به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۲:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۹/۰۳ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب : ۱۴۰۰۵۸
سازمان همکاری و توسعه اقتصادی اعلام کرد

آهنگ رشد اقتصادهای توسعه یافته آهسته شد

گروه اقتصادی: سازمان همکاری و توسعه اقتصادی اعلام کرد رشد اقتصادی کشورهای توسعه یافته در سه ماهه منتهی به ماه سپتامبر کندتر شده است ولی برای کل سال ۲۰۱۷ افزایش خواهد یافت.
آهنگ رشد اقتصادهای توسعه یافته آهسته شد
به گزارش وال استریت ژورنال، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) اعلام کرد مجموع تولید اقتصادی ۳۵ کشور عضو این سازمان در سه ماهه سوم سال میلادی جاری، ۰.۶ درصد نسبت به سه ماهه منتهی به ژوئن افزایش داشت اما در مقایسه با رشد اقتصادی ۰.۸ درصدی ثبت شده در سه ماهه دوم کاهش نشان داد.
کندی رشد اقتصادی، منعکس‌کننده ماهیت ضعیف احیای جهانی از بحران مالی و رکود پس از آن است.ضعیف شدن رشد اقتصادی OECD، تا حدی زیادی به دلیل عملکرد اقتصادی ژاپن و همچنین آمریکا و فرانسه بوده است. در بین اعضای گروه هفت متشکل از بزرگترین اقتصادهای توسعه یافته، آلمان سریع‌ترین نرخ رشد و ژاپن کندترین نرخ را داشت. با این‌همه آمارهای کانادا هنوز منتشر نشده است.

آژانس اعتبارسنجی "مودیز اینوستر سرویس" هفته گذشته اعلام کرد انتظار دارد متوسط نرخ رشد اقتصادهای گروه ۲۰ که بخش بزرگی از کل فعالیت جهانی را تشکیل می‌دهند، از ۲.۵ درصد در سال ۲۰۱۶ به ۳.۱ درصد در سال ۲۰۱۷ و ۳.۲ درصد در سال ۲۰۱۸ افزایش پیدا کند. به گفته النا دوگار، یکی از مدیران این آژانس اعتبارسنجی، سیاست پولی تسهیلی، کسب و کار انعطاف پذیرتر و بهبود خوش‌بینی مصرف‌کنندگان از جمله عواملی هستند که از رشد اقتصادهای توسعه یافته حمایت می‌کنند. اکنون پیش‌بینی می‌شود اقتصاد آمریکا در سال ۲۰۱۸ با نرخ ۲.۵ درصدی توسعه پیدا کند که از نرخ ۲.۲ درصدی در سال ۲۰۱۷ بالاتر است. اقتصاددانان موسسات مالی نسبت به اوضاع ژاپن و منطقه یورو نیز خوشبین‌تر هستند. در حالی که نرخ رشد اقتصادها نسبت به سال ۲۰۱۶ و سال های پیش از آن بهبود یافته‌اند، همچنان ضعیف‌تر از سطحی هستند که پیش از بحران مالی جهانی مشاهده می‌شد.