آن بازی را به این شکل ببازیم. حتی در نتیجه ۴ بر صفر ما به دنبال امید بودیم. از نظر زمان پیش بودیم چرا که بازی در دست ما بود و دو سه فرصت خوب گلزنی داشتیم. در بازی الهلال داور هم کمک کرد و نتیجه بازی را برگرداند و پنالتی گرفت. آن هم به تیمی که به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده است. به طور کلی باید از این نتیجه راضی باشیم.

* باید از شما تشکر کرد که شکست ۴ بر صفر برابر الهلال را به خاطر ضعف تیم‌تان دانستید و بر گردن شرایط موجود نینداختید اما اگر به عقب برگردیم برای نباختن چه تدبیری می‌اندیشید؟
واقعا آن روز، روز بد ما بود و همه چیز برعکس شد. باید چه کسی را وارد زمین می‌کردم؟ ۴ بازیکن ملی‌پوش ما نبودند و واقعا دست‌مان بسته بود و امکان زیادی نداشتیم. از بازیکنان هافبک‌مان فقط ربیع‌خواه را داشتیم. کمال کامیابی‌نیا که محروم بود و نوراللهی یک سال فوتبال بازی نکرده بود. منشا و علیپور را در اختیار داشتیم و طارمی نبود. بشار رسن هم تازه در تیم راه می‌افتاد. او هم ۱۰ روز در تمرین نبود و تازه از امروز به جمع ما اضافه شده است. علنا هیچ امکان دیگری نداشتیم مگر همان تصمیم آن بازی را دوباره تکرار کنیم. وقتی بازی صفر بر صفر بود، دو موقعیت خوب گلزنی داشتیم. علی علیپور و وحید امیری این فرصت‌ها را از دست دادند. در چنین بازی‌هایی شما باید از شانس‌های نیم‌بندتان استفاده کنید و گل بزنید و در ادامه هم منشا و نوراللهی فرصت گلزنی خراب کردند. ۵ شانس گلزنی داشتیم اما در زمانی که بازی بدون گل بود دو شانس گلزنی خراب کردیم. اگر یک بر صفر پیش می‌افتادیم داستان فرق می‌کرد.
* در لیگ قهرمانان آسیا با وجود اینکه پرسپولیس به جمع ۴ تیم برتر آسیا صعود کرده بود اما در فوتبال ایران حمایت همه جانبه‌ای از پرسپولیس نشد. به طور مثال سازمان لیگ پی در پی بازی‌های فشرده برای تیم شما در نظر می‌گرفت. از این مسائل ناراحت نیستید؟
بله همین طور است. ما از خود باشگاه تا ساختارهای مختلف ورزشی کشور انتظار حمایت داشتیم. تیم ملی روز سه‌شنبه بازی کرد و ما پنجشنبه بازی داشتیم. یعنی حتی ۴۸ ساعت هم فرصت استراحت نداشتیم. برابر گسترش و استقلال خوزستان بدون ۵ ملی‌پوش‌مان بازی کردیم و همه مجبور بودیم با وصله پینه تیم‌مان را آماده کنیم. درست است که دو بازی را با پیروزی پشت سر گذاشتیم اما بازیکنان ما آن طور که باید نبودند. به خاطر همین می‌گویم موفقیت بسیار بزرگی داشتیم. تیمی که وارد لیگ قهرمانان می‌شود، خودش یک نتیجه بسیار عالی است زیرا اگر بدانیم شانگهای هم با مربیگری آندره ویاش بواش و بازیکنانی همچون هالک سقوط کرد. حقوق ویاش بواش ۱۰ میلیون دلار بود. هالک هم که ۳۰ میلیون دلار دریافتی داشت. این تیم‌های بزرگ هم حذف شدند اما ما بدون بهترین بازیکنان‌مان بازی کردیم. به خاطر همین به بازیکنانم واقعا افتخار می‌کنم.
* ما که در بازی برگشت برابر الهلال در عمان بودیم واقعا می‌دیدیم شرایط و امکانات تیم الهلال قابل مقایسه با پرسپولیس نبود. این مسائل شما را آزار نمی‌داد؟ البته خیلی‌ها هم می‌گفتند نبود هواداران و بازی نکردن در ورزشگاه آزادی هم تاثیر زیادی در عملکرد پرسپولیس داشت.
