به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۸/۲۹ ساعت ۱۶:۵۷
کد مطلب : ۱۳۹۹۶۳
هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال؛ پیروزی پرگل سپاهان برابر تراکتورسازی

توقف استقلال مقابل قعرنشین لیگ

گروه ورزشی: تیم فوتبال استقلال در هفته دوازدهم لیگ برتر مقابل تیم سیاه جامگان با نتیجه تساوی متوقف شد تا دست وینفرد شفر از رسیدن به اولین پیروزی خارج از خانه کوتاه بماند.
ساسان انصاری پس از مدتها امروز دو گل برای سپاهان به ثمر  رساند
ساسان انصاری پس از مدتها امروز دو گل برای سپاهان به ثمر رساند
به گزارش مهر، تیم فوتبال استقلال از ساعت ۱۴:۴۵ امروز دوشنبه در چارچوب هفته دوازدهم لیگ برتر در ورزشگاه ثامن مشهد به مصاف سیاه جامگان رفت که این مسابقه در نهایت با نتیجه تساوی بدون گل به اتمام رسید. وینفرد شفر سرمربی استقلال در غیاب ۵ بازیکن اصلی خود، تیمش را با ترکیب  حسین حسینی، مجید حسینی، پادوانی، امید نورافکن، خسرو حیدری، روزبه چشمی، امید ابراهیمی، سرور جپاروف، فرشید اسماعیلی (۶۷ - مهدی قائدی)، جابر انصاری و سجاد شهباززاده (۷۵ - علی قربانی) روانه میدان کرد. محدودیت بازیکن در استقلال باعث شد تا امید نورافکن در پست دفاع چپ به کار گرفته شود.

استقلال در نیمه نخست برتری محسوسی نسبت به تیم سیاه جامگان داشت و صاحب چند موقعیت خوب گلزنی شد. مهمترین فرصت استقلال در این نیمه در دقیقه ۳۱ توسط سجاد شهباززاده  به دست آمد. این بازیکن که در موقعیتی تک به تک با دروازه بان سیاه جامگان قرار گرفته بود، نتوانست توپش را به گل تبدیل کند. جابر انصاری هم در دقایق پایانی نیمه نخست می توانست گلزنی کند که ضربه سر مهاجم استقلال توسط دروازه بان سیاه جامگان مهار شد.

در نیمه دوم هم این استقلال بود که روند هجومی خودش را حفظ کرد.  سرعت بالای انتقال توپ از دفاع به خط حمله استقلال، بارها باعث جاماندن مدافعان سیاه جامگان شد. هرچند اشتباه بازیکنان استقلال در پاسکاری هم افزایش یافته بود ولی آبی پوشان قدر موقعیتهای به دست آمده را ندانستند. شفر برای حفظ فشار روی دروازه سیاه جامگان، مهدی قائدی و علی قربانی را اواسط نیمه دوم وارد زمین کرد. حرکات سرعتی قائدی از سمت چپ،  بار هجومی آبی پوشان را بالا نگه داشت. در یک موقعیت، حتی شوت مهدی قائدی در دقیقه ۶۹ به تیرک عمودی دروازه سیاه جامگان برخورد کرد. فشار حملات استقلال حتی تا دقیقه ۹۴ هم ادامه داشت ولی به نتیجه نرسید تا این بازی در نهایت با تساوی بدون گل به اتمام برسد. استقلال با این تساوی ۱۳ امتیازی شد و با یک پله صعود در رده یازدهم قرار گرفت. سیاه جامگان هم با ۸ امتیاز در قعر جدول باقی ماند.
 
پیروزی پرگل سپاهان برابر تراکتورسازی
دیدار تیم های فوتبال سپاهان اصفهان و تراکتورسازی تبریز با پیروزی پرگل شاگردان زلاتکو کرانچار به پایان رسید.
روز دوم از هفته دوازدهم رقابت های لیگ برتر از ساعت ۱۴:۴۵ دقیقه امروز دوشنبه با دیدار تیم های سپاهان اصفهان و تراکتورسازی تبریز در ورزشگاه نقش جهان پیگیری شد که این بازی با برتری ۳ بر صفر زردهای اصفهانی به پایان رسید.
در این دیدار سپاهان خیلی زود در دقیقه ۵ توسط ساسان انصاری به گل برتری رسید و نیمه اول با همین یک گل به پایان رسید. پنج دقیقه بعد از شروع نیمه دوم بازهم این سپاهان و ساسان انصاری بود که به گل دوم رسیدند. در دقیقه ۵۰ انصاری از روی نقطه پنالتی گل دوم را به ثمر رساند. در حالی که بازی رو به پایان بود علی کریمی بازیکن ملی پوش تیم سپاهان در دقیقه ۸۴ گل سوم تیمش را به ثمر رساند تا شاگردان کرانچار به یک برد پرگل دست پیدا کنند. سپاهان با این پیروزی ۱۴ امتیازی شد و در رده هفتم جدول رده بندی قرار گرفت. تراکتورسازی تبریز نیز با ۱۲ امتیاز در رده سیزدهم جای دارد.