به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۱۷
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۹/۰۴ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : ۱۴۰۱۱۸
اسفنديار رحيم مشایی امروز هم به دادسرا رفت

بازداشت شوم،‌ نوارم پخش مي‌شود

گروه سياسي: اسفنديار رحيم مشایی مي‌گويد اگر بازداشت شوم فیلم ضبط شده اظهاراتم از پشت‌پرده مسایل سالیان اخیر کشور پخش می‌شود.
رحیم مشایی در دومین جلسه بازپرسی در شعبه 4 دادسرای فرهنگ و رسانه
رحیم مشایی در دومین جلسه بازپرسی در شعبه 4 دادسرای فرهنگ و رسانه
فيلمي از يك سخنراني 50 دقيقه‌اي در كانال حاميان احمدي نژاد منتشر شده كه در بخشي از آن اسفندیار رحیم مشایی از ضبط فیلمی خبر داد که در صورت بازداشت وی منتشر خواهد شد و می‌گوید در این فیلم پشت پرده بسیاری از مسایل سالهای اخیر تشریح شده است. وي در اين سخنراني كه ظاهرا پنجشنبه ضبط شده به صورت مشروح نحوه برگزاري اولين جلسه بازپرسي از خود را تشريح كرده است.

مشايي كه امروز - شنبه هم براي دومين جلسه بازپرسي روانه دادسرا شده در فيلم ديگري گفته است: یک فهرست از اتهامات سیاسی در احضاریه برای من ارسال کرده‌اند که البته بین آن ها، یک اتهام مالی هم وجود دارد که شاید از وجه سیاسی این احضاریه کم کند.

...اساسا بنده اهل توهین نیستم و به صراحت اعلام می کنم در زندگی ام به کسی توهین نکرده ام؛ چون برای انسان - فارغ از اعتقادات، باورها، نژاد، رنگ، موقعیت، شأن سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اش - مقام شامخ قائل هستم و انسانیت یک هدیه الهی است.
...اگر به مواضع و اقدامات شما انتقاد می کنیم و عملکرد شما در این انتقادات زیر سوال می رود، می روید پشت نظام جمهوری اسلامی ایران قایم می شوید؟! این خیانت و ظلم بزرگ نیست؟! ما به دنبال آن هستیم که شما را از آن پشت، بیرون بکشیم؛ ما می خواهیم نگاه و چهره واقعی شما را افشا کنیم!
... ما بارها به صراحت اعلام کرده ایم که هر فعالیت سیاسی ما در چارچوب نظام است و پیوند ما با نظام ناگسستنی است.
... شما می خواهید ما را محاکمه کنید، بکنید و هر حکمی که می خواهید صادر کنید. ما اصلا به نتیجه فکر نمی کنیم؛ ما یک تکلیف بزرگ داریم که دفاع از انقلاب، آرمان ها و نظام مان است. ما به شهدا بدهکاریم ؛ ما پای کار هستیم و با این اتهام زنی ها از راه به در نمی رویم.
...اگر خواستید اعدام کنید، خیابان پاستور؛ اما اگر خواستید شلاق بزنید آدرس دیگری به شما می دهم؛ من آماده ام! بهترین جا برای شلاق، میدان انقلاب است! (براي انقلاب شلاق مي‌خوريم)
...فرزند کوچک و عاشق ملت هستم. من عاشق انسان و خدا هستم. می دانم این حرفم شما را ناراحت می کند ولی آن قدر نمی ارزید که این حرف را بخاطر شما نگویم؛ من عاشق خاک پاک ایرانم!
...آیا از اینکه دکتر احمدی‌نژاد پشت پرده اشغال سفارت انگلیس را گفت ناراحت شدید و این احضاریه را برای من فرستادید، یا اینکه من درباره کوروش حرف زدم؟! کدام شما را ناراحت کرده است؟! اگر فکر می‌کنید احمدی‌نژاد، بقایی و بنده کوتاه می آییم این یک خیال خام است؛ خام خام!
... توهین به مقام معظم رهبری، تبلیغ علیه جمهوری اسلامی و تصرف غیرقانونی را بعنوان چماق بالای سر نگه داشته اید، برای همین است: توهین به مسئولان نظام؛ یعنی خودتان!