بزرگ‌ترین ضربه‌ای که به ما خورد این بود که در تهران بازی نکردیم. مقابل همین هواداران‌مان اگر در تهران بازی می‌کردیم در همان فرودگاه که تیم حریف فرود می‌آمد دو بر صفر از ما عقب می‌افتادند زیرا تیمی وجود ندارد که در برابر ۱۰۰ هزار تماشاگر ما زانو نزند. طبیعتا این برای ما فقدان بزرگی است. گفتم الهلال تیمی است که بیشترین قهرمانی را درآسیا دارد. یعنی به طور غیر رسمی تیم قرن آسیاست. بازیکنان خارجی آن‌ها هر کدام زیر یک تا دو میلیون دلار قیمت ندارند. هم خربین، هم کارلوس ادواردو بازیکنان گرانی هستند.

* می‌خواهیم درباره آن حواشی اردوی دبی صحبت کنید که تعدادی از بازیکنان‌تان به خوشگذرانی رفتند. به راستی در آن اردو چه اتفاقی افتاد؟ آیا شما مقتدرانه با خاطیان برخورد کردید؟ حتی عنوان شده سیدجلال حسینی به خاطر این مسائل ناراحت بوده است.
آن بازیکنان سه روز یا شاید چهار روز قبل از بازی با الاهلی از اردو بیرون رفتند. طبیعتا این بی‌نظمی‌ها در همه جای دنیا به وجود می‌آید. خیلی خلاف بزرگی نکردند و جریمه شدند اما من خودم جریمه را بخشیدم. به خاطر آن برد باشکوهی که برابر الاهلی به دست آوردیم. چرا که واقعا بازیکنان ما تیم بودند و واقعا شاهکار کردند که توانستند همه ما را شادمان کنند. این گونه مسائل طبیعی است و پیش می‌آید و خیلی مسئله فاجعه‌ای نیست. در همه جای دنیا اتفاق می‌افتد. سیدجلال ناراحت بود به خاطر اینکه مصدوم شده بود و نمی‌توانست بازی کند. مثل همه بازیکنان که نمی‌توانند بازی کنند.
* در سال آینده که پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد، با همین پتانسیلی که در اختیار دارد می‌تواند موفق باشد؟
بله ما انتظار موفقیت را داریم و این روند را ادامه می‌دهیم. ابتدا باید ببینیم در قرعه‌کشی چه اتفاقی رخ می‌دهد. بعد انتظار داریم بازیکنان جدید ما روز به روز بهتر شوند. منشا، سیامک نعمتی، شایان مصلح و بشار رسن همچنان در یک فاز بازی‌سازی و مچ شدن با بازیکنان هستند. مهم‌ترین مسئله این است که ما این فاز گذار را با  بهترین نتیجه پشت سر می‌گذاریم و انتظار داریم که همین موفقیت را با نتایج خوب ادامه دهیم و این هدف همیشگی ماست.
* پرسپولیس در پنجره نقل و انتقالات زمستانی نمی‌تواند بازیکن جذب کند اما گفته شده بر اساس قوانین فیفا پیش از آغاز رسمی نقل و انتقالات پرسپولیس می‌تواند از سهمیه فیفا استفاده کرده و بازیکن بگیرد. آیا بازیکنی مد نظرتان برای حضور در پرسپولیس است؟
ما ۲۷ بازیکن داریم که تعدادی از آن‌ها جوان هستند. الان سخت می‌توان بازیکن آزاد پیدا کرد. من از جزئیات این قانون اطلاعی ندارم اما در داخل لیگ ما به اندازه کافی رقابت وجود دارد و در ادامه خواهید دید که در این بخش چه کار خواهیم کرد. من به این گروه بازیکنانم کاملا ایمان دارم که می‌توانند نیازها و معیارهایمان را برآورده کنند. مهم‌ترین مسئله این است که همین بازیکنان موجود را باشگاه بتواند حفظ کند.

