به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۸/۲۷ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب : ۱۳۹۸۷۴

نهاد صادق زیبا کلام یا نهاد هلال احمر

گروه سیاسی: چرا باید سرمایه اجتماعی یک شخصیت دانشگاهی بیشتر از یک نهاد و یا یک دولت باشد؟ این زنگ خطر و عبرتی است برای همه از دولت تا مردم.
نهاد صادق زیبا کلام  یا نهاد هلال احمر
جلال جلالی زاده نماینده مجلس ششم استان کردستان در کانال تلگرامی خود درباره زلزله کرمانشاه نوشت: این زلزله اخیر خیلی از مساٸل پنهان را  آشکار وخیلی از ناگفته هارا برملا وخیلی از واقعیات را روشن نمود. هم ضعف مدیریتی مارا آشکار کرد وهم شخصیت فرهیخته ایرانیان را بروز داد. منطق سرپل ذهاب ودیگر مناطق زلزله زده به سبب محرومیت ومصیبت زدگی دردشان مضاعف شد ورنج ومشقتشان چند برابر.

اما همدردی ایرانیان وهمت بلند شخصیت های مانند صادق زیبا کلام وعلی دایی غبار درد وناله وبلا ر ا از چهره های ماتم زده آنان پاک کرد . سخاوت وگشاده دستی  ایرانیان وشوروشوق زاید الوصف مردمان فداکار وبااحساس و ومسۇول در این ایام امداد رسانی چنان چشم هارا خیره وذهن هارا متحیر ودل هارا دچار شگفتی نموده است. در این ایام   همه چیز عجیب است .روحیه  زلزله زدگان، علاقه های انسانی ،مهربانی ها ی سرشار ،عواطف جوشان ،باران بخشش ونسیم های  رحمت وزیدن گرفته است .

هم به تکاپو افتاده اند، به حرکت افتاده اند، همه خودرا صاحب عزا می دانند. نگا ه مذهبی و ملی رخت بر بسته است. تنها  نگاه، نگاه انسانی است، نگاه ملی است. واقعا باید به این ملت افتخار کرد، به ویژه کوردها که همبستگی و وحدت و تعهد خود را نشان دادند که جای افتخار دارد. اما چرامردم به صادق زیبا کلام اعتماد می کنند و به نهادهای دولتی اعتماد نمی کنند؟ چرا باید چنان بی اعتمادی  در بین  مردم و دولت حاکم شود که در چنین شرایط سختی نهادهای دولتی مورد بی اعتمادی قرار بگیرند. چرا باید سرمایه اجتماعی یک شخصیت دانشگاهی بیشتر از یک نهاد و یا یک دولت باشد؟ این زنگ خطر و عبرتی است برای همه از دولت تا مردم. از محرومیت تا مظلومیت، از توسعه نیافتگی تا خسارت های مادی و بشری، همه ی این  ها را باید زنگ خطری دانست و از این عبرت ها استفاده کرد و باز هم این سوال را تکرار می کنم چرا باید مردم به دکتر صادق زیبا کلام اعتماد بکنند اما به نهادهای دولتی اعتماد نکنند؟