به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۹/۰۶ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۱۴۰۱۸۷
پایان کار نمایندگان ایران با کسب یک مدال طلا و 2 برنز

مربي تيم ملي به كشتي‌گير ايراني: بايد ببازي!

گروه ورزشي: در رقابت های کشتی آزاد زیر 23 سال جهان به دلیل اینکه حریف عليرضا كريمي در دور بعد یک کشتی‌گیر اسرائیلی بود، او در ١٠ ثانيه آخر در حالی‌که ٣-٢ از حریف روس خود پیش بود، با اشاره كادر فنی به حريف باخت و حذف شد در حالیکه شانس کسب طلا داشت!
مربي تيم ملي به كشتي‌گير ايراني: بايد ببازي!
فیلم ناراحت‌کننده١٠ ثانيه آخر پیکار عليرضا كريمي با حریف روس را در اين لينك مي توانيد مشاهده كنيد.
در فيلم ديگري كه منتشر شده يكي از كادر مربيان تیم ملی کشتی به او می‌گوید علیرضا بباز ... باید ببازی!. کریمی در حالیکه٣-٢ جلو بود اما با اشاره‌ي كادر فني ایران؛ عمدا به حريف روس 12امتیاز داد و  14-3 باخت چون حریف دور بعد یک کشتی‌گیر إسرائيلي بود! کریمی پرامیدترین کشتی‌‌گیر کشورمان برای مدال که به خاطر روبرو نشدن با اين حریف اسرائیلی از مسابقات جهانی حذف شد بعد از اين رقابت غير ورزشي و باخت اجباري، ویدیو را در اینستاگرامش به اشتراک گذاشت با عنوان «آخرین سنگر سکوته»!

گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، از اين مسابقات را بخوانيد: نمایندگان کشورمان با کسب یک مدال طلا و 2 مدال برنز به کار خود در رقابت های کشتی آزاد زیر 23 سال جهان (امیدها) پایان دادند. رقابت های کشتی آزاد زیر 23 سال قهرمانی جهان روزهای 4 و 5 آذرماه در شهر بیدگوشچ لهستان برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط مجتبی گلیج در وزن 97 کیلوگرم به مدال طلا، یونس امامی و امین طاهری در اوزان 65 و 125 کیلوگرم به مدال برنز دست یافت. علیرضا کریمی نیز با توجه به برخورد با نماینده رژیم اشغالگر قدس از دور رقابت ها کنار رفت و شانس مسلم کسب مدال طلا را از دست داد.
نتایج کشتی گیران کشورمان در این مسابقات و رده بندی انفرادی و تیمی این رقابت ها به شرح زیر است:
در وزن 57 کیلوگرم رضا اطری در دور نخست مقابل کازویا کویاناگی از ژاپن با نتیجه 7 بر 7 شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد، اطری حذف شد.
در وزن 61 کیلوگرم ایمان صادقی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 5 بر یک شوتا فارتنادزه از گرجستان را شکست داد اما در دور سوم مقابل اسلام دودایف از روسیه با نتیجه 6 بر 5 مغلوب شد و با توجه به شکست این حریف روسی مقابل کشتی گیر ژاپنی، صادقی از دور رقابت ها کنار رفت.
در وزن 65 کیلوگرم یونس امامی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 12 بر یک میهایل گئورگیف از بلغارستان را مغلوب کرد وی در دور سوم با نتیجه 11 بر صفر یونیزاوا از ژاپن را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد اما در این مرحله مقابل باجرانگ قهرمان آسیا و نایب قهرمان بازی های آسیایی از هند با نتیجه 9 بر  4 مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه 6 ر 4 یاووز از ترکیه را از پیش رو برداشت و صاحب مدال برزن شد.
در وزن 70 کیلوگرم حمیدرضا زرین پیکر در دور اول با قرعه استراحت روبرو بود وی در دور دوم مقابل ذولفقار ماخاماتوف از قزاقستان با نتیجه 6 بر 5 مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، زرین پیکر از دور رقابت ها کنار رفت.
در وزن 74 کیلوگرم محمد متقی نیا در دور نخست با نتیجه 7 بر 4 مقابل یاجورو یاماساکی از ژاپن شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر ژاپنی مقابل حریف گرجستانی، متقی نیا از دور رقابت ها کنار رفت.
در وزن 86 کیلوگرم علیرضا کریمی یکی از شانس‌های مسلم کسب مدال کشتی آزاد امید ایران در رقابت‌های جهانی و دارنده مدال برنز بزرگسالان جهان ۲۰۱۵ در دور نخست مقابل جبرییلوف از روسیه قرار گرفت و در نهایت با نتیجه ۱۴ بر ۳ شکست خورد. کریمی در حالی که تا یک دقیقه مانده به پایان مبارزه از حریف روس خود پیش بود در نهایت ۱۴ بر ۳ شکست خورد. کریمی اگر این کشتی را پیروز می‌شد در دور بعد باید به مصاف حریف رژیم اشغالگرد قدس می‌رفت. یوری کالاشنیکوف کشتی گیر روسی‌الاصل از رژیم صهیونیستی با نتیجه ۴ بر صفر ساموئل بروکس از آمریکا را از پیش رو برداشته بود.
در وزن 97 کیلوگرم مجتبی گلیج در دور اول با نتیجه 12 بر 2 گئورگی نوگایف از اسلواکی را مغلوب کرد وی در در دور  دوم نیز واسیلی کاراس از رومانی را با نتیجه 11 بر صفر شکست داد. گلیج در دور سوم رسول ماگومدوف از روسیه را با نتیجه 10 بر سه پشت سرگذاشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. گلیج در این مرحله و برای حضور در دیدار فینال با نتیجه 8 بر 4 مورازی مچیدلیدزه از اوکراین را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار دزیانیس خرامیانکوف از کشور بلاروس را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و به مدال طلا دست یافت.
در وزن 125 کیلوگرم امین طاهری پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 12 بر 8 کامیل کاسکیولک از لهستان را مغلوب کرد وی در دور بعد در مصاف با جری هینو از فنلاند با نتیجه 8 بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل، ماگومدامین دبیراف از روسیه با نتیجه 12 بر یک مغلوب شد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار میهالی ناگی از مجارستان را با نتیجه 10 بر صفر از پیش رو برداشت و صاحب مدال برنز شد.
رده بندی انفرادی:
57 کیلوگرم: 1- رینری اورتگا (کوبا) 2- میکای نایم (بلغارستان) 3- سلیمان آتلی (ترکیه) و پرویز ابراهیم اف (آذربایجان) ... 14- رضا اطری (ایران)
61 کیلوگرم: 1- رینیا ناکامورا (ژاپن) 2- کوات امیرتایف (قزاقزستان) 3- سدات اوزدمیر (ترکیه) و حسین شعبان اف (بلاروس) ... 9- ایمان صادقی (ایران)
65 کیلوگرم: 1- ناچین کولار (روسیه) 2- باجرانگ (هند) 3- یونس امامی (ایران) و جوزف کنا (آمریکا)
70 کیلوگرم: 1- ریچارد لوئیس (آمریکا) 2- وینود کومار (هند) 3- میرزا سخولوخیا (گرجستان) و موحامت آکدنیز (ترکیه) ... 13- حمیدرضا زرین پیکر (ایران)
74 کیلوگرم: 1- گادجی نبی اف (روسیه) 2- اخسربیک گولایف (اسلواکی) 3- واسیل میخایلوف (اوکراین) و آوتاندیل کنتچادزه (گرجستان) ... 17- محمد متقی نیا (ایران)
86 کیلوگرم: 1- علیخان جبرائیلوف (روسیه) 2- عظمت دولت بیکوف (قزاقستان) 3- ایراکلی متسیتوری (گرجستان) در این وزن علیرضا کریمی با توجه به حضور نماینده رژیم اشغالگر قدس به رقابت های خود ادامه نداد و سیزدهم شد (مدال برنز از آن نماینده رژیم صهیونیستی شد.).
97 کیلوگرم: 1- مجتبی گلیج (ایران) 2- دزیانیس خرامیانکوف (بلاروس) 3- تی ریان والز (آمریکا) و مورازی مچدلیدزه (اوکراین)
125 کیلوگرم: 1- گنو پتریاشویلی (گرجستان) 2- ماگومدامین دبیراف (روسیه) 3- دانیلو کارتاوی (اوکراین) و امین طاهری (ایران)
رده بندی تیمی:
1- روسیه 55 امتیاز 2- قزاقستان 41 امتیاز 3- گرجستان 36 امتیاز 4- آمریکا 33 امتیاز 5- اوکراین 33 امتیاز 6- بلاروس 32 امتیاز 7- ترکیه 30 امتیاز 8- ایران 28 امتیاز 9- هند 24 امتیاز 10- ژاپن 23 امتیاز
در شرایطی تیم ملی کشتی آزاد زیر 23 ایران هم مثل تیم ملی بزرگسالان در رقابت های جهانی به نتیجه جالبی دست پیدا نکرد که فدراسیون کشتی قرعه علیرضا کریمی و روبرو نشدن او با کشتی گیر رژیم صهیونیستی را دلیل این اتفاق دانسته است.