* شاید یکی از مهم‌ترین سوالاتی که این روزها از شما می‌شود بحث تمدید قراردادتان با پرسپولیس است. با موفقیت‌هایی که با پرسپولیس به دست آوردید طبیعتا پیشنهادات‌تان از باشگاه‌های دیگر بیشتر شده است. ما می‌خواهیم خیلی صریح در این باره صحبت کنید. آیا واقعا قراردادتان را تمدید می‌کنید؟ شاید خیلی‌ها نگران هستند که بعد از شما گزینه مناسبی برای هدایت پرسپولیس وجود نداشته باشد.
قرارداد من با پرسپولیس تا پایان فصل است و این قرارداد من هیچ ارتباطی با سرنوشت آقای طاهری ندارد. این یک مسئله جداست که من با آقای طاهری یک ارتباط و همکاری بسیار خوبی داریم که با هم توانستیم برای پرسپولیس قدم‌های خوبی برداریم. از تهیه زیرساخت‌ها، تلاش برای ثبات مالی باشگاه تا نتایجی که شاهد آن هستید. سه سال است که ما برای قهرمانی می‌جنگیم و در صدر جدول هستیم. من از همکاری با آقای طاهری راضی هستم اما من نمی‌دانم دلیل این مسائلی که پیش آمده چیست چرا که من به کرواسی رفتم و آقای طاهری هم راهی کربلا شدند. وقتی برگشتند صحبت می‌کنیم که ببینیم وضعیت چگونه است.
* گویا چند ماهی است که به خاطر مشکلات مالی باشگاه شما و کادر فنی‌تان و همین طور بازیکنان حقوقی دریافت نکرده‌اید. این مسئله به تیم لطمه نخواهد زد؟
بله این‌ها جزو مشکلات بزرگ ما هستند. همه باید بدانند که هم بازیکنان و هم ما حرفه‌ای هستیم و زندگی‌مان از فوتبال می‌گذرد. طبیعتا مهم‌ترین مسئله همین بحث مالی است. نه فقط پرسپولیس بلکه همه باشگاه‌ها در ایران با مشکل مالی مواجه هستند.
* می‌خواهیم دوباره درباره فوتبال ایران صحبت کنیم. شما تنها مربی‌ای هستید که در لیگ برتر سه بار با پرسپولیس برابر استقلال به پیروزی رسیده‌اید. می‌خواهیم درباره این رکوردها صحبت کنید.
طبیعتا خیلی خوشحال و مفتخر هستم که سه برد در داربی داشتیم. ابتدا زمانی که به پرسپولیس آمدم واقعا شرایط سختی داشتیم و علیپور گلزنی کرد و در بازی دوم هم که بنگستون در ثانیه‌های آخر گل مساوی را به ثمر رساند یک بازی عالی بود. سومین بازی‌مان هم یک نمایش فوق‌العاده بود. یک بازی هم صفر - صفر به پایان رسید و شکست ۳ بر ۲ مان هم واقعا خوب بود. در نهایت هم بازی آخر را یک بر صفر با پیروزی پشت سر گذاشتیم. برای من خیلی مهم است که در کنار برد خوب بازی کنیم و هواداران‌مان را با بازی قشنگ راضی کنیم. می‌دانم داربی چقدر مهم است. یک بار دیگر می‌گویم داربی در ایران یک واقعه ورزشی بسیار مهم است. یک روز گزارش همین داربی ایران را در تلویزیون کرواسی پخش کردند که حدود یک ساعت زمان داشت. همه مردم ما از وضعیت فوتبال ایران غافلگیر شدند. آن‌ها دیدند که هواداران چقدر به یکدیگر نزدیکند و هیچ درگیری به وجود نمی‌آید با اینکه همیشه در داربی‌ها نصف ورزشگاه هواداران تیم مهمان هستند. این چیزی است که فوتبال ایران باید آن را حفظ کند. من هم این افتخار را دارم که جزئی از این نمایش بزرگ باشم.

