به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۸/۲۵ ساعت ۱۸:۲۳
کد مطلب : ۱۳۹۸۶۱

جنبش النجباء گروهی تروریستی اعلام شد

گروه بین‌الملل: کنگره آمریکا با اعلام جنبش النجباء عراق به عنوان یک گروه تروریستی از رئیس جمهوری آمریکا خواست تا این گروه و شخصیت‌های مسؤول آن را تا دوره ۹۰ روزه تحریم کند.
به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره، پایگاه رسمی کنگره آمریکا اخیراً گزارشی را پیرامون قانون کنگره آمریکا در زمینه اعمال تحریم‌ها علیه حشد شعبی عراق طی سال ۲۰۱۷ منتشر کرد و این پیش‌نویس قانون به کنگره و سنای آمریکا برای تصمیم‌گیری در خصوص آن تحویل داده شد.
در این گزارش ادعا شده است که برای کنگره مسجل شده که آموزش‌ها، بودجه و حمایت‌های تسلیحاتی از نیروهای النجباء از سوی سپاه قدس و سپاه پاسداران ایران صورت می‌گیرد و حزب الله لبنان نیز مشورت‌ها و آموزش‌هایی را به النجباء ارائه می‌دهد.
کنگره آمریکا در پایگاه خود جنبش النجباء را به این امر متهم کرد که نیروهایی را به سوریه فرستاده تا به دفاع از نظام بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه بپردازند.
از جمله عملیاتی که در این گزارش از آن‌ها صحبت شده، “محاصره شهر حلب است”.
کنگره آمریکا اعلام کرد: اکرم الکعبی دبیرکل جنبش النجباء به این امر متهم است که صلح و ثبات را در عراق تهدید کرده و در حملات خمپاره‌ای به منطقه الخضراء بغداد در سال ۲۰۰۸ نقش داشته است.
پیش‌بینی می‌شود این اقدام کنگره آمریکا دولت عراق به ریاست حیدر العبادی را که حامی حشد شعبی و شبه‌نظامیان وابسته به آن است وادار به واکنش کند.
دولت عراق حشد شعبی را یک موسسه رسمی می‌داند که تحت امر حیدر العبادی، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق عمل می‌کند.
هاشم موسوی، سخنگوی رسمی جنبش النجباء نیز گفت: قرار دادن نام این جنبش در لیست سازمان‌های تروریستی به منزله مجرم دانستن کل نیروهای امنیتی عراق است. ما منتظر پاسخ رسمی دولت عراق در این باره خواهیم ماند.