به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۸/۲۱ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب : ۱۳۹۷۱۷

خواننده کُُرد ترکیه در سینمای ایران

گروه فرهنگی: ساخت موسیقی «کامیون» جدیدترین اثر کامبوزیا پرتوی توسط میلاد موحدی آغاز شد و احتمالاً آینور دوغان خواننده سرشناس کُُرد ترکیه اجرای قطعاتی از آن را بر عهده داشته باشد.
صداگذاری فیلم سینمایی «کامیون» با نویسندگی و کارگردانی کامبوزیا پرتوی و با مدیریت فیلمبرداری تورج اصلانی که بر عهده پرویز آبنار بود، هفته گذشته به پایان رسید . بعد از اتمام این مرحله، میلاد موحدی ساخت موسیقی «کامیون» را بر اساس فضای داستان، حال و هوای فیلم و همچنین لوکشین‌های آن شروع کرد و هم اکنون روی آن کار می‌کند . احتمالاً «آینور» Aynur ستاره سرشناس موسیقی کُردی از کشور ترکیه در این اثر سینمایی به خوانندگی بپردازد.سال گذشته آلبوم «هاونیاز»  HAWNIYAZ به آهنگسازی و نوازندگی موسیقیدان سرشناس ایرانی کیهان کلهر با ساز شاه کمان با صدای آینور دوغان و با هنرنمایی سلمان قمبرف (پیانو) و جمیل گوچگیری (تنبور) توسط انتشارات «هارمونیا موندی» در سراسر دنیا منتشر شد و مورد استقبال علاقمندان به موسیقی قرار گرفت و این گروه موفق، کنسرت های متعددی را نیز در کشورهای مختلف اروپایی برگزار کردند.
 
پای خواننده تُرک به سینمای ایران باز شد

فیلم سینمایی «کامیون» با مدیریت فیلمبرداری تورج اصلانی در مرزهای سوریه و عراق، در روستاهای اطراف منطقه «سیلوانا» در استان آذربایجان غربی، در شهرهای ارومیه و میانه و در نهایت در لوکیشن‌های مختلفی در تهران از جمله؛ آزادی، تهرانسر، گلابدره، شهرک غرب، صادقیه و ... فیلمبرداری شده است.  در فیلم سینمایی «کامیون»، سعيد آقاخاني، نيكي كريمي، تروسكا جولا، رامين راستاد، يعقوب پرسا، نسرين مرادي و ... به ایفای نقش می‌پردازند.تعدادی از عوامل اصلي فیلم سینمایی «کامیون» جدیدترین اثر سینمایی «کامبوزیا پرتوی» عبارتند از:نويسنده و كارگردان: كامبوزيا پرتوي، مدير فيلمبرداري: تورج اصلاني، فيلمبردار: مهدی اصلانی، تدوین: مصطفی خرقه‌پوش، دستيار كارگردان و برنامه‌ريز: رامين راستاد، صدابرداری و صداگذاری: پرويز آبنار، طراح گريم: بابك اسكندري، طراح صحنه: بابك صبحی، موسیقی: میلاد موحدی، مجري طرح: هومن احمدي توفيقي، عکاس: کسری پرتوی، مشاور رسانه‌ای: منصور جهانی و تهیه‌کننده: كامبوزيا پرتوي. محصول: موسسه سينمايي خط سوم.