* علیرضا بیرانوند اعلام کرده قصد دارد برای خدمت سربازی از پرسپولیس جدا شود. با توجه به اینکه نمی‌توانید بازیکن جدید جذب کنیم در این زمینه مشکلی دارید؟
من با علیرضا بیرانوند صحبت کردم. او گفت که به سربازی نمی‌رود. حالا درباره سربازی چیزی نیست که خودش بخواهد تصمیم نهایی را بگیرد. به هر حال ارتش باید تصمیم بگیرد که او کجا برود. اگر مجبور باشد که باید برود و خدمتش را نسبت به ارتش و وطنش انجام دهد و وقتی هم که عضو پرسپولیس است تا آنجایی که احساس کنیم به او نیاز داریم از او استفاده می‌کنیم.
* آیا درباره مسائل مالی با باشگاه جلسه‌ای داشتید تا درباره این مسئله صحبت کنید چرا که حتی پس از بازی با سایپا سیدجلال حسینی هم در مصاحبه‌ای اعلام کرد که مشکلات باید هرچه زودتر حل شود.
همه می‌خواهیم این مشکل حل شود و گفتم مهم‌ترین مسئله بحث مالی است چرا که از این راه زندگی می‌کنیم و خانواده ما زندگی دارند. هر کسی برای خودش برنامه‌ای دارد. ما تا به حال صحبتی در این باره انجام نداده‌ایم چرا که تمرین‌هایمان فشرده بوده و هر روز عملا صبح و بعد از ظهر تمرین می‌کنیم بنابراین وقت آزاد نداشتیم. زمانی که دکتر طاهری برگردند صحبت می‌کنیم. مباحث مالی یکی از مشکلات بزرگ و بسیار مهم است.
* درباره بحث تمدید قراردادتان با صراحت صحبت نکردید. در پرسپولیس می‌مانید؟
من در اینجا راحتم. بازیکنان خوب و عالی دارم و واقعا لذت می‌برم اما من واقعا حرفه‌ای هستم. همه چیز بستگی به پیشنهاد باشگاه دارد.

* اینکه عنوان شده همسر شما خواسته به کشورتان بازگردید درست است؟
همسر من ایرانی نیست. او می‌داند که این زندگی و شغل من است و پذیرفته است و خدای نکرده اگر اتفاق خاصی رخ بدهد باید برگردم اما در این مورد همچنان من تصمیم می‌گیرم.
* درباره مهدی طارمی اتفاقات جالبی رخ داده است. او در ابتدای دو فصل در تمرین‌های تیم شما حضور نداشت. این اواخر هم که محروم شد و خیلی‌ها شکست برابر الهلال را به خاطر عدم حضور او می‌دانند. تا کی منتظر طارمی می‌مانید؟
طارمی در دو سال اخیر بهترین بازیکن و بهترین گلزن ما بوده است. او بازیکن فیکس تیم ملی است. جریمه شده و چاره‌ای نداریم باید صبر کنیم. اشتباهی است که کرده و خودش مقصر است. مشاوران خوبی نداشت و به حرف کسانی که صلاحش را می‌خواستند گوش نکرد حالا هم باید جریمه‌اش را پرداخت کند. شوق و میلش را برای پیوستن به تیم‌های بهتر می‌فهمم. این طبیعی است. قراردادش تمام شده بود و خودش می‌خواست برای آینده‌اش تصمیم بگیرد. حالا که اشتباه کرد بحثش جداست یا اینکه به موقع اشتباه خود را تصحیح نکرد. وقتی هم که شروع کرد دیگر دیر شده بود.
* خیلی‌ها شاید تصور کنند شما نسبت به رامین رضاییان بیش از حد با طارمی مماشات کردید. این مسئله را قبول دارید چرا که رامین رضاییان را کنار گذاشتید اما طارمی به تیم بازگشت؟
ابتدا بگذارید مسئله‌ای را روشن کنم. مهدی طارمی بازیکن آزاد بود و دلش می‌خواست به ترکیه برود. دلیل نمی‌دیدم که بخواهم جلوی او را بگیرم. جلوی رامین را هم نگرفتم اما با این تفاوت که طارمی خیلی زود بازگشت اما رضاییان زود برنگشت. باز هم شما اشتباه می‌کنید. چرا که رامین رضاییان هم به تیم بازگشت. یعنی قبل از پایان فصل نقل و انتقالات به تیم بازگشت. ما قبل از سال جدید رضاییان را کنار گذاشتیم.  یعنی قبل از بازی با ابوظبی به خاطر آن حرکتی که انجام داد کنار گذاشتیم. یعنی رضاییان ۶ ماه کنار ما بود و مشکل خاصی با هم نداشتیم. او حادثه‌ای را ایجاد کرد و بعد دیگر تصمیم گرفتم که نباشد. ما بدون رضاییان قهرمان شدیم و به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کردیم و همه رکوردها را شکستیم. طارمی باز هم بهترین بازیکن و آقای گل شد. طارمی هم وقتی بازگشت در همان ابتدا بازی نکرد. الان هم همین گونه است.
