به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۸:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۸/۲۳ ساعت ۱۸:۳۷
کد مطلب : ۱۳۹۸۳۴

حمله هوایی خونین روسیه به بازاری در سوریه؛ 65 غیرنظامی قتل عام شدند

گروه بین‌الملل: آمار كشته‌های بمباران هوایی روس‌ها به بازاری در یک شهر تحت کنترل مخالفان در شمال سوریه به 65 نفر كه عمدتا غیرنظامی هستند افزایش یافت.
بازاری در شهر الاتارب در این حمله هدف قرار گرفت و تصاویر ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی نشان دهنده ویرانی گسترده ناشی از آن است. آوار سطح خیابان‌ها را پوشانده و غیرنظامیان وحشتزده زخمی‌ها را حمل می‌کنند. شاهدان عینی می‌گویند که سه حمله هوایی جداگانه به این نقطه از شهر انجام شد هر چند معلوم نیست که حمله توسط هواپیماهای جنگی دولت سوریه انجام شد یا جنگنده‌های متحد آن روسیه.
این شهر در ناحیه‌ای از غرب استان حلب قرار دارد که بخشی از ناحیه غیرجنگی است كه فرار بود در آنها هیچ عملیات نظامی صورت نگیرد! گفته شده است که ایجاد این نواحی به کاهش خشونت کمک کرده است اما درگیری‌های پراکنده ادامه یافته و دسترسی انساندوستانه هم به آنها بسیار محدود بوده است. اتارب عمدتا تحت کنترل نیروهای مخالف و یک گروه جهادی است که قبلا به القاعده وابسته بود. گروه دیدبان حقوق بشر سوریه که در بریتانیا مستقر است و با کمک شبکه‌ای از منابع مطلع جنگ داخلی سوریه را زیر نظر دارد گفت که کودکان هم در میان کشته‌ها هستند. احمد پریمو یک خبرنگار وبسایت خبری زمان الوصل که از مخالفان حمایت می‌کند در توییتی نوشت که سه جنگنده موشک هایی به سوی بازار شلیک کردند. او گفت: کل این بازار که بیش از ۱۰۰ مغازه داشت نابود شد.