۱۳۹۶/۰۹/۰۶ ۱۵:۲۵
خدا از اوشان نگذره این جوان خیلی زحمت کشیده بود نمی دونم کی می خواهیم قدر زحمتها را بفهمیم. (356289)
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۹/۰۶ ۲۰:۱۴
علیرضا یک دنیا حرف با سکوتش زد (356295)
2
United Arab Emirates
۱۳۹۶/۰۹/۰۶ ۲۱:۱۲
ایشان برای همیشه قهرمان و پهلوان دلهای ما هست.
به خاطر جریمه های سنگین فیلا برای مسابقه ندادن مجبور شد اینکار را کند.
اسراییل کشور نیست . ما آن را به رسمیت ننی شناسیم و این رژیم جعلی است و باید نابود شود (356296)
احسان
Germany
۱۳۹۶/۰۹/۰۶ ۲۱:۳۶
دمش گرم (356297)
میثم قدبیگ لو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۹/۰۶ ۲۲:۳۰
به روس ها ببازیم که به اسرائیل برخورد نکنیم !
روس ها ما را ضربه فنی کنند و به فینال بروند که ما با اسرائیل کشتی نگیریم .................... این کجاش پیروزیه این باخته به روح پهلوانی به نظرم باید کل کادر فدراسیون ایران رو برکنار کنند (356298)
مهدیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۹/۰۶ ۲۳:۳۸
خیلی گریه داره
فدراسیون کشتی بیانیه داده و از شکست اجباریه علیرضا کریمی تشکر و حمایت کرده و در بخشی از بیانیه آورده است که تو برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین از حق خود گذشتی !!!
خیلی جالبه ورزشکاران ما بخاطر فلسطین باید بعد از سالها تمرین و هزینه مقابل ورزشکاران اسرائیل بازی نکنند و یا ببازند بعد خود فلسطینی ها مقابل اسرائیلی ها بدون هیچ مشکلی بازی می کنند.

چه باید گفت واقعا ؟! (356300)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۹/۰۷ ۰۷:۵۰
خودزنی در قرن بیست و یکم (356301)