* یکی از نکات مثبت شما این است که بازیکنان افت کرده را هم به روزهای  اوج بازمی‌گردانید. اصطلاحا می‌گویند شما از چوب بازیکن می‌سازید. به طور مثال محسن مسلمان که بسیار افت کرده بود در پرسپولیس به روزهای اوجش بازگشت.
خوشحالم که این موضوع را می‌شنوم اما مهم‌ترین مسئله خود بازیکنان و تلاش آن‌هاست. ما قهرمان کشور بودیم. همان طور که قهرمان شدیم صادق محرمی از لیگ یک آمد. ماهینی هم  همین طور. محمد انصاری هم از لیگ یک آمد. مصلح و علوان‌زاده هم همین طور. چند بازیکن جوان دیگر هم بودند که به جمع ما اضافه شدند. مسلمان هم زمانی که به پرسپولیس آمده بود ۷-۸ هفته اول بازی نمی‌کرد. علیپور هم که تازه ۲۱ سالش شده بود. این‌ها تلاش خودشان بود که ارزش‌شان را بالا بردند و ارزش باشگاه را هم بالا بردند. از این بابت واقعا خوشحالم. به خاطر همین همیشه می‌گویم باید روز به روز بهتر شوند چرا که تیم هم بهتر خواهد بود.

* پرونده بازیکنان خارجی دوباره گریبان پرسپولیس را گرفته است. بازیکنانی همچون گولچ و البته اوکراینی‌ها که در زمان شما جذب شدند. واقعا این بازیکنان با نظر شما به پرسپولیس آمدند؟
ابتدا باید این مسئله را روشن کنم. از ۱۰ بازیکن که جذب می‌کنیم نمی‌توان هر ۱۰ تا را به خال بزنید و بهترین‌ها را جذب کنید. سال قبل ساسان انصاری به جمع ما اضافه شد که بازیکن بسیار خوبی است. باارزش و بااخلاق است اما صبر نداشت که با تیم هماهنگ شود و خودش خواست برود. ما هم اجازه دادیم که برود. همان طور که به رضا خالقی‌فر هم اجازه دادیم که برود. یک میلیون نمونه وجود دارد. بارسلونا بازیکنی چون توران را خرید که ۸۰ میلیون یورو ارزش داشت اما بازی به او نرسید. بازیکنان یا سریعا خودشان را تطبیق می‌دهند یا خیر. وقتی گولچ و اوکراینی‌ها را جذب کردیم در آن برهه از زمان ۷ روز تا آغاز لیگ زمان باقی مانده بود و هیچ بازیکنی نداشتیم. طبیعتا وقتی بازیکنی جذب می‌کنید بر اساس کارنامه و فیلم‌هایی که می‌بینید به او اعتماد دارید. گولچ با تیم استرالیایی‌اش قهرمان آسیا بود. دو اوکراینی هم قبلا در شاختار بازی کرده بودند. طبیعتا وقتی کارنامه را می‌بینید می‌گویید خوبند اما وقتی آمدند دیدم من اینجا بازیکنان بهتری دارم. علیپور بهتر از ولادیمیر بود و سیدجلال هم بهتر از آن یکی بود. یا انصاری بهتر از اوکراینی‌ها بود. من اینجا مشکلی نمی‌بینم. سیامک نعمتی را به پرسپولیس آوردیم که از ابتدا نمی‌توانست هماهنگ باشد. منشا هم که از ابتدا نمی‌توانست با ما بازی کند یعنی کم کم باید با تیم عادت کند. منشا به عنوان دومین آقای گل لیگ به جمع ما اضافه شد. بنابراین من نمی‌توانم همه بازیکنان دنیا را بشناسم. شما سی دی و فیلم‌ها را می‌بینید و اطلاعاتی جمع می‌کنید و انتظار دارید که خوب باشد. گولچ هم‌وطن من بود اما الان در استرالیا است و او را کنار گذاشتیم. انصاری بهتر از او بود، والسلام.
