به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۸/۲۳ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب : ۱۳۹۷۹۸

مبارزه با آلزایمر تازه‌ترین ماموریت گیتس

گروه علمی: بیل گیتس موسس شرکت مایکروسافت قصد دارد به مبارزه با آلزایمر بپردازد.
مبارزه با آلزایمر تازه‌ترین ماموریت گیتس
به گزارش سی ان ان، یکی از اهداف علم، یافتن درمانی برای آلزایمر است. در حال حاضر، هیچ درمانی برای جلوگیری از آلزایمر یا کند کردن روند آن وجود ندارد اما بیل گیتس فکر می‌کند می‌تواند این وضع را تغییر دهد.وی در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان با قاطعیت گفت: من باور دارم که راه حلی وجود دارد.
گیتس ادامه داد: هر درمانی، یک حرکت روبه جلو از جایی است که امروز در آن قرار داریم اما هدف بلند مدت، درمان این بیماری است.وی ابراز امیدواری کرد که برای بیماری که حافظه و دیگر عملکردهای شناختی 47 میلیون نفر را در سرتاسر جهان می رباید، درمانی پیدا کند.این کار برای گیتس، یک مبارزه شخصی محسوب می‌شود. وی در حال سرمایه گذاری 50 میلیون دلار از ثروتش در یک نهاد تحقیقاتی موسوم به "صندوق اکتشافات زوال عقل" است.
این، نخستین باری است گیتس، در درمان یک بیماری غیرعفونی، نقش داشته است. کارهایی که تاکنون با بودجه وی انجام گرفته، برای بیماری‌های عفونی مانند ویروس HIV، مالاریا و فلج اطفال بوده است.امروزه، بیماری آلزایمر، متداول ترین نوع زوال عقل و ششمین دلیل برجسته مرگ و میر در ایالات متحده است. امروزه در هر 66 ثانیه یک نفر به ابتلا به آلزایمر تشخیص داده می‌شود. بیش از پنج میلیون آمریکایی با این بیماری زندگی می‌کنند که در سال، 259 میلیارد دلار هزینه دارد. اگر درمانی اندیشیده نشود، تا سال 2050 آمار مبتلایان به 16 میلیون آمریکایی با هزینه بالای 1 تریلیون در سال می‌رسد.بیل گیتس که به انجام اقدامات بشردوستانه معروف است گفت: این مشکل در حال رشد، تقریبا باورنکردنی است.وی با بیان اینکه شخصا این بیماری را می‌شناسد و چندین نفر از اقوامش به این بیماری مبتلا هستند، گفت: وجود این افراد در زندگی اش تنها عامل این سرمایه گذاری نبوده ولی قطعا روی آن تاثیر داشته است.
برچسب ها: آلزایمر بیل گیتس