*‌در چند بازی اخیر تغییر تاکتیک محسوسی داده‌اید به طوری که به جای یک هافبک دفاعی از دو هافبک دفاعی استفاده می‌کنید. این موضوع دلیل خاصی دارد؟
دلیل این کار این بود که کامیابی‌نیا برگشت و فرشاد احمدزاده هم برای عمل جراحی رفت. نعمتی هنوز به آن کیفیتی که من می‌خواستم نرسیده بود. به خاطر همین خواستیم عقب زمین را محکم‌تر کنیم. ما در بازی‌های مختلف به دو روش بازی می‌کنیم یعنی ۴-۴-۲ لوزی و ۴-۴-۲ خطی تاکتیک ماست.
* در دو سال و نیم گذشته تلخ‌ترین و شیرین‌ترین اتفاقی که در پرسپولیس برایتان افتاد مربوط به کدام بازی‌هاست؟
بدترین شکست برابر نفت بود که قهرمانی را از دست دادیم طبیعتا شیرین‌تر از برد داربی هم وجود ندارد. همین طور آن پیروزی که در تبریز باعث شد قهرمانی‌مان قطعی شود. یعنی بعد از ۹ سال قهرمان شدیم.

* کدام داربی برایتان شیرین بود؟
حتی همین برد یک بر صفر از همه شیرین‌تر بود چون بازی بسیار سختی داشتیم. آن بازی که ۴-۲ بردیم کمی ما را جو گرفته بود و مورد خاصی بود. هر داربی شرایط خودش را دارد.
* قبول دارید گاهی اوقات بازیکنان‌تان را غرور می‌گیرد؟
بله این همه جای دنیا وجود دارد. بازیکنان گاهی اوقات بیش از حد بالا می‌پرند مخصوصا وقتی بازیکنان جوان باشند و در پرسپولیس بازی کنند و هر روز در روزنامه‌ها باشند. این جور مسائل کار آسانی نیست. این مسئله را باید درک کرد. وظیفه ماست که این‌ها را کنترل کنیم اما شما رسانه‌ها هم وقتی این مسئله را حس می‌کنید باید بنویسید و از واکنش مربیان و بازیکنان نترسید.
* درباره نتایج تیم‌های اروپایی در مقدماتی جام جهانی هم صحبت کنید. نظرتان درباره شرایط کرواسی چیست؟
به نظر من کرواسی تیمی دارد که حتی می‌تواند تا مرحله نیمه نهایی پیش برود و خیلی وقت قبل باید صعودش را به جام جهانی قطعی می‌کرد. یونان بعد از ۵ سال ۴ گل دریافت کرد یعنی کرواسی نتایج خوبی گرفته است. فردا هم که بازی دارد و ما همه انتظار داریم پیروز شود چرا که استحقاقش را دارد. انتظار این را داریم که در جام جهانی هم نتایج خوبی بگیرد. تیمی که مودریچ، مانژوکیچ، راکیتیچ، لورن و چند بازیکن دیگر را دارد. همه این‌ها بازیکنانی هستند که در بزرگ‌ترین تیم‌های اروپا حضور دارند. یعنی یک تجمع کیفیت در این تیم حضور دارد که همه انتظار نتایج خوب از این تیم را دارند. الا ن هم که آقای دالیچ سرمربی این تیم است که رفیق من است. ما همسایه هستیم چرا که ۵۰۰ متر منزل‌مان با هم فاصله دارد. زمانی هم دالیچ بازیکن من بود که در عربستان و امارات هم کار کرده و همه انتظار داریم نتایج خوبی بگیرد.
* به عنوان سوال پایانی اگر کرواسی و ایران هم‌گروه شوند شما طرفدار کدام تیم خواهید بود؟
دوست ندارم درباره این مسئله صحبت کنم.


کد مطلب: 139696

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/139696/برانکو-باخت-4-0-روز-بد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir